• Al een heel aantal jaren kijk ik online series, zoals op primewire.ag en ik heb wel meegekregen dat regeringen regels strenger hebben gemaakt, maar nu ineens kreeg ik deze melding op primewire. Mijn vraag is nu, kan ik inderdaad bestraft worden voor het kijken van tv series (zowel in Belgie als Nederland)?


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Ja, het is zeker illegaal en als ze je vinden krijg je een fikse geldboete. Dacht dat het bij 180 euro begon. Maar de kans dat je opgepakt wordt is vrij klein, ik hoor er tegenwoordig nooit meer iets van. En met een vpn zit je inderdaad veilig, al kosten de veilige vpn vaak geld.


    ~

    In Duitsland zijn ze al actief bezig met het opsporen en beboeten van illegale downloaders en streamen. Het is illegaal, want je betaald niet voor de stream (zoals bij Netfilx, HBO of Videoland). In Nederland en/of België heb ik echter nog niet gehoord over het beboeten van illegale downloaders laat staan streamers. In het buitenland geven ze helaas wel vaak voorbeeld straffen, dat je echt enorm veel moet betalen zodat je een voorbeeld bent voor andere mensen en dat die het ook niet meer doen. Het bericht dat jij op je beginpost hebt staan lijkt me echter om de VS te gaan, en niet in Nederland. Als je van plan bent om te gaan betalen voor een VPN kun je denk ik net zo goed betalen voor Netflix of iets dergelijks.


    ©1998

    Scapegoat schreef:
    Ja, het is zeker illegaal en als ze je vinden krijg je een fikse geldboete. Dacht dat het bij 180 euro begon. Maar de kans dat je opgepakt wordt is vrij klein, ik hoor er tegenwoordig nooit meer iets van. En met een vpn zit je inderdaad veilig, al kosten de veilige vpn vaak geld.

    Volgens mij was dit ook het geval met Popcorntime en het is een tijd geleden (precies weet ik niet) op het nieuws en radio geweest dat ze hier zeker wel mee bezig zijn.


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    In Nederland zijn ze er volgens mij wel mee bezig, maar ze geven nog geen boetes. Op zich is het illegaal, maar hier pakken ze liever degene aan die het illegaal streamen dan degene die het kijkt.


    Your make-up is terrible

    Ah ah ah, didn't know about this.
    Ik blijf nog wel streamen hoor...


    Aan niets denken is ook denken.

    Oh god een vpn, de verschrikking van elke game admin.(":


    You were born original, don't die as a copy.

    Is het dat waard om netflix te kopen, of zal ik gewoon door blijven streamen?


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Patholoog schreef:
    Is het dat waard om netflix te kopen, of zal ik gewoon door blijven streamen?

    Nederlandse Netflix heeft niet zoveel aanbod. Ik heb zelf Netflix en schakel hem altijd om naar de Amerikaanse. Maar ik weet nou niet of dat wel zo legaal is :x of ik stream het ook gewoon van een online watch site. Dus het is een makkelijke iets, maar het heft niet het streamen op. Niet bij mij tenminste.


    ''yOu aLreaDy kNoW wHaT'S uP''

    Het is wel illegaal, maar internetproviders hebben een privacybeleid waardoor ze de gegevens van hun gebruikers niet zomaar mogen delen, dus de kans dat je opgepakt wordt is vrij klein. De filmmaatschappij zou dan met een echte rechtszaak moeten komen en om dat nou voor iedere streamer te doen... :p

    Boetes voor streamen zijn ook niet veel hoger dan een bioscoopkaartje, omdat je de film een soort van illegaal huurt en daar dus voor moet betalen. Alleen met torrenten zou ik echt uitkijken, omdat je na het downloaden meestal blijft seeden (tenzij je dit dan stop zet), waardoor mensen vanaf jouw computer zeg maar het bestand kunnen downloaden. Dan ben jij eigenlijk schuldig voor het verspreiden van het materiaal, terwijl dat niet je bedoeling was (of je het niet eens door had). Die boetes kunnen wel hoog oplopen, zoals hierboven al een keer gezegd werd.


    She was acting pretty, thought she owned the city. Someone should've told her that pretty ain't a job.

    AriChibi schreef:
    Het is wel illegaal, maar internetproviders hebben een privacybeleid waardoor ze de gegevens van hun gebruikers niet zomaar mogen delen, dus de kans dat je opgepakt wordt is vrij klein. De filmmaatschappij zou dan met een echte rechtszaak moeten komen en om dat nou voor iedere streamer te doen... :p

    Boetes voor streamen zijn ook niet veel hoger dan een bioscoopkaartje, omdat je de film een soort van illegaal huurt en daar dus voor moet betalen. Alleen met torrenten zou ik echt uitkijken, omdat je na het downloaden meestal blijft seeden (tenzij je dit dan stop zet), waardoor mensen vanaf jouw computer zeg maar het bestand kunnen downloaden. Dan ben jij eigenlijk schuldig voor het verspreiden van het materiaal, terwijl dat niet je bedoeling was (of je het niet eens door had). Die boetes kunnen wel hoog oplopen, zoals hierboven al een keer gezegd werd.


    Eh, hoe zet je dat seeden uit? :')

    [ bericht aangepast op 12 juni 2016 - 13:51 ]


    It took me four years to paint like Raphael, but a lifetime to paint like a child - Pablo Picasso

    AdoreDelano schreef:
    (...)
    Nederlandse Netflix heeft niet zoveel aanbod. Ik heb zelf Netflix en schakel hem altijd om naar de Amerikaanse. Maar ik weet nou niet of dat wel zo legaal is :x of ik stream het ook gewoon van een online watch site. Dus het is een makkelijke iets, maar het heft niet het streamen op. Niet bij mij tenminste.


    Omg, kan je me vertellen hoe je dat doet? (A) Via PB mag ook, als je dat liever hebt, haha.

    [ bericht aangepast op 12 juni 2016 - 14:23 ]


    i can swear, i can joke – i say what's on my mind if i drink if I smoke – i keep up with the guys

    AdoreDelano schreef:
    (...)
    Nederlandse Netflix heeft niet zoveel aanbod. Ik heb zelf Netflix en schakel hem altijd om naar de Amerikaanse. Maar ik weet nou niet of dat wel zo legaal is :x of ik stream het ook gewoon van een online watch site. Dus het is een makkelijke iets, maar het heft niet het streamen op. Niet bij mij tenminste.


    ha i do that too


    Heaven is a place that we all have

    RoyaIs schreef:
    (...)

    ha i do that too


    Explain me how pls


    i can swear, i can joke – i say what's on my mind if i drink if I smoke – i keep up with the guys

    Metamorphoses schreef:
    (...)

    Explain me how pls

    Ja dat is echt vitale informatie!


    “To live will be an awfully big adventure.”

    Metamorphoses schreef:
    (...)

    Omg, kan je me vertellen hoe je dat doet? (A) Via PB mag ook, als je dat liever hebt, haha.

    Er zijn verschillende manieren. Zo kan je de dns code veranderen, maar ik lees steeds vaker dat netflix dit tegen probeert te gaan. Zelf heb ik Hola gedownload. hiermee kan je netflix vertellen dat je, je in een ander land begeeft. Maar dit is eigenlijk al een hele tijd geleden en ik weet niet of dit nog werkt. je kan het iig proberen.
    je kan op youtube ''How to get American netflix anywhere (very simple)'' opzoeken. -Sorry mijn coputer weigert youtube te openen, dus ik kan geen url plaatsen-
    Maar dit een een tutorial met hoe je het precies instelt.

    [ bericht aangepast op 12 juni 2016 - 15:05 ]


    ''yOu aLreaDy kNoW wHaT'S uP''