• Hey allemaal ik weet niet of ik in het goede subtopic zit of hoe je dat ook mag noemen
    Maar mijn vraag is nartuurlijk of jullie ook familie in een ander land ehbben wonen en hoe gaan jullie daar mee om?

    [ topic verplaatst door een moderator ]

    Door de 'ook' neem ik aan dat jij familie hebt wonen in het buitenland? Waar?

    Ik zelf heb een groot deel van mijn familie in België zitten, die ik soms bezoek, maar telt dat niet als echt buitenland. En naast verre familie op andere plekken is dat het wel vooral. Al is een van mijn broers voor een tijdje in Japan. Dan ga je familie wel missen ja. Ik skype persoonlijk niet, omdat dat het gemis alleen maar erger maakt voor mij. Wel gewoon appcontact ook.


    If only humans could have vertical asymptotes ~ Quinn

    Nee, alleen verre familie als in tantes van mijn moeder. Eén in Zuid-Afrika en één ergens in Australië. Gaat niet verder dan af en toe een berichtje, maar we zijn daar wel welkom mochten we ooit in de buurt zijn en slaapplekken nodig hebben. Alsof we ooit 'zomaar even' in de buurt zijn D:


    Normaal is het gemiddelde van alle afwijkingen

    Ik heb het topic even verplaatst naar "Liefde, vriendschap en familie".(:

    Maar nee, ik heb geen familie in een ander land wonen.^^


    Queer zijn is gewoon alles

    De helft van mijn familie woont in Duitsland, maar dat is maar net twee en een half uur rijden. Er zijn plaatsen in Nederland waar ze verder weg van ons hadden kunnen wonen, dus ik weet niet in hoeverre dat is waar je aan dacht toen je dit topic opende. :'D

    We hebben verder dus ook geen specifieke manier om ermee om te gaan, denk ik. We komen er regelmatig voor verjaardagen en feestdagen en dan meestal nog een paar keer per jaar gewoon om bij mijn opa en oma langs te gaan. We blijven daar dan bijna altijd een nachtje slapen omdat mijn ouders niet graag vijf uur op een dag in de auto zitten, maar verder is er meestal niet heel veel bijzonders aan.


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Ik heb familie in Duitsland, Oostenrijk en Kenia wonen en om eerlijk te zijn, heb ik alleen contact met mijn tante die (heel lang geleden) naar Oostenrijk verhuisd is. Haar kinderen spreken geen Duits, geen Engels, geen Nederlands, enkel Oostenrijks en dat is écht niet te verstaan. En mijn Duits is ook niet denderend (vooral omdat ze dat niet verstaan). Heel af en toe duikt er Keniaanse familie op die dan Nederlands en Engels spreken, maar verder heb ik er geen contact mee. Ik ken mijn Duitse familie niet eens.


    Take risks and conquer your fears.

    dankje voor het verplaatsen modeator ik zat dus duidelijk weer eens verkeerd

    GrandR schreef:
    Door de 'ook' neem ik aan dat jij familie hebt wonen in het buitenland? Waar?

    Ik zelf heb een groot deel van mijn familie in België zitten, die ik soms bezoek, maar telt dat niet als echt buitenland. En naast verre familie op andere plekken is dat het wel vooral. Al is een van mijn broers voor een tijdje in Japan. Dan ga je familie wel missen ja. Ik skype persoonlijk niet, omdat dat het gemis alleen maar erger maakt voor mij. Wel gewoon appcontact ook.


    i heb een broer in finland wonen en ik kan hem helaas niet opzoeken omdat ik er 1 geen geld voor heb en 2 het te ver voor mij reizen is maar hij is verhuist naar los angeles maar is af en toe nog in Finland skype contact heb ik niet overigs app ook niet maar kan wel zeggen dat ik hem mis en vooral bij de dingen waar ik hem gewoon nodig ben en ik hem dan niet kan berijken dat is echt dammed shit

    Ik heb familie van mijn moeders kant in Nieuw Zeeland wonen c: Heb ze helaas nog maar 2x gezien. Mijn achterneef zelfs maar 1x. Ik wil er ooit nog wel eens heen. Misschien dat ik ga sparen voor volgend jaar c:


    "A good book is always good, no matter how many times you've read it."

    Meer dan de helft van mijn familie woont in Egypte en zelf heb ik het er niet heel erg moeilijk mee, omdat ik ze maar 2/3 keer heb gezien. :'D


    wat was dit ookalweer

    TheaLovesCrows schreef:
    (...)

    i heb een broer in finland wonen en ik kan hem helaas niet opzoeken omdat ik er 1 geen geld voor heb en 2 het te ver voor mij reizen is maar hij is verhuist naar los angeles maar is af en toe nog in Finland skype contact heb ik niet overigs app ook niet maar kan wel zeggen dat ik hem mis en vooral bij de dingen waar ik hem gewoon nodig ben en ik hem dan niet kan berijken dat is echt dammed shit


    Dat is lastig dan ja. Zeker ook omdat het zo dichtbije famlie is.
    Ook inderdaad jammer dat je hem niet kan bereiken als je dat nodig hebt. Een andere manier van praten met elkaar lukt ook niet?


    If only humans could have vertical asymptotes ~ Quinn

    Een oom in Schotland waar ik af en toe contact mee heb via social media, verder nog wat familie in Australië en Spanje die ik nooit spreek thb..


    Every scrap of you would be taken from me, watched as you signed your name Marjorie

    Ik heb geen familie in het buitenland, maar als het even meezit ben ik binnenkort de familie in het buitenland :']


    because i knew you, i have been changed for good

    GrandR schreef:
    (...)

    Dat is lastig dan ja. Zeker ook omdat het zo dichtbije famlie is.
    Ook inderdaad jammer dat je hem niet kan bereiken als je dat nodig hebt. Een andere manier van praten met elkaar lukt ook niet?


    geen idee hoe ik hem moet bereiken maar ooit hoop ik hem op te kunnen zoeken

    SPICA schreef:
    Ik heb geen familie in het buitenland, maar als het even meezit ben ik binnenkort de familie in het buitenland :']



    oeehhh spannend

    Ik heb familie in Amerika, Italië, Australïe, Zuid-Afrika en ik meen ook Nieuw zeeland maar dat weet ik niet zeker....internationale familie enzo.=')


    You were born original, don't die as a copy.