• Want Star Trek is vandaag vijftig jaar oud! It lived long and prosper. (bloos)

    Jawel, op 8 september 1966 kwamen Kirk en Spock voor het eerst op tv toen "The Man Trap" werd uitgezonden, de eerste aflevering van wat later bekend zou komen te staan als The Original Series (TOS). Vandaag is dus de ideale dag om even naar de sterren te zwaaien, te hopen dat NASA een beetje opschiet met het bouwen van starships, of gewoon een sprankje hoop voor de mensheid te hebben, want dat is waar de hele serie uiteindelijk over ging.

    Voor mensen die totaal geen kennis hebben van Star Trek, hier een kort lijstje met dingen die zijn gebeurd in afleveringen:
    > De Enterprise (het schip) werd vastgegrepen door een vliegende groene hand in de ruimte
    > Kirk redde de Enterprise door kinderen aan het huilen te maken
    > Een gigantische Abraham Lincoln (die president, ja) zweefde opeens vlak voor de Enterprise in de ruimte en beweerde dat hij de échte Lincoln was
    > Spock, de Vulcan, ging bijna dood omdat hij geen seks had, maar dat was opgelost nadat hij met Kirk door wat zand rolde
    > Kirk en Spock (en soms nog wat anderen) kwamen vast te zitten op A) een planeet die de Romeinen imiteerde, B) een planeet die het Wilde Westen imiteerde, C) een planeet die Amerikaanse gangsters uit de twintiger jaren imiteerde en D) een planeet die Nazi Duitsland imiteerde, in vier verschillende afleveringen
    > Spocks brein werd gestolen en de rest van de Enterprise crew moest hem met een afstandsbediening laten lopen
    > Een deel van de Enterprise crew werd naar een ander universum gestuurd waar iedereen slecht was en Spock een baardje had
    > Er werd per ongeluk ontdekt dat de Enterprise kon tijdreizen en dat was het einde van de aflevering
    > Kirk moet tegen zichzelf vechten (meerdere keren)
    > En dan heb ik het nog niet eens gehad over mijn favoriete televisieaflevering aller tijden, The Trouble with Tribbles, want dat is een kunstwerk dat niet in woorden te vangen valt :'D





    Vertel me, hoe vieren jullie de vijftigste verjaardag van dit ruimteschip dat nog gebouwd moet worden met een bemanning die nog geboren moet worden? Zelf heb ik vanochtend de laatste aflevering van TOS gekeken en ga ik vanavond mijn best doen om zes films achter elkaar te kijken (of toch in ieder geval ver genoeg te komen voor de film waarin ze moeten tijdreizen om walvissen te halen om de aarde te redden). (nerd)




    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Ah, een pun als deze kan ook alleen maar van jou komen. Nou ja, ik heb erger gehoord.

    Nu ik je samenvatting lees, merk ik dat ik heel veel afleveringen nog niet heb gezien. En ik zal dit toch echt moeten vieren. Misschien de aflevering met Spocks evil baardje?


    Rest in Peace, Son of Gondor

    Die gifs proberen me over te halen om dit eens te gaan bekijken. Hmm we shall see. We shall see. (wbw)


    • It is often the biggest smile, that is hiding the saddest heart. •

    Gefeliciteerd Star Trek! Ik ga je verjaardag vieren door eindelijk eens te beginnen met kijken naar je :Y)

    [ bericht aangepast op 8 sep 2016 - 14:28 ]


    I don't understand that reference. - Castiel

    Yaaay. Gefeliciteerd Star Trek! :Y)


    The truth is out there.

    Gefeliciteerd Star Trek! Tijd voor een marathon-sessie.


    Ex astris, sciencia

    Animato schreef:
    Die gifs proberen me over te halen om dit eens te gaan bekijken. Hmm we shall see. We shall see. (wbw)


    Oh moet je zeker doen, vooral de originele serie. Dat is echt super overdreven en geweldig geacteerd.
    anyway, jeej, star trek! Live long and prosper, Star Trek!


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Hahaha, het is erg mooi om te zien dat dit topic mensen heeft geïnspireerd om (meer) Star Trek te kijken. Ik kan het alleen maar aanraden, net als Manon. Het is geweldig en vreselijk en dat maakt het paradoxaal genoeg nóg beter. :Y)


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan