• Welkom in het algemene conventietopic hier op Quizlet!
    Er zijn een heleboel conventies in Nederland en België, van comic-conventies tot fantasy-conventies en van game-conventies tot anime-conventies. En deze staan hier allemaal voor jullie onder elkaar!

    Mist er een conventie? Geef deze dan snel door in de reacties, dan zet ik het er zo snel mogelijk bij~!
    Ben je van plan om bij één van deze cons aanwezig te zijn? Laat het weten! Misschien kun je zelfs met andere Q-ers meeten!


    Nederland
    2018
    Tomofair Amsterdam
    Anime en manga
    6, 7 januari 2018
    Amsterdam

    Dynamiccon
    Anime, Comics, Series
    21 januari 2018
    Eindhoven

    Yaycon
    Anime (Yaoi & Yuri)
    11 februari 2018
    Amersfoort

    Nishicon
    Anime
    24, 25 februari 2018
    Almelo

    Gothic & Fantasy Beurs
    Gothic en fantasy
    10, 11 maart 2018
    Rijswijk


    Dutch Comic Con
    Comics
    31 maart & 1 april 2018
    Utrecht

    Tomocon
    Anime
    7, 8 april 2018
    Oss

    Elfia Haarzuilens
    Fantasy
    21, 22 april 2018
    Haarzuilens

    KeltFest
    Fantasy
    26, 27 mei 2018
    Vijfhuizen

    Animecon
    Anime
    15, 16, 17 juni 2018
    Den Haag

    Tomoplay
    Gaming
    Onbekend
    Oss

    CastleFest
    Fantasy
    Onbekend
    Lisse

    Tomoparty
    Japan
    Onbekend
    Ewijk

    Amsterdam Comic Con
    Comics
    Onbekend
    Amsterdam

    Harry Potter Event
    Harry Potter
    12 augustus 2018
    Doorn


    Abunai
    Anime
    24, 25, 26 augustus 2018
    Veldhoven

    Viencon
    Anime
    31 augustus & 1, 2 september 2018
    Center Parcs Limburgse Peel

    Elfia Arcen
    Fantasy
    22, 23 september 2018
    Arcen

    Tomofair
    Japan
    Onbekend
    Nijmegen

    Firstlook
    Gaming
    Onbekend
    Utrecht

    België
    2018
    Made in Asia
    Anime
    16, 17, 18 maart 2018
    Brussel

    Comic Con Brussel
    Comics
    Onbekend
    Brussel

    FACTS Voorjaar
    Comics
    7, 8 april 2018
    Gent

    Atsusacon
    Anime
    Onbekend
    Gent

    [ bericht aangepast op 26 dec 2017 - 16:32 ]


    Medb - Pronouced as [me-èv]

    Komend weekend! *O*
    Komen jullie me een hug brengen? :3


    Every villain is a hero in his own mind.

    Vikings schreef:
    Komend weekend! *O*
    Komen jullie me een hug brengen? :3


    Ik denk dat ik vooral zondag niet heel knuffelbaar zal zijn met al mijn drakenschubben, maar natuurlijk *O*


    Happy Birthday my Potter!

    Oeh ik ben benieuwd naar je outfit!!


    Every villain is a hero in his own mind.

    Jeetje het wordt echt vijf graden komend weekend. Dan toch maar gewone kleren aan. D:


    Every villain is a hero in his own mind.

    Ik ga naar Elfia zondag! (:

    MT want dit is handig c:


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    Vikings schreef:
    Jeetje het wordt echt vijf graden komend weekend. Dan toch maar gewone kleren aan. D:


    Ik heb gelukkig een mantel. Anders zou het officieel mijn dood zijn geworden zondag :W


    Happy Birthday my Potter!

    Ik doe mijn zomerjas onder mijn dingen aan, staat er bij dus dat voordeel heb ik. Hopelijk geen regen, want dan ben ik echt boos en chago voor de hele dag..

    EDIT;
    Ik zie dat het 10 graden wordt. Hoe komen jullie op 5 o.o

    [ bericht aangepast op 21 april 2016 - 9:13 ]


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Ik kijk altijd op Buienrader en dan Haarzuilens intypen.
    Maar ik hoop dat jij gelijk hebt, haha. Ik heb ook wel een jasje om aan te trekken, maar dan is het nog koud. Ik zit/sta natuurlijk ook nog eens de hele tijd stil. :/


    Every villain is a hero in his own mind.

    [ bericht aangepast op 21 april 2016 - 10:41 ]


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Ik ga naar Atsusacon (hele weekend). Iedereen lijkt op vakantie te zijn in die periode... Maar de panels enzo lijken ons echt heel leuk :') Heb met een vriendin een hotel in Gent geboekt. Ik heb er zo veel zin in! ^^ Dit wordt mijn eerste Belgische con.
    Diezelfde vriendin van me doet ook mee met de amv competitie! Krijgt ze nog concurrentie van Quizlet? cx
    Ik kan ook niet wachten tot Abunai. c: Hier ben ik 3 dagen bij. Ook ga ik verder nog naar Tomoparty en Nishicon~ ^^

    Yaycon heeft eindelijk een datum en er zijn geruchten over dat Tsunacon niet doorgaat in 2017 en dus een jaar overslaat... :c MGC Experience zit nu in november.

    [ bericht aangepast op 28 juli 2016 - 0:21 ]


    Medb - Pronouced as [me-èv]

    Nog mensen die volgend weekend naar Nishicon gaan?


    "A good book is always good, no matter how many times you've read it."

    Ik ga volgende week naar Firstlook. Ben benieuwd.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Tetsuya schreef:
    Nog mensen die volgend weekend naar Nishicon gaan?


    Ja, ik ga op zaterdag en zondag! ^^
    Zaterdag als Kofuku met een complete Noragami groep en op zondag als Kotori Minami van Love Live in haar cheerleader of politie outfit, de keuze hangt af van het weer. ^^

    Ik heb er zo veel zin in. :')



    De beginpost is up-to-date.

    [ bericht aangepast op 2 okt 2016 - 14:10 ]


    Medb - Pronouced as [me-èv]

    Misschien een stom vraagje but I wanna know.

    Ik wil misschien wat anime cons toevoegen zoals, Abunai, Nishicon, made in Asia en Tomofair maar ik geen idee wat te verwachten van zulke cons. Wie kan me wat meer toelichten?


    "Everytime I see the red hair bouncing so gracefully, I remember how much damage I did to that magnificient flower..."

    HalfBloodPrince schreef:
    Misschien een stom vraagje but I wanna know.

    Ik wil misschien wat anime cons toevoegen zoals, Abunai, Nishicon, made in Asia en Tomofair maar ik geen idee wat te verwachten van zulke cons. Wie kan me wat meer toelichten?


    Ik ben bij bijna alle anime conventies in NL geweest en ook bij enkele buitenlandse. Abunai, Nishicon en Animecon zijn de grootste en driedaagse anime conventies in NL. Animecon is de grootste en meest internationale, maar ook de duurste, toch is het echt een leuke ervaring. Ikzelf vond Abunai de leukste con tot nu toe, aan het einde van augustus, dus mooi weer, ook de con zit in een super leuke omgeving voor fotoshoots (meer en bos), er zijn grasvelden, gratis parkeren enz, alleen de hotelkamers zijn regelmatig elk jaar een issue. Made in Asia en Tomofair ben ik nog niet geweest, die beide zijn meer fairs (dus een soort markt) ipv een conventie. De standaard anime conventie heeft dingen als Karaoke, verschillende workshops, DDR, maidcafés, masquerades, amv contests, acting contests enz, er is een aparte dealerroom met merch en Japanse spulletjes. In tegenstelling tot comic cons zijn er geen beroemde mensen te gast etc. Eventueel wel beroemde cosplayers, soms. Soms zijn er ook panels en lectures. Het is zeker leuk om eens te zien! Dan raad ik toch ook vooral Animecon of Abunai aan.

    [ bericht aangepast op 5 okt 2016 - 21:48 ]


    Medb - Pronouced as [me-èv]