• Waarschijnlijk staat dit topic compleet fout maar ik twijfelde zelf ook enorm



    Waar moet ik beginnen? Laten we bij het begin beginnen.

    Een aantal jaar geleden op het Havo, moesten wij al in het derde al onderhand beslissen wat wij wilde en mijn keus viel al snel op toegepaste psychologie. Maar omdat ik geen wiskunde kan, viel het al weg. Toen kwamen er twee opties: Social Work en de opleiding Nederlands Docent. Zoals sommige het misschien al weten, kon ik door een hoop problemen thuis en complete instorting mijn havo diploma vergeten. Omdat toen mijn focus nog steeds lag bij social work, zit ik nu via een lange weg bij de opleiding Maatschappelijk Werk Specifieke Doelgroepen niveau 4.

    Nu dat ik eindelijk rust heb ondanks dat het nog niet helemaal in orde is op lichamelijk gebied, ben ik gaan denken. Natuurlijk, deze opleiding maak ik af. Ik hoef nog maar anderhalf jaar maar mijn gevoel zegt dat het toch niet helemaal is. Ik wil het schrijven wat ik doe op een professioneel vlak gaan doen. Ik was al aan het denken om het te combineren maar ik ben bang dat ik daar nog niet gelukkig van wordt. Maar om volledig op het schrijven te vertrouwen, zie ik ook niet zitten... Ik zie wel wel tegen die tijd.

    Nouja, dat was het zo'n beetje.
    Dankjewel voor de moeite om het te lezen^^

    Groetjes Shar


    "Everytime I see the red hair bouncing so gracefully, I remember how much damage I did to that magnificient flower..."

    Je kan altijd in de weekends vrije uren schrijven of een opleiding bijvolgen? Dan kan je dat combineer met je maatschappelijk werk. (:


    The soul needs autumn.

    saorsa schreef:
    Je kan altijd in de weekends vrije uren schrijven of een opleiding bijvolgen? Dan kan je dat combineer met je maatschappelijk werk. (:


    Dat schrijven doe ik ook maar ik ben bang om een opleiding erbij te doen teveel wordt, deze opleiding wat ik doe vraagt gewoon veel tijd. En ja, geld is een issue op het moment.


    "Everytime I see the red hair bouncing so gracefully, I remember how much damage I did to that magnificient flower..."

    HalfBloodPrince schreef:
    (...)

    Dat schrijven doe ik ook maar ik ben bang om een opleiding erbij te doen teveel wordt, deze opleiding wat ik doe vraagt gewoon veel tijd. En ja, geld is een issue op het moment.


    Ja kan ook wachten tot je werkt hebt. Dan is het nog wel anderhalf jaar, maar dan verdien je geld en geraakt je leven ook langzaamaan in een rustigere routine. (:


    The soul needs autumn.

    Same same, ik maak ook mijn bachelor iig af. Daarna ga ik sowieso minimaal één tussenjaar doen om de nieuwe muziekschool Uitgeest uit te breiden met een theater/musical vereniging, zodat dat loopt en ik werk heb. Ik wil die tijd ook gebruiken voor schrijven. En eigenlijk hoop ik ook dat ik een beetje een goed youtube kanaal op ga kunnen zetten. Daar kan je ook een klein beetje mee verdienen. En zo hoop ik dan uiteindelijk genoeg te verdienen om iets op te bouwen. Na die tussenjaren als alles loopt kan ik dan aan de master beginnen, maar sowieso krijg ik daar geen stufi meer voor, want dat is natuurlijk afgeschaft, dus ik moet wel werken. Mijn master wordt waarschijnlijk nieuwe media en laten daar nou net wel veel banen in zijn etc. maar ja, ik zie wel. Tot nu toe heb ik nog genoeg plannen en als ik dit allemaal uitgevoerd heb, ben ik 23/24 oid? Dus dat is ook nog best jong. Maybe dat ik niet deze zomer, maar die in het jaar erna ook nog vanuit mijn studie de summer school voor game/apps ontwerpen ga doen. Daar is ook goud geld mee te verdienen en ideeën ervoor heb ik genoeg. Alleen de tools nog niet.


    Happy Birthday my Potter!

    saorsa schreef:
    (...)

    Ja kan ook wachten tot je werkt hebt. Dan is het nog wel anderhalf jaar, maar dan verdien je geld en geraakt je leven ook langzaamaan in een rustigere routine. (:


    Daar was ik ook al aan het denken


    "Everytime I see the red hair bouncing so gracefully, I remember how much damage I did to that magnificient flower..."

    Lily_Evans schreef:
    Same same, ik maak ook mijn bachelor iig af. Daarna ga ik sowieso minimaal één tussenjaar doen om de nieuwe muziekschool Uitgeest uit te breiden met een theater/musical vereniging, zodat dat loopt en ik werk heb. Ik wil die tijd ook gebruiken voor schrijven. En eigenlijk hoop ik ook dat ik een beetje een goed youtube kanaal op ga kunnen zetten. Daar kan je ook een klein beetje mee verdienen. En zo hoop ik dan uiteindelijk genoeg te verdienen om iets op te bouwen. Na die tussenjaren als alles loopt kan ik dan aan de master beginnen, maar sowieso krijg ik daar geen stufi meer voor, want dat is natuurlijk afgeschaft, dus ik moet wel werken. Mijn master wordt waarschijnlijk nieuwe media en laten daar nou net wel veel banen in zijn etc. maar ja, ik zie wel. Tot nu toe heb ik nog genoeg plannen en als ik dit allemaal uitgevoerd heb, ben ik 23/24 oid? Dus dat is ook nog best jong. Maybe dat ik niet deze zomer, maar die in het jaar erna ook nog vanuit mijn studie de summer school voor game/apps ontwerpen ga doen. Daar is ook goud geld mee te verdienen en ideeën ervoor heb ik genoeg. Alleen de tools nog niet.


    Ik wilde misschien ook een tussenjaar pakken en Au Pair worden in Amerika maar de issue is gewoon geld bij mij. Ik moet alles zelf bekostigen... Ik ben ook aan het twijfelen om de 21 jaren toets te maken maar daar zit ik weer met wiskunde.


    "Everytime I see the red hair bouncing so gracefully, I remember how much damage I did to that magnificient flower..."

    Wat ik zou doen is eerst voor je diploma gaan, en éénmaal je dat hebt kun je altijd eens kijken of je je boek aan de uitgeverij verkocht krijgt. (:


    Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon.

    Histoire schreef:
    Wat ik zou doen is eerst voor je diploma gaan, en éénmaal je dat hebt kun je altijd eens kijken of je je boek aan de uitgeverij verkocht krijgt. (:


    Maar ik kan wel schrijven en een opleiding tegelijk doen.


    "Everytime I see the red hair bouncing so gracefully, I remember how much damage I did to that magnificient flower..."

    HalfBloodPrince schreef:
    (...)

    Maar ik kan wel schrijven en een opleiding tegelijk doen.


    Ja dat wel natuurlijk. (:
    Maar als je nog even wacht met uitgeven en gewoon intussen achter de schermen schrijft heb je intussen geen externe druk/extra deadlines. (:


    Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon.

    Histoire schreef:
    (...)

    Ja dat wel natuurlijk. (:
    Maar als je nog even wacht met uitgeven en gewoon intussen achter de schermen schrijft heb je intussen geen externe druk/extra deadlines. (:


    klopt, al werk ik beter met een deadline :Y)


    "Everytime I see the red hair bouncing so gracefully, I remember how much damage I did to that magnificient flower..."