• hey, ik ben al meer dan een jaar aan het zoeken voor een baan zonder succes.
    Het is steeds of ik ben te oud (18) en bij de ander ben ik "te stil" of ik hoor gewoon niet terug maar dat is normaal, heeft iemand hier ook ervaring met het solliciteren en die tips kan geven? Ik weet niet of het aan de plekken ligt waar ik solliciteer maar daar zit redelijk veel variatie in dus ik zou het niet weten.

    hopelijk is het een beetje overduidelijk xD


    You can't not look cool with a crossbow.

    Te oud voor werk? Als je 18 bent? hu?


    The soul needs autumn.

    Ik vraag me ook wel af hoe je als achttienjarige te oud kan zijn voor een baan. Bijzonder.

    Edit: Wat solliciteren betreft zou ik gewoon blijven proberen en niet opgeven. Uiteindelijk is er namelijk een bedrijf dat wél reageert en je op een gesprek zal vragen. Soms kost dit alleen net wat meer tijd.
    Misschien willen ze een uitgebreider cv zien - dat mag ook nog weleens helpen.

    [ bericht aangepast op 30 juli 2016 - 16:00 ]


    ~ It's impossible to forget someone who gave you so much to remember ~

    supermarkten vooral, weet zeker dat ik van lidl dat te horen kreeg lol


    You can't not look cool with a crossbow.

    Segatakai schreef:
    supermarkten vooral, weet zeker dat ik van lidl dat te horen kreeg lol

    Wel vreemd maar ja..
    Als 18-jarige heb je nu niet echt een hoog diploma neem ik aan dus ik zou verwachten dat je in de branche juist wel terecht zou kunnen.
    De horeca-sector al geprobeerd?
    Je kan ook altijd een kleine opleiding ergens gaan volgen zodat je meer kans maakt op bepaalde jobs. (:


    The soul needs autumn.

    Segatakai schreef:
    supermarkten vooral, weet zeker dat ik van lidl dat te horen kreeg lol


    Ik weet niet waar je voor hebt gesolliciteerd, maar vakkenvullen vragen ze inderdaad meestal 15-jarigen etc voor. Dan zou 18 logischerwijs als oud bestempeld kunnen worden.
    Horeca al geprobeerd? Daar ben je nooit te oud voor.

    Edit: Oeps, Saorsa dacht precies hetzelfde haha

    [ bericht aangepast op 30 juli 2016 - 16:03 ]


    ~ It's impossible to forget someone who gave you so much to remember ~

    Saorsa schreef:
    Te oud voor werk? Als je 18 bent? hu?

    Supermarkten, winkels etc, de "standaard" bijbaantjes voor zestien/zeventienjarigen, nemen je niet meer aan omdat je nu je 18 bent een stuk duurder bent. Ze willen juist mensen die jonger zijn want dat is minder duur. Dat is denk ik wat ze bedoelt.

    Je zou ook schoonmaken kunnen proberen. Er zijn heel wat bureau's die een adresje kunnen regelen voor je en het verdient ook nog supergoed.


    It probably had more to do with the hurled bombs, thrown down by humans hiding in the clouds...

    Eledhel schreef:
    (...)
    Supermarkten, winkels etc, de "standaard" bijbaantjes voor zestien/zeventienjarigen, nemen je niet meer aan omdat je nu je 18 bent een stuk duurder bent. Ze willen juist mensen die jonger zijn want dat is minder duur. Dat is denk ik wat ze bedoelt.

    Je zou ook schoonmaken kunnen proberen. Er zijn heel wat bureau's die een adresje kunnen regelen voor je en het verdient ook nog supergoed.


    hmm schoonmaken idd nog niet geprobeerd, nam aan dat dat niet echt goed betaalde...
    En horeca kan ik idd even extra voor kijken, in de buurt zochten ze volgensmij niet maar kijken kan vast geen kwaad


    You can't not look cool with a crossbow.

    Segatakai schreef:
    (...)

    hmm schoonmaken idd nog niet geprobeerd, nam aan dat dat niet echt goed betaalde...
    En horeca kan ik idd even extra voor kijken, in de buurt zochten ze volgensmij niet maar kijken kan vast geen kwaad

    Voor een 18-jarige geloof ik iets van tien euro per uur. Maar het is dan ook zwaar werk.


    It probably had more to do with the hurled bombs, thrown down by humans hiding in the clouds...

    Ik weet niet of horeca echt de ultieme job voor je is als je al eerder bestempeld werd als 'te stil', haha :'). Je kan het natuurlijk altijd proberen!


    Words are loaded pistols. Sometimes it's just better not to pull the trigger. | Vertrouwenspersoon

    Benevolence schreef:
    Ik weet niet of horeca echt de ultieme job voor je is als je al eerder bestempeld werd als 'te stil', haha :'). Je kan het natuurlijk altijd proberen!


    Dat is misschien wel waar, maar wie weet helpt zo'n job wel net om helemaal open te bloeien!

    Ik denk dat je zeker eens bij administratieve functies (bijvoorbeeld bij de gemeente ofzo) moet gaan kijken (ik heb wel totaal geen idee wat je gestudeerd hebt dus ik weet natuurlijk niet of je daar terecht kan)


    The soul needs autumn.

    Schoonmaken in een verzorgingstehuis. Doe ik ook en het betaalt veel beter dan een gewoon winkelbaantje. Ik vind het zelf ook leuker om te doen.


    Normaal is het gemiddelde van alle afwijkingen

    Benevolence schreef:
    Ik weet niet of horeca echt de ultieme job voor je is als je al eerder bestempeld werd als 'te stil', haha :'). Je kan het natuurlijk altijd proberen!


    Ik ben zelf ook nooit erg uitgesproken geweest, maar nu ik in de horeca werk heb ik daar eigenlijk vrij weinig tot geen last van. Waarschijnlijk omdat je wel moet praten met klanten en af en toe gezellig een praatje maken hoort er, bij mij op het werk, in ieder geval echt bij. (:


    ~ It's impossible to forget someone who gave you so much to remember ~

    Benevolence schreef:
    Ik weet niet of horeca echt de ultieme job voor je is als je al eerder bestempeld werd als 'te stil', haha :'). Je kan het natuurlijk altijd proberen!


    Ik ben een stil, introvert persoon met een hint van social anxiety, maar op mijn werk "bloei" ik echt helemaal op. Ik ben bij lange na niet meer verlegen bij mijn collega's, en met personen omgaan (als in: klanten) heb ik ook niet echt problemen. Maar ja, dat is dus mijn ervaring, bij anderen kan het ook anders gaan.
    Of probeer eens in een afwaskeuken te gaan kijken misschien?


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Schoonmaken verdient echt supergoed, maar kan soms best stressen zijn. Hangt af van hoe kritisch je adressen zijn. Soms willen ze ook iemand met werkervaring maar dat hoeft niet.


    It took me four years to paint like Raphael, but a lifetime to paint like a child - Pablo Picasso

    Saorsa schreef:
    (...)
    Wel vreemd maar ja..
    Als 18-jarige heb je nu niet echt een hoog diploma neem ik aan dus ik zou verwachten dat je in de branche juist wel terecht zou kunnen.
    De horeca-sector al geprobeerd?
    Je kan ook altijd een kleine opleiding ergens gaan volgen zodat je meer kans maakt op bepaalde jobs. (:


    Gebeurt heel vaak bij supermarkten; ouder dan 16 ben je al snel te duur!

    Ik ben nu ook in de horeca begonnen en waar ik in mijn priveleven erg stil ben, leef ik op mijn werk ook helemaal op!


    Spinning around, I'm weightless.