• Ik ben bezig met een boekenreeks te schrijven maar geeft iemand tips als boek wil uitgeven waar op moet letten.
    Welke tips zijn zeker handig dat toch redelijk kans maak bij een uitegeverij.

    Vikings schreef:
    (...)
    Klopt! De meeste boekhandels durven een boek van een nieuwe en onbekende auteur niet aan. Je kunt een paar boekwinkels in de buurt benaderen, die willen nog wel eens omdat je in de buurt woont, of zelf een stapeltje neerleggen. Mijn uitgeverij is een middelgrote uitgeverij. Dat houdt in dat de boeken niet overal liggen, maar we groeien hard en er zijn steeds meer boekhandels die onze catalogus aanvragen. Dus dat hangt er vanaf of bij wat voor uitgeverij je zit, maar als debuterend auteur kom je waarschijnlijk sowieso bij een kleine tot middelgrote uitgeverij terecht.

    Het voordeel van mijn uitgeverij is dat we op zo'n tien beurzen per jaar staan waar mensen sowieso onze stand bezoeken en je er altijd wel eentje verkoopt. Daarnaast wordt je boek natuurlijk over bibliotheken verspreid en ben je inderdaad vindbaar op internet. ^^


    Hahaha als jij nou eens een story aanmaakt over alles dat er te weten valt over het uitbrengen van een boek! ^^


    Hard Work. Good-hearted. Loyalty. And Fair Play: I'm a Hufflepuff In Every Single Way.