• Nu mijn examens sinds ongeveer een uurtje officieel gedaan zijn (hooray), ben ik dus opzoek naar stories om te lezen. Ik heb al een klein voorraadje bladwijzers klaarstaan om door te nemen, maar als het om lezen gaat ben ik nogal ehm hebberig zeg maar, dus ik wil er meer (;

    Hier zijn enkele eisen waar je verhaal aan moet voldoen:
    1) Genre: alles behalve van die heel typische chick lit.
    2) Verhaallijnen: Ik sta open voor heel veel, maar geen high school drama's en verhalen over mensen die een ongeneesbare ziekte hebben en waarvan je eigenlijk gewoon hun lijden gaat beschrijven.
    3) Je verhaal moet volledig in het Nederlands of het Engels zijn geschreven.
    4) Ik schrijf heel gemakkelijk reacties op stories. In deze reactie probeer ik altijd zowel positieve dingen als opbouwende kritiek te verwerken. Als je dat laatst niet graag hebt, moet je dat misschien even laten weten.

    Wat trekt zeker mijn aandacht:
    1) Fantasy, Science-Fiction en detectives.

    Natuurlijk kan ik niet beloven dat ik werkelijk een abo neem. Ondanks bovenstaande eisen, moet een schrijfstijl je ook gewoonweg aanspreken. Ik beloof wel dat ik elk verhaal een kans geef, dus kom maar op met die suggesties!


    The soul needs autumn.

    Dit zijn mijn OP's. Misschien dat er wat tussen zit. (:

    Beasts
    Status: in ontwikkeling.
    Genre: actie en drama.
    Aantal hoofdstukken: 1
    Samenvatting: de zestienjarige Eden kent oorlogen alleen maar uit de boeken – en daar heeft ze er veel van moeten lezen. Iedereen wist immers dat deze dag zou komen: de dag waarop de volwassenen net zo uitgestorven waren als de dinosaurussen.
    Geen enkel boek bereidde haar voor op de gruwelijke realiteit: oorlog maakt zelfs van kinderen beesten. De klok lijkt de andere kant op te tikken, met de dag wordt de wereld minder beschaafd en worden lang vergeten en barbaarse praktijken in ere hersteld.
    Waarschuwingen: sterfte, geweld, martelingen.

    Guilt
    Status: afgelopen, maar het vervolg is in ontwikkeling.
    Genre: drama, romantiek, actie.
    Aantal hoofdstukken: 138.
    Samenvatting: Elles’ eerste schooldag tekent haar verdere schoolcarrière. Met haar spontaniteit maakt ze direct vrienden voor het leven, maar ze roept even snel een aartsvijand in het leven… een vijand die haar koste wat het kost kapot wil maken en steeds verder gaat.
    Elles’ nieuwe vrienden doen er alles aan om haar te beschermen, maar hoever kunnen ze gaan? Elles voelt zich almaar schuldiger omdat anderen door haar in de problemen komen en er is niemand bij wie ze haar ei kwijt kan: het gros van de leraren ziet haar als de meest vervelend leerling door haar brutaliteit en bijdehante opmerkingen en haar ouders worden haar puberale, opstandige gedrag spuugzat en kunnen haar slechte schoolprestaties niet verkroppen. Haar problemen met de leraren, slechte schoolprestaties, gespannen thuissituatie en een hevige verliefdheid, geven Elles een onstabiele situatie waarin ze zichzelf moet zien te handhaven.
    Waarschuwingen: geweld.
    Vervolg: When Daylight Dies

    Orks
    Status: afgerond, maar het vervolg is in ontwikkeling.
    Genre: thriller, fantasy en avontuur.
    Aantal hoofdstukken: 139
    Samenvatting: Een leerzame reis voor jongeren verandert in een nachtmerrie wanneer ze het schip op een ochtend verlaten aantreffen. Ze stranden in een onbekend gebied, waar ze niet alleen elkaar moeten zien te overleven, maar zich ook moeten wapenen tegen een groep inheemsen die zich ’s nachts verplaatst en geen indringers duldt: gewelddadige Orks. Weten ze zich te wapenen tegen deze moordlustige vijanden terwijl ze zich op onbekend gebied bevinden of zullen ze stuk voor stuk ten prooi vallen? En zijn de Orks wel hun hoogste prioriteit of is het wantrouwen binnen de groep een tweede gevaar dat uiteindelijk fataal zal blijken?
    Waarschuwingen: sterfte, geweld, martelingen, aanranding.
    Vervolg: Fear en Scars. Deze delen zijn eveneens afgerond.

    Vendetta
    Status: in ontwikkeling.
    Genre: drama en romantiek.
    Aantal hoofdstukken: 171
    Samenvatting: Wanneer een groep jongeren elkaar ontmoet op een jongerencamping in Griekenland, ontstaat er al snel een hechte vriendschap. Ze krijgen te maken met de gewone problemen die zich daar voordoen: liefdes, overmatig drankgebruik en ongelukken. En dan is er nog een jaloerse ex, die van plan is hen het leven zuur te maken en zelfs in staat is over lijken te gaan om hun vakantie in het honderd te laten lopen. Is hun vriendschap hecht genoeg om dit alles te doorstaan?
    Waarschuwingen: verkrachting

    [ bericht aangepast op 29 jan 2016 - 13:12 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    Ik geloof dat Schimmenspel al in dat voorraadje bladwijzers staat he? Kleine waarschuwing though, hij is afgeraffeld en nog niet verbeterd dus er zullen vooral in het laatste gedeelte denk veel spel en typefouten zitten :')


    Happy Birthday my Potter!

    Ik heb hier een lijstje van mijn eigen verhalen. Behalve de bovenste, zijn het allemaal fantasy-verhalen. Je kunt ook in het SOTY topic kijken voor heel veel goede OP verhalen.

    And Yet We Die
    Lopend

    Justine is nog maar net 20 als de oorlog begint. Aanvankelijk gaat Frankrijk de oorlog in met een positief gevoel, maar de stemming slaat al snel om. Haar beide broers zijn naar het front gestuurd en lopen elke dag groot gevaar. Als het ondenkbare gebeurt en Justine haar familie uit elkaar ziet vallen, ziet ze dat ze iets moet doen. Ze besluit een kans te grijpen om als verpleegster naar het front te worden gestuurd, waar ze kennis maakt met het zware dagelijks leven in de loopgraven. Ook leert ze Jean kennen, een soldaat uit Algerije die gedwongen werd uit zijn moederland te vertrekken en te vechten. Ze luistert naar zijn verhalen en een hechte band ontstaat tussen de twee verwante zielen. Op een nacht beloven ze elkaar de oorlog te overleven, maar de soldaten uit de koloniën doen al het meest dodelijke werk en Justine vreest voor het leven van haar nieuwe vriend.

    De Wilde Jacht
    lopend

    Als Aleida's broer Fabian sterft, weet Aleida waar ze zijn ziel kan vinden: bij de Wilde Jacht. Daar jagen de zielen van mannen, vrouwen en kinderen, die een gewelddadige dood zijn gestorven, voor eeuwig op de reusachtige wolf Fenrir. Op de nacht van de zonnewende, de langste nacht van het jaar, smeekt ze Wodan haar op te nemen in de Jacht. Daar wil ze voor het leven van haar broer pleiten, maar zelfs haar oude vriendin Vrouw Holle kan haar niet helpen. Aleida wordt op een zoektocht door het bosrijke land gestuurd, waar ze de hulp inschakelt van een aantal mythische wezens. Zal het haar lukken om haar broer terug te halen naar het rijk der levenden?


    Draken Brengen Geluk
    Afgelopen

    Nuo woont in een klein bergdorpje in het machtigste land van de wereld: Minzu. Dit land wordt onder andere bewoond door draken, waarvan wordt geloofd dat ze geluk brengen en geneeskrachtige magie bezitten. Als in haar dorp de pest uitbreekt, wordt ze door haar adoptieve oma, de leider van het dorp, gevraagd op zoek te gaan naar de rode draak die volgens de legenden het dorp beschermd. Maar deze draak is al jaren niet gezien en heeft zich teruggetrokken in de bergen. Nuo begint aan een lange en gevaarlijke reis om de draak te vinden en haar dorp te redden. Maar ook de drakenkeizerin, de keizerin van het rijk, heeft gehoord van haar zoektocht en doet een beroep op haar om het rijk te helpen verlossen van de op tijgers rijdende stam die zint op de rijkdommen van het land. Ze komt voor een moeilijke keuze te staan. Moet ze haar dorp en iedereen waar ze van houdt redden of het rijk? Voor beide tikt de klok.


    Titanium
    Afgelopen

    Clio heeft door een chip in haar hoofd vreemde krachten, die naar boven komen bij heftige emoties. Al sinds haar geboorte wordt ze gevangen gehouden en in het geheim getraind, totdat ze op haar 20'ste verjaardag van haar bed wordt gelicht. Het experiment is over en mislukt. Er is geen nut meer voor haar, en de mensen daar willen een einde aan haar leven maken, tenzij ze vecht. Als door een wonder weet ze zich vrij te vechten en zwaargewond valt ze in de handen van Kathryn, een journaliste die langsliep op weg naar haar werk. Of zit er meer achter?

    Zal Clio leren wennen aan het leven in de echte wereld en uit de handen weten te blijven van de mensen die nog steeds achter haar aan zitten? Wat zal Kathryn doen met de schokkende informatie die Clio haar geeft? En wat is het potentieel van Clio's krachten?


    Adventurer
    Afgelopen

    Xandria, dochter van een groots avonturier, gaat na de dood van haar vader op haar eerste avontuur: een zoektocht naar een schat.
    Maar het gezelschap waarmee ze reist, is nogal opmerkelijk.
    Zo zijn er een constant ruziënde broer en zus en een heks die nooit tovert. De enige normale in dit gezelschap lijkt de jonge ridder Breyan. Maar wat verbergt hij voor haar en de rest van de groep?
    Hun zoektocht naar een mysterieuze schat leidt ze naar de meest sprookjesachtige plaatsen en ze ontmoeten wezens die geen mens ooit heeft gezien. Xandria treedt in haar vaders voetsporen en ontdekt steeds meer over zijn verleden. Maar zal ze ook ooit weten wie eigenlijk haar moeder was? En zal ze ooit Breyans geheim ontdekken?


    Rest in Peace, Son of Gondor

    Catch me if you can is fantasy en geschreven in het Nederlands. Het is al afgerond, want het was mijn verhaal voor SOTY 2013. ^^


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Ik heb al wel weer een hele poos geleden The Bodyguard geschreven.. Misschien vind je het leuk een kijkje te nemen! Opbouwende kritiek zou ik heel fijn vinden :) x

    Ik heb nog een verhaal. Het is vooral Fantasy (:
    En anders kun je ook bij het Leeshoekje kijken. (Geloof dat de user zo heet). Die heeft lijstjes met verhalen.

    Drie koningen
    Erera is een nieuw continent in de verre toekomst van onze planeet. Het is ontstaan door een botsing van Zuid-Amerika, Afrika en Europa op elkaar. Na een allesverwoestende oorlog hebben mensen op dit nieuwe continent een bestaan proberen op te bouwen. Ze gebruikten daarvoor oude verhalen, elke regio naar hun eigen voorkeur. Zo zijn alle oude beschavingen verzameld in een nieuw ontstane wereld, elk apart van elkaar. Elk land, elke regio heeft daardoor zijn verschillen, waardoor een rechte lijn in regeren lastig is. Toch hebben de landen na de allesvernietigende Thaolonse oorlog altijd in vrede met elkaar geleefd. Want een ieder is erover eens dat zo’n grote oorlog nooit meer mag gebeuren.

    Als de koning van Nysare opeens overlijdt, zonder dat iemand daadwerkelijk weet waarom, ontstaat er onrust in het land. Een gevecht om de troon is ontstaan, wat niet alleen de bewoners van het land zelf onrustig maakt, maar ook van de naburige landen. Wat niemand weet is dat de oorspronkelijke koning de troon via zijn testament heeft nagelaten aan zijn jongste zoon. Zijn oudere broers zijn het daar natuurlijk niet mee eens, en doen alles om voor zichzelf de troon te bemachtigen. Lyhra Johnson is het meisje dat precies tussen de ruzie om de troon komt te zitten. Ze is uitgehuwelijkt aan de troonopvolger en dus voorbestemd om koningin van het land te worden. Maar wat als je erachter komt dat niets is zoals het lijkt? Wat moet je doen als de keuzes die je maakt voor je eigen leven, ook effect hebben op het gehele koninkrijk?

    [ bericht aangepast op 29 jan 2016 - 16:11 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Dankje voor de suggesties!

    @Amphibian Van jou las ik ook Leviathan maar die staat er niet meer op. Jammer want ik ben altijd wel te vinden voor een goed piratenverhaal, maar aangezien je daar een boek van wilt maken is dat wel te begrijpen. Beasts lees ik al, maar Orks lijkt me ook echt iets leuks eigenlijk. Doet me denken aan dat programma dat ik vroeger zag van jongeren die ergens op een eiland waren gestrand (:

    @Lily_Evans ja die staat inderdaad tussen mijn bladwijzers. Daar ga ik nog wel even zoet mee zijn denk ik. Je proloog heb ik al gelezen en dat smaakte zeker naar meer!

    @SonOfGordon van jou lees ik al enkele verhalen :'D en inderaad in het SOTY topic heb ik ook al gekeken en de meeste bladwijzers die ik momenteel heb komen dan ook uit dat topic^^

    @Square ziet er heel interessant uit!

    @Emiluke Ik denk eerlijk gezegd niet dat jou verhaal iets voor mij is, sorry. Het doet me net een beetje te film aan The Bodyguard denken (:

    @Secondstar bedankt voor de tip! Het eerste stukje van je proloog is echt mooi geschreven. De rest ook hoor, maar dat begin viel gewoon op :'D

    [ bericht aangepast op 29 jan 2016 - 16:11 ]


    The soul needs autumn.

    Misschien niet wat je zoekt, maar ik ben bezig met een experimentele "online schrijfblok" en feedback is super, super welkom. Je ziet maar of het iets voor jou is. ^^

    Alphabet Soup







    Een chaotische verzameling kortverhalen, drabbles, quotes, poëzie, columns en brieven. Omdat mijn ideeën een thuis nodig hebben.


    ~ © Niniwa1 ~


    I'm living a charmed life. ~ Rainbow Rowell

    Ik heb misschien wel een paar op stories voor jou.

    Een feeën geheim

    Status: Afgelopen.
    Genre: Drama, Fantasy

    Clara en Layla zijn geen gewone tieners.
    Ze hebben iets wat andere jongere niet hebben.
    Hun zijn feeën. Feeën, die een geheim hebben,
    waarvan de mensheid het niet mag weten.
    Wanneer ze worden uitgenodigd op een Halloween feest,
    verklapte Clara bijna haar feeën geheim.
    Het feest was voor die meiden niet dat ze verwacht had,
    en er breekt chaos.
    Ze staan op het punt hun geheim te verliezen als de mensen het
    weten, maar wat als er nog een gevaar bij hun op de loer ligt?

    Voor lezers vanaf 9 jaar en ouder
    Ook geschikt voor mensen met dyslexie.
    Het is in het B1 niveau geschreven!



    Septem world of magic

    Status: in ontwikkeling
    Genre: Drama, Fantasy

    heel ver van hier vandaar is er magische dimensie Er zijn zeven planeten, waar alles mogelijk is.
    Waar vijf koninkrijken hun eigen planeet waken. vijf koningsrijken.
    zeven planeten waar magie mogelijks was, maar de zeven magische planeten werden bedreigt door kwaadaardige wezens.
    eens in de zoveel tijd wordt een kind uitgekozen als beschermer,
    en de twaalf hoofd krachten leren en de zeven magische planeten beschermen tegen het kwaad en tegen oorlogen.

    Stella Twinkels een vijftien jarig meisje weet alle legendes verhalen en geschiedenis over de hele universum.
    Ze leidt een gewoon tiener leven, maar haar leven zal voorgoed veranderen,
    als ze opeens enge mannen ziet zonder gezicht, maar universele hoofden hebben.
    Haar ouders worden op Mysterieuze wijzen vermoord, maar al gauw kreeg ze te horen dat ze een beschermster
    is en moet de twaalf hoofd krachten leren om de zeven magische planeten
    te beschermen tegen een duistere toveraar, maar het kwaad zit veel dichterbij dan ze ooit had gedacht.

    Voor lezers vanaf 12 jaar en ouder.

    [ bericht aangepast op 4 feb 2016 - 19:29 ]


    wees jezelf dan ben je al mooi genoeg



    "Amicitia, tijd is slechts een illusie, een fout van onze voorouders. We kunnen het nu niet meer veranderen, maar we kunnen het negeren..."


    "Waarom zou ik afscheid van je nemen? We ontmoeten elkaar opnieuw, alleen niet morgen, maar gisteren..."


    "Soms lopen dingen anders dan je gedacht had, maar dat is geen reden om op te geven..."


    "Jij Amicitia bent bijzonder, jij behoort tot de uitverkorenen. Alleen moet je daarvoor wel één ding doen, iets dat in jouw ogen onmogelijk lijkt te zijn..."

    Amicitia word geboren in Ierland. Haar vader is dood, haar moeder mishandeld haar en daarom loopt ze weg als ze veertien jaar is. Ze vestigt zich bij een groepje vrienden en denkt gelukkig te zijn. Maar als één van die vriendinnen ernstig ziek word en nog één wens heeft, is ze vastbesloten die te vervullen. Daarvoor moet ze op reis, alleen die reis verloopt heel anders dan ze gedacht had...







    -Doet mee aan SOTY 2016


    -Ik ben nog maar 11, verwacht er niet te veel van
    -Cover gemaakt door Inktzwart


    i wanna die with you once or twice.

    Het lukt niet helemaal goed om het in een topic te dumpen zie ik,(die onderste tekst zit bijna in de cover maar het lukt nie beter zowrry)

    [ bericht aangepast op 4 feb 2016 - 17:08 ]


    i wanna die with you once or twice.

    Dit is een OP waar ik momenteel aan bezig ben:

    C      Y      F      •




    2013_
    Geheime experimenten zijn ontdekt.
    Ongewone klimaatveranderingen.
    2014_.
    Pandemie teistert de wereld.
    Driekwart van de naties verhongert. Ontelbare doden.
    2015_
    Globaal geweld. Legioenen lopende doden zwerven rond.
    Een wereldwijd bloedbad.
    2016_
    De mensheid is beëindigd. Slechts enkele overlevenden hebben het doorstaan.
    2022_
    Alaia is een achterblijver. Samen met de groep tracht ze alle geïnfecteerden uit te roeien. Met zoveel schepsels is alleen de vraag: Zal ze het overleven of vechtend sterven?

    Help haar door deze slachtpartij heen!
    Vergeet niet: Kies verstandig.



    C Y F • Choose Your Fate
    © Morticia

    [ bericht aangepast op 4 feb 2016 - 18:51 ]


    Quiet the mind, and the soul will speak.

    Ik heb een Engelstalige comic, die gaat over een zombie apocalypse. Anders dan een hele stuk tekst om te lezen :') maar als het je wat lijkt: Klik!

    Ik ga snel beginnen met een OP-story. Ik hoop dat je het leuk vindt!
    Groetjes Rosanne

    Once upon some frozen yogurt

    Misschien vind je mijn verhaal wat? Het is een fantasy OP,

    . Het is mijn inzending voor SOTY 2016.


    “I was never really insane except upon occasions when my heart was touched.” --- Edgar Allan Poe