• Hallo wetenschappelijk Quizlet.
    Deze brave studente hier heeft morgen een examen chemie en heeft nog enkele vraagjes, zodat ze het allemaal helemaal, volledig snapt. Naar ik dacht waren hier een paar mensen bezig met dit vak in hun hogere studies, dus vandaar deze oproep.
    Het gaat om polariteit en molaire concentratie/massaconcentratie. Het is wel echt basis, dus dat zou geen probleem mogen leveren.

    Alvast een dikke merci,
          Fren


    Le Beau n’est que la promesse du bonheur | Will you dance, dear Emma? | page 28

    Hey, Frennie, ik zit ook bij exact die leerstof en had er afgesloten vrijdag examen van. You can ask me anything ^^ ik zie dan wel wat ik weet :'D

    [ bericht aangepast op 21 juni 2016 - 16:19 ]


    i can swear, i can joke – i say what's on my mind if i drink if I smoke – i keep up with the guys

    Stel ze maar. ;) Ik studeer wel biologie, maar wij moeten toch een hoop chemie kennen, dus misschien kan ik je wel helpen.


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Ik heb dat vorig jaar gehad, dus je kan mij ook vragen stellen als je wil. (:


    -

    Over polariteit. Hoe in hemelsnaam werkt dat eigenlijk? We weten van H2O dat het polair is, want er is verschil in elektronegatieve waarde en er is geen symmetrie. Met die symmetrie zit ik in de war bij andere moleculen. MgCl2, bijvoorbeeld. Die is ook asymmetrisch, maar waarom? De Cl's trekken toch alle twee met even grote macht aan die Mg? Waarom is dat dan geknikt? Waarom niet op een lijn?


    Le Beau n’est que la promesse du bonheur | Will you dance, dear Emma? | page 28

    Plus, is er een website waar je molaire en massaconcentratie kunt nagaan, want ik heb wel extra oefeningen maar geen oplossingen. (Of werkt er toevallig iemand met Ion 4.1?)


    Le Beau n’est que la promesse du bonheur | Will you dance, dear Emma? | page 28

    Wasikowska schreef:
    Plus, is er een website waar je molaire en massaconcentratie kunt nagaan, want ik heb wel extra oefeningen maar geen oplossingen. (Of werkt er toevallig iemand met Ion 4.1?)


    Ik heb Chemie Xpert 4.1 Pelckmans nv, maar normaal zouden ze je op het examen die dingen al moeten geven. Het is niet de bedoeling dat je die vanbuiten leert, denk ik :'D Bij ons was dat toch ^^

    [ bericht aangepast op 21 juni 2016 - 16:31 ]


    i can swear, i can joke – i say what's on my mind if i drink if I smoke – i keep up with the guys

    Wasikowska schreef:
    Over polariteit. Hoe in hemelsnaam werkt dat eigenlijk? We weten van H2O dat het polair is, want er is verschil in elektronegatieve waarde en er is geen symmetrie. Met die symmetrie zit ik in de war bij andere moleculen. MgCl2, bijvoorbeeld. Die is ook asymmetrisch, maar waarom? De Cl's trekken toch alle twee met even grote macht aan die Mg? Waarom is dat dan geknikt? Waarom niet op een lijn?


    De EN-waarde van Cl (3) is meer dan de helft zo groot als de EN-waarde van Mg (1,2), waardoor Cl dus een beetje meer partieel negatief wordt en Mg een beetje partieel positief, gezien Cl meer elektronen naar zich toetrekt (door zijn hoge EN-waarde).

    Er zijn twee polaire bruggen; de Cl trekken inderdaad elk even hard, maar zij vormen onderling geen bruggen.

    [ bericht aangepast op 21 juni 2016 - 16:27 ]


    i can swear, i can joke – i say what's on my mind if i drink if I smoke – i keep up with the guys