• Ik heb vandaag voor de zoveelste keer geprobeerd te solliciteren voor iets, maar voor de zoveelste keer ben ik afgewezen. Het ligt altijd aan twee dingen: geen ervaring of ik ben niet extrovert genoeg voor de baan. Het voelt ongelofelijk oneerlijk dat ik hier op afgewezen word, want aan ervaring kan ik niks doen als ik constant niet aangenomen word hierdoor en introvert hoort bij mijn karakter. Ik zoek juist een baan om dit te verbeteren aan mijzelf en comfortabeler te worden rondom dingen die buiten mijn comfort zone liggen. Ik wil gewoon heel graag werk omdat het goed op je CV staat, ik graag wil werken zodat ik meer leer en ik op dit moment echt het geld nodig heb omdat ik nogal krap zit. Ik kan wel meer gaan lenen bij DUO maar dat lost het probleem niet op. Ik zit nu bij randstad en ik probeer overal op te reageren, maar bij alles staat "ervaring" en nu was er eentje zonder ervaring en zojuist werd ik gebeld, maar kreeg ik te horen dat ik niet geschikt was. Het werkt nogal demotiverend en ik weet niet zo goed wat ik er mee moet doen, want ik kan wel blijven solliciteren en wachten tot ik ergens wel aangenomen word, maar de meeste studenten klusjes zijn bedoeld voor mensen die wel extrovert kunnen zijn. Heeft iemand tips of een idee hoe ik hiermee om kan gaan of dit aan kan passen?


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    Introvert zijn is deel van je karakter, daar kun je niets aan veranderen. Ik zou het alleszins niet ten harte nemen, als ze jou niet aannemen omdat je te introvert bent, is het echt maar een stomme reden, want verder kan er heel wat potentie in je zitten, ook al ben je gereserveerd en hou je die potentie vooral voor jezelf. Blijven doordoen, tot iemand je waarde wel inziet en niet ook hard worden op jezelf, zie het als hun verlies want introvert zijn of nog geen ervaring hebben maakt je nog geen persoon zonder gigantisch veel potentie!


    Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon.

    Ik ben zelf ook heel introvert
    Contact leggen met nieuwe mensen, initiatief nemen, de telefoon aannemen. Ik vind het allemaal maar lastig. Maar toch heb ik een baan in de administratie. Oke, het is niet mijn droombaan en ik heb dit te danken aan een jobcoach maar toch. Afgewezen worden omdat je introvert bent vind ik raar. Je geeft aan dat je graag wilt werken, er zit dus potentie. Zelf werk ik nu net een jaar in dit bedrijf. Ik kwam binnen als een verlegen dame met een knalrood hoofd. En nu begin ik langzaamaan al wat meer te praten, het initiatief nemen gaat beter en mijn collega's accepteren me zoals ik ben. Je hoeft jezelf niet aan te passen. Je bent goed zoals je bent. En er zijn vast wel bedrijven die je wél aan willen nemen. Geef de moed niet op en blijf proberen. Eens lukt het je!

    [ bericht aangepast op 30 aug 2016 - 15:37 ]


    "It means no worries, for the rest of your days"

    Het nare is dat ik een tijdje geleden geaccepteerd heb dat ik introvert was en er best wel oké mee was, soms is het fijn om introvert te zijn, maar de laatste tijd word ik er steeds mee geconfronteerd en ik vind het gewoon lastig omdat veel mensen niet snappen dat het voor mij een hele uitdaging is om iemand überhaupt al aan te spreken. Ik ga het inderdaad blijven proberen, hopelijk lukt het wel. Thanks!


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    FeorgeWeasley schreef:
    Het nare is dat ik een tijdje geleden geaccepteerd heb dat ik introvert was en er best wel oké mee was, soms is het fijn om introvert te zijn, maar de laatste tijd word ik er steeds mee geconfronteerd en ik vind het gewoon lastig omdat veel mensen niet snappen dat het voor mij een hele uitdaging is om iemand überhaupt al aan te spreken. Ik ga het inderdaad blijven proberen, hopelijk lukt het wel. Thanks!


    Vind je het erg om telefonisch contact te leggen? Want er zijn ook zat bijbaantjes waar nieuwe mensen ontmoeten niet hoeft, maar wel mensen bellen etc.

    Ik heb een adresje dat ook studenten zoekt, ik ga even de naam opzoeken.

    Search & Results

    Waar zijn wij naar op zoek?
    Je bent student en minimaal 2x 4 uur doordeweeks beschikbaar, van 09.00 tot 13.00 of van 13.15 tot 17.15. Meer werken kan ook en het grootste voordeel is dat jij zelf bepaalt wanneer je komt werken!

    Wat ga je precies doen?
    Je zal van start gaan in de functie van Commercieël Medewerker B2B, concreet zijn je werkzaamheden:

      *   De doelgroep van een bedrijf in kaart brengen
      *   Afspraken maken voor accountmanagers en verkopers

    Dit alles doe je telefonisch, in een team van studenten en uit naam van grote bedrijven.

    Kan ik dat wel, ik heb helemaal geen ervaring of commerciële studie?
    Dat maakt niet uit, het is juist een mooie uitdaging en aanvulling op je CV om zakelijke gesprekken te kunnen voeren.  Voor je bij ons in dienst komt krijg je daarom een communicatietraining van twee dagdelen.  Heb je die training gevolgd dan kan je direct bij ons aan de slag en begint je inwerkperiode. De eerst volgende trainingen zijn in

    Week 34:  woensdag 24 augustus en vrijdag 26 augustus, beide dagen van 09.00 tot 13.00
                                                                                 OF
    Week 35:  dinsdag 30 augustus en donderdag 1 september, beide dagen van 09.00 tot 13.00

    Inhousedag
    Wil jij je niet direct aanmelden voor een training maar wel vrijblijvend kennis maken? Kom dan naar de Inhousedag op donderdag 1 september van 16:00 tot 17:15. We geven je dan binnen een uur meer informatie te geven over werken bij S&R.  

    [ bericht aangepast op 30 aug 2016 - 16:05 ]

    Puellae schreef:
    (...)

    Dat klinkt interessant! Waar is het? Want dan weet ik of het te bereizen is. Dankjewel (:


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    FeorgeWeasley schreef:
    Het nare is dat ik een tijdje geleden geaccepteerd heb dat ik introvert was en er best wel oké mee was, soms is het fijn om introvert te zijn, maar de laatste tijd word ik er steeds mee geconfronteerd en ik vind het gewoon lastig omdat veel mensen niet snappen dat het voor mij een hele uitdaging is om iemand überhaupt al aan te spreken. Ik ga het inderdaad blijven proberen, hopelijk lukt het wel. Thanks!


    Wees blij dat je introvert bent. Ik heb er laatst een TEDxtalk over gezien, en het is zo dat introverte mensen zeer goede kwaliteiten hebben, maar dat dat niet geaccepteerd is in deze maatschappij. Ikzelf ben ook introvert, en ik heb me zodanig weten aan te passen dat ik uiteindelijk toch redelijk goed mee kan. In die zin dat ik geen problemen ermee ervaar. En ik schep mezelf ook geen problemen. Als ik niet naar buiten wil, dan ga ik niet naar buiten. Op school heb ik een klein groepje vrienden, en mijn leeftijdsgenoten ken ik ook, dus daar is geen probleem mee. En het rare is dat ik op mijn werk juist wel heel open en toegankelijk ben, dus dat is ook fijn voor mij.
    Je moet er gewoon mee leren omgaan, en zelf je weg bouwen, want de maatschappij doet dat niet voor jou. Het zal misschien even duren, maar je zult wel een baan vinden waarbij jouw introverte karakter juist gewenst is.


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    FeorgeWeasley schreef:
    (...)
    Dat klinkt interessant! Waar is het? Want dan weet ik of het te bereizen is. Dankjewel (:


    Dit was Utrecht, maar misschien hebben ze ook nog andere locaties?

    FeorgeWeasley schreef:
    Het nare is dat ik een tijdje geleden geaccepteerd heb dat ik introvert was en er best wel oké mee was, soms is het fijn om introvert te zijn, maar de laatste tijd word ik er steeds mee geconfronteerd en ik vind het gewoon lastig omdat veel mensen niet snappen dat het voor mij een hele uitdaging is om iemand überhaupt al aan te spreken. Ik ga het inderdaad blijven proberen, hopelijk lukt het wel. Thanks!


    Ik ben tegenwoordig in mijn leven meer een middelmaat niet extravert maar ook niet super introvert, ik ben rustig, maar kan goed overweg met mensen. Wel herken ik het zo hard. Aan het begin van mijn tienerjaren was ik zo introvert dat ik haast nooit mijn mond opende. Ik was echt zo verlegen, dat ik niemand aan durfde te spreken. Mensen vonden me dan altijd raar en ze maakten er ook altijd een probleem van. Het voelt inderdaad verschrikkelijk, daardoor begon ik me ook steeds meer met die eigenschap te identificeren. Ik heb me er echt nog minderwaardig om gevoeld, maar trek je het alsjeblieft niet aan! Er is geen reden om je hierdoor minderwaardig te voelen, want er zijn altijd ongelofelijk veel mensen die het wel waarderen. Ze vinden het bij mij meestal diepgaand en ze vinden het leuk omdat ik altijd ongelofelijk veel te zeggen heb, omdat ik zoveel reflecteer. Blijf het positieve voor ogen houden en ga je niet slecht voelen over jezelf. Al begrijp ik je wel, ik heb me mijn hele tienerleven onzeker gevoeld over die eigenschap, maar uiteindelijk er zijn zoveel, zoveel mensen die er geen probleem mee, dat je van de rest gewoon maar moet denken dat ze allemaal de pot opkunnen. Ze zijn het niet waard om je slecht door te voelen!

    [ bericht aangepast op 30 aug 2016 - 16:23 ]


    Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon.

    Wauw, ik vind jouw helemaal niet super introvert. Niet dat je super-extravert bent, maar gewoon, gemiddeld...
    Ik kan me in elk geval niet echt voorstellen dat je daardoor geen baantje zou kunnen vinden. :s

    Maar ja, men krijgt zoveel sollicitaties dat ze iets moeten zeggen. Ik hoop dat je toch wat gaat vinden!


    Every villain is a hero in his own mind.

    http://www.searchresults.nl/

    Het is in Utrecht, geen andere locaties lijkt het zo.

    Histoire schreef:
    (...)

    Ik ben tegenwoordig in mijn leven meer een middelmaat niet extravert maar ook niet super introvert, ik ben rustig, maar kan goed overweg met mensen. Wel herken ik het. Aan het begin van mijn tienerjaren hadden er andere mensen ook altijd problemen mee, het voelt inderdaad verschrikkelijk en begon ik me ook steeds meer met die eigenschap te identificeren en zelfs minderwaardig door te voelen , maar trek het je alsjeblieft niet aan. Uiteindelijk zijn er altijd ongelofelijk veel mensen die het wel waarderen, omdat ze het diepgaand vinden en vinden dat je net door je introversie heel veel te vertellen hebt, omdat je veel nadenkt en reflecteert. Blijf het positieve voor ogen houden en ga je niet slecht voelen over jezelf. Al begrijp ik je wel, ik heb me mijn hele tienerleven onzeker gevoeld over die eigenschap, maar uiteindelijk er zijn zoveel, zoveel mensen die er geen probleem mee, dat je van de rest gewoon maar moet denken dat ze allemaal de pot opkunnen en je tijd niet waard zijn.

    Ja dat klopt wel inderdaad. Het is alleen lastig omdat veel studenten baantjes in de advertising of horeca zijn waar er nogal gekeken wordt of je makkelijk mensen aanspreekt etc. Maar dankjewel (:

    Vikings schreef:
    Wauw, ik vind jouw helemaal niet super introvert. Niet dat je super-extravert bent, maar gewoon, gemiddeld...
    Ik kan me in elk geval niet echt voorstellen dat je daardoor geen baantje zou kunnen vinden. :s

    Maar ja, men krijgt zoveel sollicitaties dat ze iets moeten zeggen. Ik hoop dat je toch wat gaat vinden!

    Via het internet vind ik het makkelijker om extrovert - of minder introvert - te lijken, maar als het erop aan komt en vooral met nieuwe situaties vind ik het heel erg lastig om op mensen af te stappen, ben ik super verlegen en nerveus. Ik heb wel vaker gehoord dat mensen mij niet introvert vinden, maar meestal zijn dat mensen waar ik mij bij op mijn gemak voel en Q is een platform waarbij ik mij op mijn gemak voel en ik dus veel meer open ben.

    Puellae schreef:
    (...)

    Dit was Utrecht, maar misschien hebben ze ook nog andere locaties?

    Utrecht is perfect! (:


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    Ik heb in ieder geval gesolliciteerd op de link die @Puellae sturen omdat die heel goed aan sluit bij mij. Dus nu afwachten. Dankjullie voor alle reacties! Ik had ook even weer wat moed nodig om verder te gaan, hopelijk komt er iets uit.


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    Ik hoop dat het lukt!

    Om toch nog even een pep-eindje te geven: wees zoals jij blij bent met jezelf, dan straal je dat uit en dat helpt juist met het vinden van een baan.

    Goodluck (flower)

    Ik wilde alleen even vermelden dat ik je hierin herken. Het is supervervelend om dat telkens in negatieve feedback terug te krijgen, terwijl het gewoon in je karakter zit. Zeker als je er zelf al mee struggelt, is het rot(ter) om te horen dat ze dat tegen je gebruiken. Mensen moeten elkaar eens leren waarderen hoe ze zijn, en elkaar niet steeds proberen te veranderen.
    Daarbij, ik moet het echt even zeggen, zit er een heel verschil tussen stille en verlegen mensen, maar dat wordt altijd bij elkaar gevoegd. Ik word zelfs "asociaal" en "mysterieus" genoemd vaak, omdat ik niet zoveel praat, ook niet over mezelf. Nou, sorry dat ik niet alles over mijn persoonlijke leven aan de grote klok wil hangen. (joehoe)
    Dat was even mijn rant, hahaha.

    [ bericht aangepast op 30 aug 2016 - 16:36 ]


    Quiet the mind, and the soul will speak.