• waarbij je denkt: damn, wat vraag ik me zelfs af?

    Vandaag vroeg ik me bijvoorbeeld af waarom zeemeerminnen altijd afgebeeld worden met borsten. Waarom zouden ze borsten hebben? Geen enkele visachtige heeft borsten. En als zeemeerminnen kieuwen hebben/eieren leggen, dan maakt het al helemaal geen sense, want dan zouden het niet eens zoogdieren zijn.

    Hebben jullie soms ook van die vragen die geen steek houden en op geen enkele manier relevant zouden kunnen zijn?

    En om echt tot de kern van dit topic te komen: denken jullie dat zeemeerminnen borsten zouden hebben? :')

    Onder het motto om het forum levendiger te maken :')

    [ bericht aangepast op 26 juli 2018 - 19:59 ]


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    HAHAHAHAHAHHAHAHA you made my day.

    Maar stel dat zeemeerminnen zegmaar eieren leggen, waar komt het dan uit? Hoe poepen en plassen ze uberhaupt? En als we het dan toch daarover hebben, hoe worden de eieren bevrucht? Bc I haven't seen a hole there lately.

    Oh, en zeemeerminnen hebben borsten voor hun schelpenbikini. Duuhh.

    [ bericht aangepast op 26 juli 2018 - 19:59 ]


    look at the stars, look how they shine for you;

    Wolkenkasteel schreef:
    HAHAHAHAHAHHAHAHA you made my day.

    Maar stel dat zeemeerminnen zegmaar eieren leggen, waar komt het dan uit? Hoe poepen en plassen ze uberhaupt? En als we het dan toch daarover hebben, hoe worden de eieren bevrucht? Bc I haven't seen a hole there lately.

    Oh, en zeemeerminnen hebben borsten voor hun schelpenbikini. Duuhh.

    Oh ja, de schelpenbikini, dat ik daar niet aan gedacht had. Nu is alles weer logisch :W


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    Also waarom hebben zeemeerminnen knieen? Als je ze in films ziet zwemmen doen ze dat namelijk altijd zoals mensen hun benen bewegen. Terwijl een vissenstaart toch heel anders beweegt.


    Als ik een dichter was dan was ik dichter bij je.

    Waarschijnlijk hebben ze borsten omdat de maatschappij dat mooi vindt en leuk vindt om naar te kijken, haha.
    Zeemeerminnen worden volgens mij al eeuwen gezien als verleidsters, die mensen het water in lokken. En ja, wat is nou verleidelijker dan een stel ronde borsten?

    Als het een zeezoogdier zou zijn, zou het misschien nog kunnen. Alleen de hele stroomlijning van de zeemeermin is weg, dus evolutionair gezien is het echt net een dodo door de borsten.

    Ik vraag me af waarom de ontwerpers van laptops lichtjes aan de zijkant maken. Niemand die ooit naar de zijkant van zijn laptop kijkt, nu moet ik ernaar kijken als ik een game speel en wil checken of er nog genoeg batterijlife in zit.


    From these ashes, I will rise

    Nou zeemeerminnen zijn half mens (vrouw) en half vis, dus ik vind het eigenlijk heel logisch dat ze borsten hebben? Nou ja, Ariel heeft ook geen volle D of zo dus ik denk dat zeemeerminnen ook een itty bitty titty commitee hebben stiekem
    qua voortplanting lijkt het mij net zoals bij vissen te gaan, omdat ze duidelijk geen baarmoeder en vagina hebben. Dus eitjes lol
    (i thought about this because of my soty u know, i got this haha)
    In mijn soty ben ik er vanuit gegaan dat zeemeerminnen ademen volgens twee manieren omdat ze zowel boven land als in de zee kunnen ademen. Dus ik ga ervan uit dat ze zowel longen als kieuwen hebben dan. Al zou het ook mogelijk kunnen zijn dat ze net als walvissen gewoon een spuitgat hebben of zo, maar hé dat zijn vragen voor als we er ooit een zien i guess haha

    De vraag die mij wakker houdt (en een personage in mijn soty ook haha spoiler) is echter deze: als je als mens een zeemeermin zou opeten: ben je dan een kannibaal of eet je gewoon een zeedier?


    A to the Z

    Pixielisje schreef:
    Nou zeemeerminnen zijn half mens (vrouw) en half vis, dus ik vind het eigenlijk heel logisch dat ze borsten hebben? Nou ja, Ariel heeft ook geen volle D of zo dus ik denk dat zeemeerminnen ook een itty bitty titty commitee hebben stiekem
    qua voortplanting lijkt het mij net zoals bij vissen te gaan, omdat ze duidelijk geen baarmoeder en vagina hebben. Dus eitjes lol
    (i thought about this because of my soty u know, i got this haha)
    In mijn soty ben ik er vanuit gegaan dat zeemeerminnen ademen volgens twee manieren omdat ze zowel boven land als in de zee kunnen ademen. Dus ik ga ervan uit dat ze zowel longen als kieuwen hebben dan. Al zou het ook mogelijk kunnen zijn dat ze net als walvissen gewoon een spuitgat hebben of zo, maar hé dat zijn vragen voor als we er ooit een zien i guess haha

    De vraag die mij wakker houdt (en een personage in mijn soty ook haha spoiler) is echter deze: als je als mens een zeemeermin zou opeten: ben je dan een kannibaal of eet je gewoon een zeedier?

    Je eet niet je eigen soort, dus geen kannibaal.

    Maar als zeemeerminnen echt zouden bestaan, zouden ze sws geen borsten hebben. Dat ze eitjes leggen (want ze hebben overduidelijk geen maandstonden enzo XD) betekent dat ze geen zoogdieren zijn, dus dan zijn die borsten gewoon decoratie zonder enig nut en zouden ze enkel in de weg zitten, wat een nadeel zou geven, dus het zou er uitgefilderd moeten zijn door de evolutie.


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    Dazai schreef:
    (...)
    Je eet niet je eigen soort, dus geen kannibaal.

    Maar als zeemeerminnen echt zouden bestaan, zouden ze sws geen borsten hebben. Dat ze eitjes leggen (want ze hebben overduidelijk geen maandstonden enzo XD) betekent dat ze geen zoogdieren zijn, dus dan zijn die borsten gewoon decoratie zonder enig nut en zouden ze enkel in de weg zitten, wat een nadeel zou geven, dus het zou er uitgefilderd moeten zijn door de evolutie.


    Mmm, dat is ook waar. Dang, dat is diep zeg.
    Maar sommige mannen hebben toch ook borsten en die hebben toch ook geen functie? XD Of is dit nou heel dom om te zeggen hahaha


    A to the Z

    Pixielisje schreef:
    (...)

    Mmm, dat is ook waar. Dang, dat is diep zeg.
    Maar sommige mannen hebben toch ook borsten en die hebben toch ook geen functie? XD Of is dit nou heel dom om te zeggen hahaha

    Dat komt omdat mensen in principe zoogdieren zijn en dus tepels en klierweefsel hebben in die omgeving. Dat komt voort uit het feit dat zowel mannen als vrouwen in het begin van de ontwikkeling van de eicel nog allemaal hetzelfde geslacht zijn. Er zijn dus bij het embryo kenmerken te zien van beide geslachten.
    Vissen zijn geen zoogdieren, hebben geen tepels en kunnen geen melk geven. Zij maken deze structuren ook nooit aan, omdat ze veel primitiever zijn in hun embryonale ontwikkeling.


    From these ashes, I will rise

    Cantabile schreef:
    (...)
    Dat komt omdat mensen in principe zoogdieren zijn en dus tepels en klierweefsel hebben in die omgeving. Dat komt voort uit het feit dat zowel mannen als vrouwen in het begin van de ontwikkeling van de eicel nog allemaal hetzelfde geslacht zijn. Er zijn dus bij het embryo kenmerken te zien van beide geslachten.
    Vissen zijn geen zoogdieren, hebben geen tepels en kunnen geen melk geven. Zij maken deze structuren ook nooit aan, omdat ze veel primitiever zijn in hun embryonale ontwikkeling.


    oh dang, ik leer echt zaken bij! :o
    nou, dan lijkt mij dit eigenlijk de perfecte verklaring te zijn waarom zeemeerminnen gewoon niet kunnen bestaan? Omdat het wetenschappelijk gewoon echt nergens op slaat? :p
    you cracked the code guys


    A to the Z

    Een topic over de borsten van zeemeerminnen. I love it. :Y) Ik heb er niks zinnigs over te zeggen, though.


    I, Tahani Al-Jamil, shall do my level best to make every event too much.

    Volgens mij hebben zeemeerminnen borsten omdat zeemannen vroeger heel lang op zee zaten zonder vrouwen (ze kunnen nooit allemaal homo/biseksueel/panseksueel zijn geweest), na lange tijd wel eens wat meer zagen in een onschuldig zeedier dan dat er daadwerkelijk was.

    "De middeleeuwse fantasie van meerminnen met een vissenstaart komt van de verhalen van zeelui, die dachten deze wezens in het schuim gezien te hebben. In werkelijkheid hebben zij waarschijnlijk zeekoeien of lamantijnen gezien: deze zoogdieren uit tropische wateren hebben een spitse vorm; de vrouwtjes hebben ook tepels, die het beeld van de vrouwelijke lichaamsvormen oproepen. Niet zo verbazend dat de lichtgelovige scheepsgangers een dergelijke vergissing konden maken"
    {Bron: Wikipedia (Zeemeermin)}

    Ik vraag me ook nog steeds af hoe de voortplanting zou gaan bij zeemeerminnen, hetzelfde geldt voor plassen en poepen.


    Physics is awesome

    CarIyIe schreef:
    Volgens mij hebben zeemeerminnen borsten omdat zeemannen vroeger heel lang op zee zaten zonder vrouwen (ze kunnen nooit allemaal homo/biseksueel/panseksueel zijn geweest), na lange tijd wel eens wat meer zagen in een onschuldig zeedier dan dat er daadwerkelijk was.

    "De middeleeuwse fantasie van meerminnen met een vissenstaart komt van de verhalen van zeelui, die dachten deze wezens in het schuim gezien te hebben. In werkelijkheid hebben zij waarschijnlijk zeekoeien of lamantijnen gezien: deze zoogdieren uit tropische wateren hebben een spitse vorm; de vrouwtjes hebben ook tepels, die het beeld van de vrouwelijke lichaamsvormen oproepen. Niet zo verbazend dat de lichtgelovige scheepsgangers een dergelijke vergissing konden maken"
    {Bron: Wikipedia (Zeemeermin)}

    Ik vraag me ook nog steeds af hoe de voortplanting zou gaan bij zeemeerminnen, hetzelfde geldt voor plassen en poepen.


    ja, komt ervan als ze zeewater drinken om te voorkomen dat ze gedehydreerd zijn
    je zou voor minder hallucineren over tetjes

    [ bericht aangepast op 26 juli 2018 - 23:05 ]


    A to the Z

    Zouden de borsten niet vooral zijn om zeemeerminnen als lustobject te kunnen zien?
    Ik geniet echt van dit topic though :'D


    The purpose of a writer is to keep civilization from destroying itself.

    Een tijd geleden vroeg ik me wel iets af ja.

    Als je altijd veel pech hebt, maar je komt er altijd wel levend uit...Heb je dan een goede of een slechte beschermengel? Want als het een goede is, dan zou je niet zo veel pech mogen hebben...Maar als je een slechte hebt, dan zou je het ook niet overleven. Ik weet ook niet hoe ik er op ben gekomen maar het kwam wel in me op. Wanneer heb je een goede beschermengel en wanneer een slechte?


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.