• Hoiii,

    Dit jaar werk ik bij de AH ipv dat ik naar school ga, omdat ik niet weet wat ik wil. Ik werk al sinds Juni bij de AH en ondanks dat ik eigenlijk niks te klagen heb (op gisteren na dan, die dag was klote), vind ik er weinig meer aan. Elke dag dag in dag uit het zelfde liedje, altijd precies hetzelfde. De enige reden dat ik niet allang weg ben is omdat het betaald en ik geld wil verdienen voor mijn studie en zodat ik ook wat leuks kan doen zo nu en dan. Punt is eigenlijk: ik wil niet meer, ik weet alleen niet waar ik dan in vredesnaam moet gaan werken, zo veel interessante baantjes zijn er niet als je alleen een havo diploma hebt.

    Ik ben gewoon altijd heel leergierig en gedreven geweest en nu leer ik NIKS nieuws meer, met klanten omgaan gaat me over het algemeen wel goed af en een kassa bedienen is kinderspel. Me collega's zijn wel aardig maar ja veel tijd om met hun te praten krijg ik niet. Het liefst zou ik gewoon betaald dingen met ouderen doen of op kinderen passen voor dit jaar, maar voor de ene ben ik te oud (16&17 jarige zochten ze in verzorgings te huizen, maar ook maar voor 5 uur per week) en voor de andere waarschijnlijk 'te jong' of 'te onervaren'.

    Wat ik met dit topic wil weet ik ook niet precies, (goh zie je het patroon? Ik schijn vrij weinig te weten momenteel), ik hoopte eigenlijk gewoon dat iemand hier met een interessant baantje op te trommelen zou komen.

    Dus als iemand me nieuwe hoop kan geven.=d


    You were born original, don't die as a copy.

    Ik werk ''in de zorg''. Bij mij houdt dat in: schoonmaken. :') Je kan even hier kijken: www.pgbwerk.com
    Als je daar een account aanmaakt dan krijg je om de zoveel tijd mailtjes binnen van mensen bij jou in de buurt die hulp nodig hebben. (Je kan zelf instellen hoe ver je wilt reizen ervoor) Kan huishoudelijk zijn, maar ook oppas, ondersteunende begeleiding enzovoorts. Maar ga er maar vanuit dat het voornamelijk schoonmaakwerk is. (: Dat andere wordt ook wel gedaan, maar ik heb daar nog nooit een mailtje over gehad.

    Ik vind het zelf erg leuk werk. Je krijgt met veel verschillende mensen te maken en dat is soms wat zwaar, maar vaak ook leuk. Ik maak schoon op drie adressen. Een huishouden met kinderen, een oud dametje en nog een vrouw die amper thuis lijkt te zijn maar toch een schoon huis wilt ofzoiets. :')
    Het is over het algemeen wel vrij zwaar. De meeste mensen willen vooral gewoon een goed schoon huis in zo'n kort mogelijke tijd. Lichamelijk is dat wel even slikken in het begin, maar ook wel de onzekerheid of je wel goed genoeg schoonmaakt. Sommigen zijn namelijk behoorlijk streng. Maar het adres van dat oude dametje waar ik kom is juist weer heel anders. Eerst een halfuur kletsen, daarna even zuigen, dan weer thee leuten, en dan ramen lappen. En dan mag ik vaak ook nog een halfuur eerder weg dan afgesproken, haha. Dus die mensen kan je ook nog tegenkomen.

    Als het je wat lijkt, wil ik je best wel helpen nog als je verdere vragen hebt. Ik doe het werk nu ongeveer een halfjaar.


    It took me four years to paint like Raphael, but a lifetime to paint like a child - Pablo Picasso

    Ik heb een vriendin die een tussenjaar doet en zij werkt nu fulltime bij de jumbo, naast kassa doet ze ook servicebalie. Nou, die lui blijven je na je werk appen over wat fout is gegaan of morgen gedaan moet worden en plannen je gewoon in als je vrij hebt gevraagd. Ze heeft gemiddeld een of twee dagen per week vrij en wordt helemaal gek. Zelf heb ik in de vakantie wel eens 'full time' gewerkt en ja, dan wordt gewoon je hele leven dat baantje waar je werkt en ik raakte er ook een soort van geobserdeerd door. Rotopmerkingen die van die volwassen fulltimers maakten die meenden dat ze alles wisten omdat ze er langer werkten en vonden dat ik maar de rotklusjes moest doen, fouten die ik maakte en als ik dan 's nachts ging slapen bereidde ik me mentaal voor op de volgende dag met tegenzin, terugdenkend aan de werkdag zelf. Ik snap dat het niet echt een feestje is. Iemand anders die een tussenjaar doet moet heel de dag kabels controleren en compressors ofzoiets maken. Vindt ze ook super saai. Het punt is, als je te veel van iets doet is het nooit leuk - zeker als dat gaat om een bijbaantje. Ik zou in je hoofd houden dat het maar een jaar is en dat je nu lekker veel verdient bij de AH. In kledingwinkels is het retedruk of is er geen bal te doen (en verdien je minder), de horeca is leuk maar heel erg stressend (en verdien je ook minder).

    Qua werk is een schoenenwinkel wel een aanrader, maar het loon dat je ervoor krijgt is echt minimaal. Ik zou dus niet in een kledingzaak of iets dergelijks gaan werken als je gehecht bent aan je geld. :')


    "Her heart was a secret garden, and the walls were very high."

    Misschien kan je aangeven dat je het niet je graag meer wilt leren? Misschien kan je werk verder helpen?


    "Ignite, my love. Ignite."

    Morrow schreef:
    Qua werk is een schoenenwinkel wel een aanrader, maar het loon dat je ervoor krijgt is echt minimaal. Ik zou dus niet in een kledingzaak of iets dergelijks gaan werken als je gehecht bent aan je geld. :')


    Dit dus. Kledingzaak is ook niet alles. Je wordt alleen betaalt voor de uren die de winkel open is maar ga er maar van uit dat je nog minstens 1 uur extra op je werk zit voor open en na sluit. Wel afwisselend werk en andere interactie met klanten. Het verdient dus wel bagger.


    The truth is out there.

    Ipv een winkel, lijkt de horeca je anders wat? Valt ook te proberen. (:


    • It is often the biggest smile, that is hiding the saddest heart. •

    Kun je niet vragen of je naar een andere afdeling kan geplaatst worden? Brood, vlees of groente & fruit? Ik heb vier afdelingen gehad bij de Jumbo waar ik gewerkt heb.


    Deep inside, I've never felt alive

    Ik heb ook fulltime achter de kassa bij de Albert Heijn gewerk, dus ik snap wel waar je het over het hebt. Ik deed ongeveer alle klusjes die ze me vroegen om te doen, gewoon voor de afwisseling. Mijn motivatie om daar te werken was om te sparen voor een verre reis, dus dat hield me ook op de been. Misschien dus aan je motivatie denken als je er even helemaal doorheen zit?


    Travel far enough, you'll meet yourself

    Ugh vandaag uitgekafferd door de enige teamleider die niemand mag op het werk. Alsof ik een hondje ben. Jezus, nog even en ik hang mezelf op.


    You were born original, don't die as a copy.

    SPECS schreef:
    Ugh vandaag uitgekafferd door de enige teamleider die niemand mag op het werk. Alsof ik een hondje ben. Jezus, nog even en ik hang mezelf op.


    Same here maar dan door stomme klanten op het werk die van alles proberen om onder kosten uit te komen...

    Ontopic ik zou als tip eerst kijken of je iets anders kan vinden en zolang toch proberen je oude baan te houden , want mocht je niks vinden dan heb je ondanks dat het minder leuk is toch nog iets om op terug te vallen.

    [ bericht aangepast op 11 nov 2015 - 22:36 ]


    Everything should have a balance, There is no light without darkness.

    Hachiman schreef:
    (...)

    Same here maar dan door stomme klanten op het werk die van alles proberen om onder kosten uit te komen...

    Ontopic ik zou als tip eerst kijken of je iets anders kan vinden en zolang toch proberen je oude baan te houden , want mocht je niks vinden dan heb je ondanks dat het minder leuk is toch nog iets om op terug te vallen.


    Ugh ja, ik wou bij de Hema solliciteren, maar ik kwam er nu achter dat ze daar vet veel minder verdienen en ik voel me nu al uitgebuit voor €4.87 per uur. Daarbij word ik daar nooit aangenomen de afgelopen jaren, maar goed.
    Ik had juist weer goede zin op het werk en dan dit, bam weg hervonden motivatie.


    You were born original, don't die as a copy.

    €4,87 voor een 18 jarige is inderdaad wel extreem weinig O_o Ik werkte van mijn 15 tot 17 in de PLUS Supermarkt en daar verdiende ik toch wel €5,80 of zo. (wat nog altijd weinig is in vergelijking met m'n €11,50 nu haha, maar elke beetjes helpen)
    Afzetters. Verder weet ik ook niet veel, overal is het een beetje hetzelfde. Alles onderbetaald. Supermarkt, kruidvat, hema.. Verder zou ik t ook niet weten, ik heb ook een tussenjaar gehad en werkte gewoon 3 dagen per week in de supermarkt, dat ging me prima af. Met een middelbaar diploma kom je idd niet echt verder.
    Sterkte!

    [ bericht aangepast op 11 nov 2015 - 22:52 ]


    It's high noon.

    Beetje zelfde verhaal hier. Ben maar in een kledingzaak gaan werken omdat ik geen idee heb wat ik verder wil, maar ja, dat is inderdaad erg snel erg saai. Je weet dus al wel welke studie je wilt gaan volgen?


    Normaal is het gemiddelde van alle afwijkingen

    Op jouw leeftijd zijn er nog wel genoeg dingen waar je kan solliciteren, heb je wel rond gekeken op websites naar vacatures en zo? Daarvan krijg je vaak ook een idee wat er te doen valt. Toen ik 18 was, werkte ik bij de V&D. Daar heb je wel kans dat je op verschillende afdelingen ingezet wordt, wat wel leuker is dan je nu doet, denk ik. Al vond ik het vreselijk werk, degene die boven mij stond ging met vakantie en de ander was echt een bitch, haha. Maar het is wel meer interactie met klanten op zulke plekken. Het was alleen niet goed voor mijn portemonnee, want ik wilde alles kopen :'D Gelukkig kreeg ik nog korting, haha.


    Your make-up is terrible

    Nazeebo schreef:
    €4,87 voor een 18 jarige is inderdaad wel extreem weinig O_o Ik werkte van mijn 15 tot 17 in de PLUS Supermarkt en daar verdiende ik toch wel €5,80 of zo. (wat nog altijd weinig is in vergelijking met m'n €11,50 nu haha, maar elke beetjes helpen)
    Afzetters. Verder weet ik ook niet veel, overal is het een beetje hetzelfde. Alles onderbetaald. Supermarkt, kruidvat, hema.. Verder zou ik t ook niet weten, ik heb ook een tussenjaar gehad en werkte gewoon 3 dagen per week in de supermarkt, dat ging me prima af. Met een middelbaar diploma kom je idd niet echt verder.
    Sterkte!


    Jezus echt? Er ligt een plus hier letterlijk om de hoek, ik hoor alleen dat ze daar zo slecht behandeld worden. Nou ja niet dat dat met een van mijn huidige teamleider zo zou verschillen, de klootzak. Ja pfff mijn hele blijheid is gewoon een avond van te voren al weg als ik moet werken, kan echt niet zo door blijven gaan.:/


    You were born original, don't die as a copy.