• Ik krijg volgend jaar echt de stomste mentor die er maar is. Hij is boven de 50, heeft geen zin meer in zijn vak (kunst/tekenen/handvaardigheid) en ontzettend saai. Ik heb echt geen zin om een mentorgesprek met hem te gaan voeren, en dan allemaal persoonlijke dingen te gaan vertellen. We zouden eerst een ontzettend leuke mentor krijgen, jong, aardig, vind onze klas heel leuk en geeft latijn. Gelukkig houden we hem voor latijn, maar dat is dan ook alles. Het komt puur omdat de 3e klas anders tekenen/kunst krijgt, en hij daar dus geen mentor van gaat worden. Ook gaat de hele aardige teken docente weg, en ze blijft nog tot november, maar we hebben haar waarschijnlijk helemaal niet meer omdat we .... hebben voor dat vak.... Heeft iemand een idee wat ik kan doen met mentorgesprekken waar je tegen op ziet, of tips tegen een verschrikkelijke mentor??


    Maar allemaal dragen we in ons hart een inwendig Ithaka.

    Dat hij jouw mentor is, wil niet zeggen dat jij ook verplicht bij hem terecht moet als je een probleem hebt. Je mentorgesprekken ga je niet onderuit komen vrees ik, maar als jij liever naar een andere leraar gaat, dan kan dat gewoon. Hij is misschien je mentor maar je hebt verder geen verplichtingen tegenover hem (:


    Maflodder -> Rozenthee / "Would you like an adventure now, or shall we have tea first?"

    Bloodborne schreef:
    Dat hij jouw mentor is, wil niet zeggen dat jij ook verplicht bij hem terecht moet als je een probleem hebt. Je mentorgesprekken ga je niet onderuit komen vrees ik, maar als jij liever naar een andere leraar gaat, dan kan dat gewoon. Hij is misschien je mentor maar je hebt verder geen verplichtingen tegenover hem (:


    Ah, nou, dat is dan fijn! Ik verzin denk ik nog wel wat op die gesprekjes, en (heeeeeeeeeel) misschien valt ie als mentor toch wel mee...


    Maar allemaal dragen we in ons hart een inwendig Ithaka.

    Tallata schreef:
    (...)

    Ah, nou, dat is dan fijn! Ik verzin denk ik nog wel wat op die gesprekjes, en (heeeeeeeeeel) misschien valt ie als mentor toch wel mee...


    In de gesprekken hoef je geen persoonlijke zaken te bespreken als je dat niet wilt. Vaak is een mentor meer voor je cijfers, die kijkt of je goed je best doet en of je cijfers niet al te ver naar beneden zakken. Om echt over persoonlijke zaken te spreken kan je of naar een vertrouwenspersoon gaan of je gaat naar de docent waarbij je het meest op je gemak voelt en die je het aardigst vindt/meeste vertrouwt. (Persoonlijk: ga voor dat laatste, dat praat veel fijner).


    "One has to learn to read, as one has to learn to see and learn to live," - Vincent van Gogh