• Voor mijn mondeling ben ik op zoek naar typisch Nederlandse dingen, dus dingen die "stereotype Nederlands" zijn en waar mensen aan denken bij Nederland, als jullie begrijpen wat ik bedoel.
    Het hoeft niet per se waar te zijn, maar dat mag natuurlijk wel (:

    Iemand die me hiermee kan helpen?


    Perpetual ~ continuing or enduring forever; everlasting.

    In Nederland is het goedkoper dan in België, that's what I knooow :3

    Jullie schoolsysteem is vreeemd. En typisch Nederland vind ik dan weer de Wadde-eilanden (:


    i can swear, i can joke – i say what's on my mind if i drink if I smoke – i keep up with the guys

    Troje schreef:
    In Nederland is het goedkoper dan in België, that's what I knooow :3

    Jullie schoolsysteem is vreeemd. En typisch Nederland vind ik dan weer de Wadde-eilanden (:


    Mag ik lachen? ;')
    Nederland kan wel goedkoper zijn van België, maar damn, wij zijn zoooo duur in alles. Duitsland, daar is het pas goedkoop o.o


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Altijd klagen over het weer. Het is of te warm, of te koud, of het regent, sneeuwt, hagelt etc!


    Treat people with kindness

    In Engeland kreeg ik vaak te horen dat de Engelsen serieus dachten dat wij Nederlanders altijd klompen dragen, langs de tulpenvelden en windmolens fietsen waarvan ze denken dat die overal zijn. O, en wiet en bier. Als ik zei dat ik uit Nederland kwam, kreeg ik altijd te horen: Nederlands voetbal! Johan Cruijf, Robin van Persie, Wesley Sneijder en natuurlijk Louis van Gaal. En we worden zo'n beetje altijd met Duitsland geassocieerd.


    Take risks and conquer your fears.

    Fietsen. Iedereen fietst, zelfs oude mensen haha


    "It doesn't matter who you are or what you look like, so long as somebody loves you."

    Gandhi schreef:
    Vloeken met ziektes? En behulpzaamheid ook wel, haha. En naar 't schijnt eten jullie 's middags ook niet warm, maar dat kan ook iets zijn dat enkel de pe die me dat gezegd heeft, niet doet. ^^

    Neu, boeren eten heel vaak 's middags warm. Wij hier in 't weekend ook vaak overigens.


    "I shut my eyes in order to see.'

    Fietsen! Afgelopen December was er een vriend van mij uit Portugal naar Nederland gekomen en die was helemaal verbaasd door alle fietsende mensen.
    Oh, en oliebollen.


    "Ignite, my love. Ignite."



    Oh, en we hebben ook een heel treinnetwerk dat overal naartoe gaat. Vergelijk dat maar met Amerika, hahah.

    [ bericht aangepast op 28 maart 2016 - 12:38 ]


    Let's go outside and all join hands, but until then you'll never understand…

    Beste DJ's van de wereld? Arwin van Buuren, Martin Garrix, Hardwell, Tiësto.
    Dat we ergens wel een van de landen zijn die zich qua taal het meeste aanpassen? Op scholen worden Engels, Duits en Frans vaak gegeven, en enkel bij de Duitse grenzen wordt er Nederlands gegeven, maar verder daar niet.


    The monsters running wild inside of me. I'm faded

    Prostituees
    De harde g


    Zij zingen, nijgen naar elkaar en kussen, geenszins om liefde, maar om de sublieme momenten en het sentiment daartussen.

    tubbietoost schreef:
    Website met uitleg

    Ugggh. Die verdomde draaiorgel. Er speelt er eentje altijd hiervoor (ik woon in een dorp) en dat ding is zo gehorig dat ik echt mijn rust niet krijg.

    OT: En die 'rode brug'. Ik kom het altijd tegen op televisie of whatever, de prostituees moeten altijd genoemd worden :W.


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Diplomatie vind ik typisch Nederlands.
    Vergaderen vind ik ook typisch Nederlands en bellen of je op visite mag komen ook.


    No growth of the heart is ever a waste

    -Spaarzaam (Veel mensen zeggen dat Nederlanders gierig zijn, maar Nederland geeft altijd gul aan goede doelen )
    -Oranje
    -Delfs blauw
    -Kaas
    -Klompen
    -Molens
    -Tulpen
    -Drugs
    -De wallen (Amsterdam)
    -Bier
    -Sex, stront en schelden (typisch aan een Nederlandse film, als één of meerder van deze 3 dingen er niet in zitten is het geen echte Nederlandse film).
    -Bitterballen (en Kroketten)
    -Stamppot
    -Erwtensoep
    -Hagelslag
    -Drop
    -Pepernoten (kruidennoten?)
    -Sinterklaas
    -Stroopwafels
    -Haring Happen.
    -Poffertjes
    -Schijnbaar eten we ook Pindasaus (satésaus) bij onze frieten, wat schijnbaar heel ongewoon is in andere landen.

    Dit is wat me zo snel even te binnen schoot. Ik heb ook meer gekeken hoe echte buitenlanders naar ons kijken (dus niet echt op een Belgisch/Duits/Frans) standpunt. Want als je zo kijkt, kun je ook veel dingen schrappen omdat je die misschien zelf ook kent en dus heel normaal lijken. (en dus niet als Typisch Nederlanders overkomen).

    [ bericht aangepast op 28 maart 2016 - 14:52 ]


    If you don't understand my silence, you will never understand my words.

    saorsa schreef:
    Jullie zijn nogal luidruchtig op vakanties en altijd wel op campings te vinden.
    Dit zijn niet mijn meningen, maar gewoon wat ik mensen vaak hoor zeggen.

    Vloeken met ziektes is inderdaad iets waar ik aan moet denken en wat ik ook gewoon al vaak gehoord heb.
    Ik moet ook gewoon aan de kleur oranje denken.
    Jullie zijn veel opener dan veel Belgen, vooral als je gaat winkelen valt mij dat op.^^


    Opener dan Belgen? Dat snap ik niet helemaal. Ik heb wel gehoord dat Nederlanders vaker gewoon zeggen wat ze denken en dat ook vaak meer durven.


    Physics is awesome

    Direct, punctueel en dat samen klieken, waar ik persoonlijk een hekel aan heb. :'D Ik probeer Nederlanders in buitenland altijd te vermijden.

    [ bericht aangepast op 28 maart 2016 - 15:20 ]


    "I shut my eyes in order to see.'