• Op een schrijverssite als deze lopen altijd een hoop mensen rond die grote groepen OC's (Original Characters, dus een personage dat je zelf hebt bedacht) in hun hoofd hebben. Sommige zijn misschien al in een verhaal of RPG verwerkt en andere bestaan alleen nog in jouw eigen gedachtewereld, maar het ding wat ze allemaal gemeen hebben - in mijn ervaring - is dat je er als trotse schrijverouder het liefst urenlang over zou babbelen. Dit is je kans, want ik ben altijd nieuwsgierig naar dit soort dingen. Vertel me over jouw OC's via de tien Heel Serieuze vragen onder spoiler. Ik wil ze heel graag leren kennen (ook als je OC's in hun verhaal geen social media of alledaagse huishoudvoorwerpen hebben, want het zijn hypothetische situaties). :Y)

    Wie is de mom friend uit de groep?


    Wie zou er een week lang alleen in emoji's communiceren op alle social media puur om de rest te pesten?


    Wie zou een kikker kussen om na te gaan of het écht geen prins is?


    Wie draagt er standaard twee verschillende sokken (en is dat opzet of slordigheid)?


    Wie ziet eruit alsof hij/zij een man om zeep zou kunnen helpen met alledaagse huishoudvoorwerpen?


    Wie zou er echt een man om zeep kunnen helpen met alledaagse huishoudvoorwerpen?


    Wie zou lege rolletjes wc-papier laten hangen zonder een nieuwe te halen?


    Wie is er stiekem een gigantische fan van Spaanse soap opera's?


    Wie gaat 's avonds achter de computer zitten om even zijn/haar e-mail te checken en merkt bij het honderdste YouTube filmpje van een gapende kitten opeens dat de zon weer opkomt?


    Wie is de persoon die ooit een levende worm heeft gegeten voor een weddenschap (en wie is degene die hem/haar daartoe uitdaagde)?


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    De lijst waaruit ik mezelf liet kiezen: Mae'darn, Hanas, Maeve, May, Dionysius, Charis, Aednat, Belissa, Isaiah, Fallon, Sargon, Calanthe, Rourke. Enkele zitten er niet eens bij. x:

    Wie is de mom friend uit de groep?
    Mae'darn, all the way. Ze wil iedereen helpen en niemand met een rotgevoel achterlaten. Ze zorgt ook echt voor mensen en voelt zich dan pas echt op haarzelf. Sowieso heeft ze een vreselijke moederdrang, dus dat zal er ook wel bij helpen.

    Wie zou er een week lang alleen in emoji's communiceren op alle social media puur om de rest te pesten?
    Maeve, puur om anderen te kunnen kloten, vooral als ze weer eens een nukkige periode heeft en amper wil communiceren. Eigenlijk zou het dus eerder zijn om het haarzelf gemakkelijker te maken dan om een ander daadwerkelijk te pesten.

    Wie zou een kikker kussen om na te gaan of het écht geen prins is?
    May, wat een fantasie heeft die kleine, blonde trut zeg. Zo goedgelovig dat ze kan zijn zou ze er zeker in trappen, vooral wanneer Bron het haar zou vertellen, die zou ze zonder enige moeite of twijfel geloven.

    Wie draagt er standaard twee verschillende sokken (en is dat opzet of slordigheid)?
    Hanas, puur omdat hij totaal niet geeft om wat anderen ervan vinden. Het is dus niet zozeer opzettelijk, eerder laksheid. Het is ook niet gauw alsof iemand er commentaar op zou leveren gezien de man te dreigend oogt om iemand er wat op te laten zeggen.

    Wie ziet eruit alsof hij/zij een man om zeep zou kunnen helpen met alledaagse huishoudvoorwerpen?
    Kieran, vraag maar aan ieder van mijn OC's. Kieran zou degene zijn waarvan je liever een grote afstand nam als hij met een pak koekjes je richting in zwaaide, zelfs als hij deze aan zou bieden. Ondanks dat is het eigenlijk een oprecht lief persoon en zou hij niet gauw een vlieg kwaad doen.

    Wie zou er echt een man om zeep kunnen helpen met alledaagse huishoudvoorwerpen?
    Maeve, again all the way. Deze zwartharige raaf zou van alles iets gevaarlijks kunnen maken. Van een nagelvijl tot een lepel, van een zak chips tot een toetsenbord, alles wordt gevaarlijk in de handen van deze (soort van) psycho. Al zou Dionysius hier zeker ook wel thuis kunnen horen.

    Wie zou lege rolletjes wc-papier laten hangen zonder een nieuwe te halen?
    Aednat, de harteloze bitch dat ze soms kan zijn. Ze zou overigens ook nooit naar de supermarkt gaan om nieuwe te kopen, die taak staat te ver boven haar. Vergelijk haar niet met een diva, want dat is ze totaal niet, ze geeft gewoon niet om de mening van een schaap. Mocht je klagen dan krijg je minimaal een vuist.

    Wie is er stiekem een gigantische fan van Spaanse soap opera's?
    Zowel Bellissa als Isaiah, al zouden deze twee er nooit achter komen van elkaar gezien ze elkaar amper kennen. Bellissa zou ervan houden omdat ze Spaans wilde leren maar zich uiteindelijk mee liet slepen, Isaiah heeft iets soortgelijks, maar hij verveelde zich waarna hij er echt verslaafd aan zou raken.

    Wie gaat 's avonds achter de computer zitten om even zijn/haar e-mail te checken en merkt bij het honderdste YouTube filmpje van een gapende kitten opeens dat de zon weer opkomt?
    Fallon, ondanks dat het eerder hondenfilmpjes zouden zijn. Sowieso zou ze extra geld verdienen door deze bezigheid gezien haar baantje, maar het zou ook zeker wel eens per ongeluk kunnen gebeuren. Snel afgeleid is ze niet zo, maar wanneer ze niet kan slapen zal ze gauw naar YouTube trekken voor wat vermaak.

    Wie is de persoon die ooit een levende worm heeft gegeten voor een weddenschap (en wie is degene die hem/haar daartoe uitdaagde)?
    Charis, puur omdat ze gewend is dat ze moet luisteren. Ze zou dit zeker niet met genoegen gedaan hebben, al had ze zeker wel beseft dat er weinig keus was. Sargon zou deze uitdaging bedacht hebben, niet zozeer uit leedvermaak maar bij gebrek aan vertrouwen dat de persoon het zou doen.


    I'm your little ray of pitch black.

    Oh dit is misschien wel leuk om in te vullen voor mijn OC's uit Snowflake -Annabelle, Dwight, Flos, Aphrodite en Zain -gezien ik hopelijk na morgen weer een beetje kan gaan schrijven en dan is dit toch wel nice om in te komen c: Misschien dat ik het later nog voor andere groepjes ook invul.

    Wie is de mom friend uit de groep?
    Ik denk dat Annabelle en Dwight die positie afwisselen en voor elkaar ook zeker die rol wel op zich nemen.

    Wie zou er een week lang alleen in emoji's communiceren op alle social media puur om de rest te pesten?
    Sowieso Zain. Die leeft voor plagen en pesten om de boel een beetje levendig te houden. Provoceren is zijn ding.

    Wie zou een kikker kussen om na te gaan of het écht geen prins is?
    Aphrodite, heel stiekem. Ze is toch nog het meest prinsesje en de enige die daar om zou kunnen geven. Maar niemand zou dat ooit te weten komen. En mocht dat wel gebeuren, dan slacht ze die persoon hoogstwaarschijnlijk af.

    Wie draagt er standaard twee verschillende sokken (en is dat opzet of slordigheid)?
    Hmmm, ik zou Zain ook dit zien doen gewoonweg om irritaties op te wekken. Vooral als hij Annabelle ermee kan irriteren. Daarnaast zou Flos wel zo onoplettend kunnen zijn omtrent zijn kleren. Het zou hem niet eens opvallen. Sokken zijn sokken en feitelijk maakt het niet uit hoe ze eruit zien. Ze hebben allen dezelfde functie.

    Wie ziet eruit alsof hij/zij een man om zeep zou kunnen helpen met alledaagse huishoudvoorwerpen?
    Zain denk ik dan toch het meest. En misschien Dwight ook wel, hoewel zijn krulletjes hem er mogelijk net iets te schattig uit laten zien.

    Wie zou er echt een man om zeep kunnen helpen met alledaagse huishoudvoorwerpen?
    Iedereen behalve Annabelle.

    Wie zou lege rolletjes wc-papier laten hangen zonder een nieuwe te halen?

    Zain weeral. En Aphrodite is sowieso te verwend om dat te gaan vernieuwen.

    Wie is er stiekem een gigantische fan van Spaanse soap opera's?
    Aphrodite. Gegarandeerd.

    Wie gaat 's avonds achter de computer zitten om even zijn/haar e-mail te checken en merkt bij het honderdste YouTube filmpje van een gapende kitten opeens dat de zon weer opkomt?
    Flos. Volgens mij kan die sowieso echt dagen achter de computer zitten, om zo de tijd volledig te vergeten.

    Wie is de persoon die ooit een levende worm heeft gegeten voor een weddenschap (en wie is degene die hem/haar daartoe uitdaagde)?
    Dwight deinst nergens voor terug, dus ik denk dat hij dat wel gedaan zou kunnen hebben. Flos zou de opmerking waarschijnlijk hebben gemaakt die hem daartoe aanzette. Misschien niet eens super uitdagend bedoeld, maar meer alsof hij dat natuurlijk niet zou doen, om vervolgens te merken dat Dwight dat in één van zijn kinderlijke jongensachtige buien zeker wel doet.


    Happy Birthday my Potter!

    Stiekem wil ik dit even bumpen omdat deze site gewoon een plek nodig heeft om over OC's te praten (want serieus, dat is echt één van de beste dingen die er is) en ik heb even behoefte om het lijstje nog eens in te vullen met het zooitje OC's dat ik gecreëerd heb sinds de laatste keer dat ik dit in heb gevuld ^^

    Wie is de mom friend uit de groep?
    Stefan, al zou hij dat nooit direct toegeven. Hij redt eerder iedereen uit allerlei situaties om vervolgens te klagen dat hij ze echt niet nog een keer gaat helpen, wat hij toch wel doet, omdat hij stiekem gewoon om hen geeft.

    Wie zou er een week lang alleen in emoji's communiceren op alle social media puur om de rest te pesten?
    Rick, want Rick houdt ervan mensen te pesten/plagen

    Wie zou een kikker kussen om na te gaan of het écht geen prins is?
    Als ik iemand aan moet wijzen, dan zou dat Henri zijn. Hij is immers redelijk goedgelovig en doet sowieso vrijwel alles wat hem opgedragen wordt.

    Wie draagt er standaard twee verschillende sokken (en is dat opzet of slordigheid)?
    Henri, again, want hij is echt heel slordig. Zijn bijnaam is ook niet voor niets "Smelly Socks"

    Wie ziet eruit alsof hij/zij een man om zeep zou kunnen helpen met alledaagse huishoudvoorwerpen?
    Bruce, met zijn uitdrukkingloze gezicht en nogal gespierde bouw en het feit dat hij alleen praat wanneer dat nodig is omdat hij het sociaal vermogen van een aardappel heeft.

    Wie zou er echt een man om zeep kunnen helpen met alledaagse huishoudvoorwerpen?
    Mr. Cramer. Er staat letterlijk in het verhaal waar hij in voorkomt dat hij er teleurgesteld uitziet omdat iedereen op tijd was en hij dus niemand op zijn donder kan geven.

    Wie zou lege rolletjes wc-papier laten hangen zonder een nieuwe te halen?
    Rick, want Rick denkt niet aan anderen.

    Wie is er stiekem een gigantische fan van Spaanse soap opera's?
    Opnieuw Rick, gewoonweg omdat hij best wel een softie is.

    Wie gaat 's avonds achter de computer zitten om even zijn/haar e-mail te checken en merkt bij het honderdste YouTube filmpje van een gapende kitten opeens dat de zon weer opkomt?
    Deze is voor dit verhaal echt heel lastig, omdat iedereen toch wel graag slaapt, hahaha. Maar als ik echt iemand moet kiezen, dan is dat Henri. Hij is wel het type dat de tijd zou vergeten.

    Wie is de persoon die ooit een levende worm heeft gegeten voor een weddenschap (en wie is degene die hem/haar daartoe uitdaagde)?
    Henri, want zoals ik al zei, hij doet eigenlijk alles wat hem gezegd wordt. Rick zou hem ertoe uitdagen, omdat hij weet dat Henri geen nee kan zeggen.


    "A good book is always good, no matter how many times you've read it."

    MT

    Dit is echt een leuk idee


    We dwaalden en verdwaalden en noemden sterren naar onszelf.

    De personages van de korte serie waar ik nu mee bezig ben...

    Wie is de mom friend uit de groep?
    - Waarschijnlijk Hester. Ik heb een scène waarin Hester Niek probeert mee te nemen naar een christelijke jongerengroep. Ze is wel het verzorgende type maar alleen overtuigd van haar eigen suggesties. Ze is dus best wel een bazinnetje. Een andere nominatie voor "mom-friend" is Dalí, omdat hij erop staat om voor Bob te spelen als niemand dat doet. Nominatie nummer #3 gaat uit naar Noah maar dat is grotendeels omdat hij naast Kasper de verantwoordelijke tweelingbroer lijkt, maar dat is ook niet zo moeilijk als Kasper je tweelingbroer is... Ik ben echt niet goed in verantwoordelijke personages maken.

    Wie zou er een week lang alleen in emoji's communiceren op alle social media puur om de rest te pesten?
    - Kasper, Niek en Emiel zouden hier heel veel lol aan beleven, vooral Emiel, want Emiel is hashtag YOLO en Kasper en Niek interesseert het nog wel een beetje wat anderen van hen denken. En Kasper zit natuurlijk aan een vervelende vriendin vast, die het alleen maar irritant vindt als zijn hashtag kinderachtig-modus aanstaat.

    Wie zou een kikker kussen om na te gaan of het écht geen prins is?
    - Venus. Venus heeft ooit eens een glas speeksel gedronken bij een uit de hand gelopen Truth-or-dare opdracht, en ze gelooft dat haar grote liefde Tweelingen van sterrenbeeld is, dus ik denk dat het wel helder is waarom.

    Wie draagt er standaard twee verschillende sokken (en is dat opzet of slordigheid)?
    Dit is echt een waslijst (no pun intended) :
    - Emiel, want hij is te lui om te wassen of überhaupt te zoeken naar een passend paar in de enorme berg ongevouwen was die er al drie maanden staat.
    - Venus, ze zal wel weer ergens gelezen hebben dat dat geluk brengt. Of zo.
    - Dirkje, die haat ochtenden en probeert dan zo min mogelijk te doen, dus zal ze ook niet snel een passend paar aantrekken. (tenzij haar moeder die heeft klaargelegd)
    - Dalí. "That's a trend in France right now."

    Wie ziet eruit alsof hij/zij een man om zeep zou kunnen helpen met alledaagse huishoudvoorwerpen?
    - Dirkje, dat komt doordat ze de piercing in haar lip zelf heeft gezet en daardoor regelmatig ontsteekt en eruit ziet als herpes. En, nou ja, omdat ze haar kleding op internet bestelt via de zoekterm "gothic clothes".

    Wie zou er echt een man om zeep kunnen helpen met alledaagse huishoudvoorwerpen?
    - Dirkje. Kasper zei eens: 'Je moet feminist worden, dat vinden vrouwen sexy' en toen klapte Dirkje hem met haar geschiedenisboek. En Lennie, uiteraard, maar dat komt meer door zijn woedeuitbarstingen die hem doet grijpen naar alles dat voor de hand ligt (serieus, approach with caution)

    Wie zou lege rolletjes wc-papier laten hangen zonder een nieuwe te halen?
    - Emiel, en die krijgt dan enorm op zijn flikker van Isis. En Niek met zijn ADHD-mind vergeet waarschijnlijk dat hij het laatste velletje heeft gepakt.

    Wie is er stiekem een gigantische fan van Spaanse soap opera's?
    - Venus is een fan van drama. Ik denk niet dat ze er zo'n geheim van zal maken. In tegendeel, haar fanfictions deelt ze op Facebook.

    Wie gaat 's avonds achter de computer zitten om even zijn/haar e-mail te checken en merkt bij het honderdste YouTube filmpje van een gapende kitten opeens dat de zon weer opkomt?
    - Veerle en Hester hebben er inmiddels een sport van gemaakt om stomme filmpjes naar elkaar te sturen en te reageren met een ander stom filmpje, daar vullen ze hele weekenden mee. Het kost heel veel moeite om stomme filmpjes te zoeken, geloof Hester maar.

    Wie is de persoon die ooit een levende worm heeft gegeten voor een weddenschap (en wie is degene die hem/haar daartoe uitdaagde)?
    - Kasper en Noah zijn constant bezig met weddenschappen, hun favoriete weddenschap is "ik krijg een tientje als hij uit de kast komt als (random seksualiteit). Maar een worm is ook wel oké. Ik denk dat Noah ermee aan komt zetten en Kasper het daadwerkelijk doet. "


    Searching heavens for another earth

    Ik vul later de rest bij c:

    Wie is de mom friend uit de groep?
    ?

    Wie zou er een week lang alleen in emoji's communiceren op alle social media puur om de rest te pesten?
    Alwyc. Hij is gewoon zo

    Wie zou een kikker kussen om na te gaan of het écht geen prins is?
    Joost. Al zou hij dat wel gedaan hebben toen hij klein was, hahah

    Wie draagt er standaard twee verschillende sokken (en is dat opzet of slordigheid)?
    Laurens, omdat hij gewoon te lui is om twee dezelfde te pakken

    Wie ziet eruit alsof hij/zij een man om zeep zou kunnen helpen met alledaagse huishoudvoorwerpen?
    ?

    Wie zou er echt een man om zeep kunnen helpen met alledaagse huishoudvoorwerpen?
    ?

    Wie zou lege rolletjes wc-papier laten hangen zonder een nieuwe te halen?
    Alwyc, puur omdat hij te lui is om dat te doen

    Wie is er stiekem een gigantische fan van Spaanse soap opera's?
    ?

    Wie gaat 's avonds achter de computer zitten om even zijn/haar e-mail te checken en merkt bij het honderdste YouTube filmpje van een gapende kitten opeens dat de zon weer opkomt?
    Als hij een computer zou hebben zou het Alwyc zijn.

    Wie is de persoon die ooit een levende worm heeft gegeten voor een weddenschap (en wie is degene die hem/haar daartoe uitdaagde)?
    Yessin en Joost zou hem hebben uitgedaagd


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    MT.


    Quiet the mind, and the soul will speak.

    Even dit oude, dode topic omhoog schoppen, want ik heb opeens OC's waar ik mensen over wil vertellen.

    Wie is de mom friend uit de groep?

    Gwen. Hoewel ze er niet zo uitziet, is haar hobby muffins bakken en iedereen vertellen dat ze wel een jas aan moeten doen haar hobby.


    Wie zou er een week lang alleen in emoji's communiceren op alle social media puur om de rest te pesten?

    Alex. En hij houdt het nog vol ook.


    Wie zou een kikker kussen om na te gaan of het écht geen prins is?

    Alex. Want hij is een idioot.


    Wie draagt er standaard twee verschillende sokken (en is dat opzet of slordigheid)?

    Cassiopeia draagt ze met opzet, omdat het kunstzinnig is. Alex doet het uit slordigheid.


    Wie ziet eruit alsof hij/zij een man om zeep zou kunnen helpen met alledaagse huishoudvoorwerpen?

    Gwen. Ze is sterk en eng. Maar niet echt.


    Wie zou er echt een man om zeep kunnen helpen met alledaagse huishoudvoorwerpen?

    Elle, ze is klein en schattig, maar erg gevaarlijk.


    Wie zou lege rolletjes wc-papier laten hangen zonder een nieuwe te halen?

    Alex. Alweer.


    Wie is er stiekem een gigantische fan van Spaanse soap opera's?

    Ben, maar alleen omdat Alex een minder stiekeme fan is en er de hele dag naar kijkt. Hij heeft zijn vriend aangestoken.


    Wie gaat 's avonds achter de computer zitten om even zijn/haar e-mail te checken en merkt bij het honderdste YouTube filmpje van een gapende kitten opeens dat de zon weer opkomt?

    Ben. Hij denkt dat hij een verantwoordelijke volwassene is, maar dat is hij niet.


    Wie is de persoon die ooit een levende worm heeft gegeten voor een weddenschap (en wie is degene die hem/haar daartoe uitdaagde)?

    Alex. En niemand daagde hem uit. Hij deed het gewoon. Gwen maakte zich zorgen over de worm en Ben dreigde het uit te maken.


    Rest in Peace, Son of Gondor

    Mijn favoriete zelfbedachte personage is een wolf. xD Hij heeft een klein depressief kantje, maar heeft alles over voor z'n roedel.

    [ bericht aangepast op 29 aug 2016 - 18:15 ]


    I'm living in dreamworld, where I make my stories and a dream.

    Ik gebruik mijn personages van de in-actieve story dat tot nu toe 'Ik heb de maan verraden' heet. Het zijn broers en zussen: Chest, Glynish, Noush, Odocer, Clarice.

    Wie is de mom friend uit de groep?

    Noush, hij is speels en is altijd wel in voor in geintje. Soms is hij wat onhandig met andere wolven, maar op een kinderlijke manier. Hij blijkt als hij met Chest meegaat ook heel slim en serieus te zijn. En iemand te hebben vermoord. (ik zeg niet wie, want anders heb ik het al verklapt)

    Maar ook Glynish, ze heeft een groot moraalkompas en komt ook op voor anderen als dat nodig is. Glynish blijk alleen in een andere roedel te zitten en staat dus niet aan de kant van haar zussen en broers. (een grote schande in de wolvenwereld)


    Wie zou er een week lang alleen in emoji's communiceren op alle social media puur om de rest te pesten?

    Noush, hij houd er van anderen te plagen. (dit is echt tyisch hem) Clarice zou meedoen, terwijl Glynish steeds schreeuwt dat hij op moet houden. Chest zou hem negeren, maar uiteindelijk (na drie dagen) zeggen dat hij op moet houden en Glynish steunen.



    Wie zou een kikker kussen om na te gaan of het écht geen prins is?

    Niemand van de vijf eigenlijk. Odocer is de meest nieuwsgierige van de vijf, maar uit dat meer in een soort stalk gedrag. Het boeit hem echt niet (hij komt niet eens op het idee) dat een kikker een prins is.



    Wie draagt er standaard twee verschillende sokken (en is dat opzet of slordigheid)?


    Glynish, omdat ze orgineel wil zijn ‘haarzelf’.



    Wie ziet eruit alsof hij/zij een man om zeep zou kunnen helpen met alledaagse huishoudvoorwerpen?

    Chest, hij is totaal geen helper. Hij ziet er ook een beetje down uit, is egoïstisch en doet de meeste dingen omdat hij er zelf profijt van heeft. Hij kan niet goed uitleggen en leraar worden zou een hel voor hem zijn.


    Wie zou er echt een man om zeep kunnen helpen met alledaagse huishoudvoorwerpen?


    -ik heb geen idee, het zijn wolven dus ze hebben niet echt een technische kan nodig.



    Wie zou lege rolletjes wc-papier laten hangen zonder een nieuwe te halen?

    Chest en Clarice. Chest simpelweg omdat hij er niet aan denkt en met zijn eigen problemen zit. Clarice omdat ze veels te lui is om een rol wc-papier te halen.



    Wie is er stiekem een gigantische fan van Spaanse soap opera's?


    Noush, hij probeert met iedereen vrienden te zijn en houd dus zijn eigen interesses geheim. Hoewel hij natuurlijk wel zijn interesses in het geheim uit.



    Wie gaat 's avonds achter de computer zitten om even zijn/haar e-mail te checken en merkt bij het honderdste YouTube filmpje van een gapende kitten opeens dat de zon weer opkomt?


    Odocer, hij is nieuwsgierig en wil weten in wat voor wereld hij is. Hij is graag alleen en vindt het heel belangrijk wat anderen van hem vinden.



    Wie is de persoon die ooit een levende worm heeft gegeten voor een weddenschap (en wie is degene die hem/haar daartoe uitdaagde)?

    Odocer, hij is makkelijk over te halen. Clarice daagde hem uit en Noush ging met Clarice meedoen. Glynish en Chest waren samen aan het praten en kwamen er pas achter toen Odocer de worm had opgegeten.


    I'm living in dreamworld, where I make my stories and a dream.

    Het is een hele grote bump, maar ik zie dit topic nu pas en ik wil dit lijstje echt heel erg graag invullen!


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Omg dit moest ik nog doen. *//*


    Quiet the mind, and the soul will speak.