• Een 34-jarige Rotterdammer heeft jonge meisjes via het internet verleid tot seksuele handelingen door zich voor te doen als bandlid van de populaire jongensband B-Brave. Deze handelingen nam de man op en sloeg hij op op zijn computer, zo heeft het Openbaar Ministerie in Rotterdam bekendgemaakt.

    De zaak kwam aan het rollen nadat een moeder naar de politie stapte toen zij had ontdekt wat haar dochter was overkomen. Zoekwerk leidde uiteindelijk naar de 34-jarige man uit Rotterdam. Tijdens het onderzoek kwam er ook een tweede melding binnen. Eerder dit jaar is er bij de man huiszoeking gedaan en werden onder meer computers, laptops en een mobiele telefoon in beslag genomen.

    Uit onderzoek blijkt dat de man minstens 600 chatgesprekken heeft gevoerd en dat hij duizenden foto’s van meisjes in bezit had. Een hoop meiden van de beelden zijn inmiddels geïdentificeerd en benaderd door de politie. Een groot deel van hen heeft inmiddels aangifte gedaan of overweegt dat nog. Maar de politie heeft het vermoeden dat er meer slachtoffers zijn.

    VIDEOBOODSCHAP B-BRAVE
    De verdachte beloofde de meisjes onder andere een rit in een limousine en een plekje bij hem in het bubbelbad. B-Brave is geschrokken van het nieuws dat hun naam zo misbruikt wordt. Zij namen een videoboodschap op.

    Ja, mijn God, dit had ik vandaag op het nieuws gezien. Hij mag zich echt kapot schamen, wat een mensen op de wereld zeg.


    Quiet the mind, and the soul will speak.

    Stones schreef:
    Ja, mijn God, dit had ik vandaag op het nieuws gezien. Hij mag zich echt kapot schamen, wat een mensen op de wereld zeg.


    Metro meld de leeftijden van de slachtoffers niet, maar andere nieuwssites wel, alleen ik zet de leeftijden niet in de O.P. Maar het bleken meiden tussen ongeveer 9 tot 16 te zijn, en zelfs nog oudere die een mentale handicap en achterstand zouden hebben. Dit is toch deels wel schokkend, toen ik jonger was las ik er ook echt veel over en van maar nooit echt gedacht van "oh het komt dichtbij". Alleen nu ik dit lees denk ik van wow.

    Gadver, wat een engerd zeg.

    Neala schreef:
    (...)
    Metro meld de leeftijden van de slachtoffers niet, maar andere nieuwssites wel, alleen ik zet de leeftijden niet in de O.P. Maar het bleken meiden tussen ongeveer 9 tot 16 te zijn, en zelfs nog oudere die een mentale handicap en achterstand zouden hebben. Dit is toch deels wel schokkend, toen ik jonger was las ik er ook echt veel over en van maar nooit echt gedacht van "oh het komt dichtbij". Alleen nu ik dit lees denk ik van wow.

    Ik hoop dat hij een lekkere lange gevangenisstraf krijgt, de engerd.


    Quiet the mind, and the soul will speak.

    Wauw, erg zeg. Sick!


    -

    Het verbaast mij altijd hoe dit soort dingen nog steeds gebeuren tegenwoordig. Ik bedoel, dit soort dingen zijn meer en meer op het nieuws en programmas als Catfish zijn super populair. (Begrijp me niet verkeerd, ik ben ook jong(er geweest), en ik geef de slachtoffers niet de 'schuld', die ligt bij deze man.) Ik vind het gewoon superverdrietig dat er nog steeds mensen zijn die dit soort dingen doen en hiermee meisjes schaden, zeker als het gaat om meisjes vanaf 9 jaar en meisjes met een verstandelijke beperking/laag IQ. Dit zijn 'makkelijke' targets en zijn zo ontzettend kwetsbaar en beïnvloedbaar.
    Echter, vergeet niet dat deze man waarschijnlijk mentaal in de war is. Dat praat zijn acties niet goed, maar pedofilie en/of pedoseksualiteit zijn ziektes en deze man verdient naast een straf ook een behandeling zodat hij nooit meer recidiveert.


    I had a few, got drunk on you and now I'm wasted

    Vindictae schreef:
    Gadver, wat een engerd zeg.


    tiptoe through the tulips...

    Juanes schreef:
    Wauw, erg zeg. Sick!


    Queer zijn is gewoon alles

    Juanes schreef:
    Wauw, erg zeg. Sick!


    Let's go outside and all join hands, but until then you'll never understand…

    Stones schreef:
    Ja, mijn God, dit had ik vandaag op het nieuws gezien. Hij mag zich echt kapot schamen, wat een mensen op de wereld zeg.

    Foei!


    16 - 09 - '17

    Gunnulfsen schreef:
    Het verbaast mij altijd hoe dit soort dingen nog steeds gebeuren tegenwoordig. Ik bedoel, dit soort dingen zijn meer en meer op het nieuws en programmas als Catfish zijn super populair. (Begrijp me niet verkeerd, ik ben ook jong(er geweest), en ik geef de slachtoffers niet de 'schuld', die ligt bij deze man.) Ik vind het gewoon superverdrietig dat er nog steeds mensen zijn die dit soort dingen doen en hiermee meisjes schaden, zeker als het gaat om meisjes vanaf 9 jaar en meisjes met een verstandelijke beperking/laag IQ. Dit zijn 'makkelijke' targets en zijn zo ontzettend kwetsbaar en beïnvloedbaar.
    Echter, vergeet niet dat deze man waarschijnlijk mentaal in de war is. Dat praat zijn acties niet goed, maar pedofilie en/of pedoseksualiteit zijn ziektes en deze man verdient naast een straf ook een behandeling zodat hij nooit meer recidiveert.


    Hé, wow, let op met wat je zegt. De oorspronkelijke betekenis van pedofilie is een ouder persoon die graag kinderen zien, daarom niet per sé seksueel. Zelfs al wordt het vandaag wel zo gebruikt, nog is fantasieën hebben over kinderen voor mij geen ziekte, en verliefd zijn op kinderen ook niet. Voor mij komt dit op hetzelfde neer als zeggen dat homoseksualiteit een ziekte is.
    Wat deze man heeft gedaan is wel een ziekte, hij heeft die kinderen misleid, gebruikt, misbruikt en gemanipuleerd en dat is niet goed te praten. Het graag zien of verliefd zijn op kinderen is dit voor mij wel.


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Aliyah schreef:
    (...)

    Hé, wow, let op met wat je zegt. De oorspronkelijke betekenis van pedofilie is een ouder persoon die graag kinderen zien, daarom niet per sé seksueel. Zelfs al wordt het vandaag wel zo gebruikt, nog is fantasieën hebben over kinderen voor mij geen ziekte, en verliefd zijn op kinderen ook niet. Voor mij komt dit op hetzelfde neer als zeggen dat homoseksualiteit een ziekte is.
    Wat deze man heeft gedaan is wel een ziekte, hij heeft die kinderen misleid, gebruikt, misbruikt en gemanipuleerd en dat is niet goed te praten. Het graag zien of verliefd zijn op kinderen is dit voor mij wel.

    Hier sluit ik me bij aan. Pedofilie is een seksuele/romantische geaardheid, waar je niks aan kan doen. Waar het echter wel om gaat, is wat je met je pedofilie doet. Dat wordt bijvoorbeeld ook wel kort duidelijk gemaakt in deze commercial.


    Let's go outside and all join hands, but until then you'll never understand…

    Aliyah schreef:
    (...)

    Hé, wow, let op met wat je zegt. De oorspronkelijke betekenis van pedofilie is een ouder persoon die graag kinderen zien, daarom niet per sé seksueel. Zelfs al wordt het vandaag wel zo gebruikt, nog is fantasieën hebben over kinderen voor mij geen ziekte, en verliefd zijn op kinderen ook niet. Voor mij komt dit op hetzelfde neer als zeggen dat homoseksualiteit een ziekte is.
    Wat deze man heeft gedaan is wel een ziekte, hij heeft die kinderen misleid, gebruikt, misbruikt en gemanipuleerd en dat is niet goed te praten. Het graag zien of verliefd zijn op kinderen is dit voor mij wel.


    Verkeerde verwoording inderdaad, mijn fout. Ik wist niet meer zeker welke vorm de 'uitvoerende' vorm was en welke de passieve, zeker omdat 'filie' bij geen andere seksualiteit/seksuele voorkeur wordt gebruikt, voor zover ik weet. Ik weet dat pedofilie, het vallen op kinderen, geen ziekte is, evenals homoseksualiteit dat niet is. Echter, en dat is wat ik met mijn onjuiste en gehaaste formulering bedoelde, is het iets waar iemand niets aan kan doen. 'Ziekte' is dan lomp gekozen, maar het is een waarschijnlijk aangeboren voorkeur die afwijkt van het 'normale'.


    I had a few, got drunk on you and now I'm wasted

    Heel triest dit. :c


    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.