• Ik ben - naar mijn weten - nergens allergisch voor en heb een oké gezondheid, maar ik ben er sinds kort achter gekomen dat ik misschien toch een aantal producten niet kan hebben.
    Een hele tijd terug kwam ik er al achter dat ik misselijk werd bij het drinken van zo'n kleine pak Vifit, en zo dom als ik was, vergat ik dat. Gisteren slenterde ik rond in Den Haag en was ik zo briljant slim om weer zo'n pak te halen en achterover te gooien. Instant buikpijn en opgezette buik als gevolg.
    Ik snap er zelf helemaal niets van want ik drink sowieso bijna elke ochtend melkproducten, dus ik ga er eigenlijk vanuit dat het niet aan het melk-gedeelte ligt. Verder heb ik dit tot nu toe enkel ervaren bij Vifit.

    Buiten het feit om dat ik vanaf nu gewoon in mijn hoofd moet stampen dat ik dit product niet meer moet drinken, vraag ik me toch af of iemand enige kennis heeft op dit gebied? Of zelf ervaringen? Ik ben namelijk een beetje nieuwsgierig naar hoe dit komt.

    Sempre schreef:
    Ik ben ook nergens allergisch voor maar heb met bepaalde producten dat mijn darmen op spelen (aka prikkelbare darmsyndroom -> veel buikpijn en krampen, je bent dan ook erg winderig). Super vervelend is het want ik weet nog steeds niet wat het nu precies is. Alleen had ik er voorheen wel veel last van en nu een keer in de zoveel maanden. Maar goed, het kan zo veel zijn haha.


    Yup. Dit heb ik ook. Het verschilt ook per keer. De ene keer kan ik wel kruidig eten, de andere keer niet.


    26 - 02 - '16

    Canagan schreef:
    Misschien dat er in die pakken toch iets zit waar je niet goed tegen kan en je daardoor zo misselijk wordt. Ik zou dan ook de ingrediënten eens nalopen om te kijken wat het zou kunnen zijn.


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Sempre schreef:
    Ik ben ook nergens allergisch voor maar heb met bepaalde producten dat mijn darmen op spelen (aka prikkelbare darmsyndroom -> veel buikpijn en krampen, je bent dan ook erg winderig). Super vervelend is het want ik weet nog steeds niet wat het nu precies is. Alleen had ik er voorheen wel veel last van en nu een keer in de zoveel maanden. Maar goed, het kan zo veel zijn haha.

    Misschien heb je tarwe of lactose intolerantie.


    Wie durft te verdwalen, zal nieuwe wegen vinden!

    Scribe schreef:
    (...)
    Misschien heb je tarwe of lactose intolerantie.


    Ja, ik heb al verschillende dingen geprobeerd even buiten mijn voeding te laten. Maar tarwe en ook lactose zijn dingen die veel in mijn dagelijkse eten zitten dus dan zou ik er denk ik vaker last van moeten hebben toch?


    When time and life shook hands and said goodbye.

    Scribe schreef:
    (...)
    Misschien heb je tarwe of lactose intolerantie.

    Nee, dan heb je daar niet last van. Dat is 10x/100x erger :W Ben geen ervaringsdeskundige, maar heb een vriend die er voor studeert en mijn zus is lactose-intolerant.

    Aan iedereen die überhaupt ergens last van heeft en dan met name de bekende buikkrampjes: waar wij in de familie ontzettend snel last van hebben zijn suikeralcoholen. Suikeralcoholen zijn vaak onder de grootst genoemde noemer bekend als: suikervervangers/zoetstoffen. Heel chemisch gezegd bevatten deze moleculen OH-groepen en verwerking in de darmen zorgt voor gasontwikkeling. Makkelijke taal: het eten/drinken van deze producten zorgt voor buikkrampjes en "lekkere" gasontwikkeling in de darmen. De één heeft er heel veel last van, de ander laat alleen een grote boer en is het kwijt.
    Ik heb het zelf nu ook met sappen met koolzuur, omdat mijn darmen dat nauwelijks nog gewend zijn.


    Deep inside, I've never felt alive

    Sempre schreef:
    Ik ben ook nergens allergisch voor maar heb met bepaalde producten dat mijn darmen op spelen (aka prikkelbare darmsyndroom -> veel buikpijn en krampen, je bent dan ook erg winderig). Super vervelend is het want ik weet nog steeds niet wat het nu precies is. Alleen had ik er voorheen wel veel last van en nu een keer in de zoveel maanden. Maar goed, het kan zo veel zijn haha.


    Ik heb ook PDS, super vervelend. Ik weet wel waar ik last van heb (niet allemaal, maar de ergste wel). Ik ben hier achter gekomen door produceten een tijdje uit mijn dieet te laten en kijken of mijn symptomen verminderden of door gewoon heel eigenwijs het toch te eten en erachter komen dat het geen goed idee was :').

    OT: Het kan zijn dat er iets in Vifit zit waar je niet tegen kan. Misschien zoals Wiarda zei kleur-, geur- of smaakstoffen?


    Seasons will change, but I shall remain

    Dat heb ik ook. Ik krijg daar ook buikpijn van en moet echt een wc in de buurt hebben.