• Ik ben - naar mijn weten - nergens allergisch voor en heb een oké gezondheid, maar ik ben er sinds kort achter gekomen dat ik misschien toch een aantal producten niet kan hebben.
    Een hele tijd terug kwam ik er al achter dat ik misselijk werd bij het drinken van zo'n kleine pak Vifit, en zo dom als ik was, vergat ik dat. Gisteren slenterde ik rond in Den Haag en was ik zo briljant slim om weer zo'n pak te halen en achterover te gooien. Instant buikpijn en opgezette buik als gevolg.
    Ik snap er zelf helemaal niets van want ik drink sowieso bijna elke ochtend melkproducten, dus ik ga er eigenlijk vanuit dat het niet aan het melk-gedeelte ligt. Verder heb ik dit tot nu toe enkel ervaren bij Vifit.

    Buiten het feit om dat ik vanaf nu gewoon in mijn hoofd moet stampen dat ik dit product niet meer moet drinken, vraag ik me toch af of iemand enige kennis heeft op dit gebied? Of zelf ervaringen? Ik ben namelijk een beetje nieuwsgierig naar hoe dit komt.

    ik !!
    teveel melk wordt ik ook niet goed van.
    koude chocolade melk is echt foute boel, kan ik van flauw vallen.
    terwijl als ik een warme kop chocomel neem dat het dan wel lekker is !!

    mijn advies, drink dit niet als je lichaam het aangeeft. ;)


    Sebastian Michaelis : I'm simply one Hell of A Butler !!!

    Oh, wat balen. Ik heb dat niet met Vifit, alleen als ik een bakje vla eet. En de laatste tijd ook met vettig eten zoals friet. Dan heb ik na een tijdje hartstikke veel buikpijn en moet ik vet nodig naar de wc :'D Ik zou die pakjes even ontwijken als ik jou was!


    It probably had more to do with the hurled bombs, thrown down by humans hiding in the clouds...

    Wel, als dit het enige dat je hebt, is, zou ik gewoon proberen het inderdaad te vermijden. Ik heb zelf hooikoorts en ik heb na een paar jaar ook een lichte allergie aan bepaalde soorten voedsel ontwikkeld (wortels, tomaten, kiwi...). Dat kan na een tijdje gewoon uit zichzelf gebeuren. Bij mij hangt die hooikoorts daar heel nauw mee samen.

    Misschien moet je de ingrediëntenlijst eens goed bekijken. Staat daar iets vreemds op dat je normaal gezien niet vaak eet of zo? Zit er misschien iets anders in dan wat alleen op de voorkant van het pak vermeld staat?


    What would Emma do?

    Eledhel schreef:
    Oh, wat balen. Ik heb dat niet met Vifit, alleen als ik een bakje vla eet. En de laatste tijd ook met vettig eten zoals friet. Dan heb ik na een tijdje hartstikke veel buikpijn en moet ik vet nodig naar de wc :'D Ik zou die pakjes even ontwijken als ik jou was!


    Jij ook met vla ??
    hier ook :X


    Sebastian Michaelis : I'm simply one Hell of A Butler !!!

    Ik ben geen expert, maar ik ben wel allergisch voor plusminus een miljoen dingen, dus wat dat betreft ben ik in ieder geval ervaringsdeskundige, haha.

    Zou het kunnen dat er kleur-, geur-, en smaakstoffen in Vifit zitten die niet in de melkproducten zitten die je normaal drinkt? Die dingen kunnen ook best geniepige allergenen zijn.


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.

    Ik kan niet goed tegen suiker. :'D Ik krijg er buikpijn en acne van.

    Misschien ligt het aan de stoffen die ze gebruiken om het smaak te geven, conserveringsmiddelen, een combinatie van dingen die ze gebruiken. Misschien is het ook wel de hoeveelheid.


    Your make-up is terrible

    Finding_Dory schreef:
    (...)

    Jij ook met vla ??
    hier ook :X

    Jup. Hoewel veel yoghurt met een beetje vla meestal wel goed gaat. En ik kan ook niet tegen teveel olie in de pastasaus.


    It probably had more to do with the hurled bombs, thrown down by humans hiding in the clouds...

    Eledhel schreef:
    (...)
    Jup. Hoewel veel yoghurt met een beetje vla meestal wel goed gaat. En ik kan ook niet tegen teveel olie in de pastasaus.


    jugghhhiee, dat is ook smerig inderdaad !!
    naja, gelukkig ben ik niet de enige met dit probleem ;)
    het is niet zo dat ik hier trots op ben


    Sebastian Michaelis : I'm simply one Hell of A Butler !!!

    Finding_Dory schreef:
    (...)

    jugghhhiee, dat is ook smerig inderdaad !!
    naja, gelukkig ben ik niet de enige met dit probleem ;)
    het is niet zo dat ik hier trots op ben

    Hahaha, ja zou wat zijn. "Hoi ik ben Rosa en ik kan niet tegen vla, leuk u te ontmoeten!"


    It probably had more to do with the hurled bombs, thrown down by humans hiding in the clouds...

    Eledhel schreef:
    (...)
    Hahaha, ja zou wat zijn. "Hoi ik ben Rosa en ik kan niet tegen vla, leuk u te ontmoeten!"


    hahahahaha geweldig xD


    Sebastian Michaelis : I'm simply one Hell of A Butler !!!

    Ik heb het niet met Vifit, maar helaas wel met verschillende fruitsoorten. Vanwege mijn hooikoorts krijg ik de laatste jaren last van kruisreacties ( ik ben allergisch voor alleen al 20 verschillende boomsoorten ) en het advies van mijn huisarts was om de fruitsoorten die ik niet kan eten te mijden. Nu heb ik er medicijnen voor, mocht ik onverhoopt iets binnen krijgen kan ik er een pil voor innemen die de reacties doet afnemen.

    Misschien dat er in die pakken toch iets zit waar je niet goed tegen kan en je daardoor zo misselijk wordt. Ik zou dan ook de ingrediënten eens nalopen om te kijken wat het zou kunnen zijn.


    'Three words, large enough to tip the world; I remember you.'

    Finding_Dory schreef:
    ik !!
    teveel melk wordt ik ook niet goed van.
    koude chocolade melk is echt foute boel, kan ik van flauw vallen.
    terwijl als ik een warme kop chocomel neem dat het dan wel lekker is !!

    mijn advies, drink dit niet als je lichaam het aangeeft. ;)

    Flauwvallen is wel heel erg heftig zeg. Vervelend!

    Maar inderdaad, ik ben ook niet meer van plan het te drinken haha.

    Gigantopithecus schreef:
    Wel, als dit het enige dat je hebt, is, zou ik gewoon proberen het inderdaad te vermijden. Ik heb zelf hooikoorts en ik heb na een paar jaar ook een lichte allergie aan bepaalde soorten voedsel ontwikkeld (wortels, tomaten, kiwi...). Dat kan na een tijdje gewoon uit zichzelf gebeuren. Bij mij hangt die hooikoorts daar heel nauw mee samen.

    Misschien moet je de ingrediëntenlijst eens goed bekijken. Staat daar iets vreemds op dat je normaal gezien niet vaak eet of zo? Zit er misschien iets anders in dan wat alleen op de voorkant van het pak vermeld staat?

    Als ik heel eerlijk ben... ik let nóóit echt op met wat ik eet. Komt gewoon omdat ik nog nooit ergens last van heb gehad. Dus ik kan nu die ingrediënten wel gaan checken, maar dat zegt me eigenlijk niets... wat natuurlijk ook niet helpt nu :')

    Wiarda schreef:
    Ik ben geen expert, maar ik ben wel allergisch voor plusminus een miljoen dingen, dus wat dat betreft ben ik in ieder geval ervaringsdeskundige, haha.

    Zou het kunnen dat er kleur-, geur-, en smaakstoffen in Vifit zitten die niet in de melkproducten zitten die je normaal drinkt? Die dingen kunnen ook best geniepige allergenen zijn.

    Zou dat wel eens even kunnen gaan checken inderdaad. Heb me nooit echt zo bezig gehouden met al die stoffen die erin zitten.

    Ik ben ook nergens allergisch voor maar heb met bepaalde producten dat mijn darmen op spelen (aka prikkelbare darmsyndroom -> veel buikpijn en krampen, je bent dan ook erg winderig). Super vervelend is het want ik weet nog steeds niet wat het nu precies is. Alleen had ik er voorheen wel veel last van en nu een keer in de zoveel maanden. Maar goed, het kan zo veel zijn haha.


    When time and life shook hands and said goodbye.