• En dat was toch iets zwaarder dan verwacht. Dit is niet echt een klaagtopic, tenminste ik hoop dat het geen klaag topic wordt.

    Afgelopen maandag heb ik mijn contract getekend en dinsdag was mijn eerste werkdag. Alleen is heel mijn ritme nu veranderd, iets wat ik wel moeilijk vind. Eerst ging ik namelijk meestal na elf uur naar bed en stond ik om negen uur op. Nu moet ik om half vijf op staan om op tijd op werk te zijn en moet ik dus vroeger naar bed. Wat ik ook wel doe na dinsdag, maar ik heb moeite om in slaap te vallen en ligt steeds te denken aan mijn werk. Hierdoor slaap ik minder dan ik zou willen en ik heb deze week twee keer op de bank geslapen. De laatste keer was afgelopen nacht, omdat ik niet het idee had dat ik in mijn bed in slaap zou kunnen vallen.

    Daarnaast was ik van woensdag op donderdag niet helemaal lekker, waarschijnlijk door het nieuwe ritme en niet zo goed had geslapen. Waardoor ik op werk aan het einde ook een beetje duizelig was. Vrijdag ging het wel weer goed, want toen voelde ik mij wel goed.

    Ook heb ik het idee dat doordat ik minder goed slaap en minder slaap, ik ook wat minder scherp en oplettend ben. Dat merk ik ook als ik aan het werk ben.

    Alleen nu ben ik wel moe en ik wil graag slapen, maar dit lukt niet echt. Ik heb het idee dat het te druk in mijn hoofd is en dat ik teveel aan mijn werk denk en daar over lig te malen. Iemand gaf mij de tip om aan iets fijns te denken in plaats van aan mijn werk, ook dit lukt niet echt.

    Daarnaast ben ik bang om weer niet lekker te worden op mijn werk. Iets wat ik liever niet wil, uiteraard.

    Mijn nieuwe baan wil ik ook niet opzeggen, omdat ik denk dat het gewoon wennen is. Maar ik wil wel graag goed kunnen slapen zodat ik me weer wat fijner ga voelen en waarschijnlijk beter mijn best kan doen op werk.

    Heeft een van jullie dit ook wel eens gehad en wat heb je toen gedaan?


    Physics is awesome

    Dat had ik dus ook toen ik begon met werken, kwestie van de eerste paar weken 'overleven' :'D

    Momenteel ben ik ook een nieuw ritme aan het gewoon worden, aangezien m'n zoontje sinds 1 september met de bus wordt opgehaald voor school. Dus dat is ruim een half uur eerder op dan normaal als ik naar m'n werk moet, en voor iemand die totaal geen ochtendmens is, is dat half uur verrekte pijnlijk. Zeker nu ook sinds vorig weekend de voetbal van Thomas gestart is, en hij op hoger niveau speelt, moeten we dus zowel zaterdag als zondag 7 uur eruit voor of de match of training. Dus ik heb geen 'uitslaap'dag meer tot 9 uur, en alle dagen een half uur vroeger op en al vanaf half 7 in de ochtenddrukte te zitten, momenteel hakt het erop in ...

    En sinds vorige maand werk ik op maandag 8 uurtjes, in plaats van m'n gebruikelijke 4 en de eerste twee weken deed dat ook lelijk pijn aan het einde van de week, gewoon omdat ik dat niet gewoon was.
    Maar zoals alles, na een paar weken ben je dat nieuwe ritme gewoon en gaat alles weer vanzelf. Gewoon doorbijten en denken dat het allemaal betert ^_^

    Wat ik dus nu wel doe op het moment, om die vermoeidheid iets te compenseren en energie bij te tanken om toch niet helemaal als een zombie rond te lopen, is een powernap in de namiddag. Gewoon een half uurtje / uurtje op de bank en dan kan ik er daarna weer tegenaan.


    “If you can smile when things go wrong, you have someone in mind to blame.”

    Ik denk inderdaad dat het gewoon wennen is. Een nieuwe baan brengt een hoos aan nieuwe ervaringen, twijfels, opmerkingen, gedachtes met zich mee en je hebt de slaap dan heel hard nodig om dat allemaal te kunnen verwerken. Dat je nu opeens naar een heel ander ritme over bent gegaan helpt ook niet echt mee, ook al kun je er niets aan doen.

    Ik zou je aanraden om misschien wat melatonine tabletten te slikken, gewoon verkrijgbaar bij de drogist. Dat is een lichaamseigen stofje dat we tegenwoordig minder aanmaken doordat we veel met lichtgevende schermen werken en door licht langer opblijven. Als je dat neemt, voel je na ongeveer 45 minuten dat je ogen dicht beginnen te vallen en als je eraan toegeeft terwijl je in je bed ligt, word je dikwijls niet eerder wakker dan dat je wekker gaat.

    Is je baan wel leuk?

    Valkyries schreef:
    Dat had ik dus ook toen ik begon met werken, kwestie van de eerste paar weken 'overleven' :'D

    Momenteel ben ik ook een nieuw ritme aan het gewoon worden, aangezien m'n zoontje sinds 1 september met de bus wordt opgehaald voor school. Dus dat is ruim een half uur eerder op dan normaal als ik naar m'n werk moet, en voor iemand die totaal geen ochtendmens is, is dat half uur verrekte pijnlijk. Zeker nu ook sinds vorig weekend de voetbal van Thomas gestart is, en hij op hoger niveau speelt, moeten we dus zowel zaterdag als zondag 7 uur eruit voor of de match of training. Dus ik heb geen 'uitslaap'dag meer tot 9 uur, en alle dagen een half uur vroeger op en al vanaf half 7 in de ochtenddrukte te zitten, momenteel hakt het erop in ...

    En sinds vorige maand werk ik op maandag 8 uurtjes, in plaats van m'n gebruikelijke 4 en de eerste twee weken deed dat ook lelijk pijn aan het einde van de week, gewoon omdat ik dat niet gewoon was.
    Maar zoals alles, na een paar weken ben je dat nieuwe ritme gewoon en gaat alles weer vanzelf. Gewoon doorbijten en denken dat het allemaal betert ^_^

    Wat ik dus nu wel doe op het moment, om die vermoeidheid iets te compenseren en energie bij te tanken om toch niet helemaal als een zombie rond te lopen, is een powernap in de namiddag. Gewoon een half uurtje / uurtje op de bank en dan kan ik er daarna weer tegenaan.


    Zo voelt het wel, ja.

    Dat kan ik begrijpen. Ik ben zelf ook niet zo'n ochtendmens en elke minuut die je eerder op moet, voelt dan zwaar. Ik moet er niet aan denken om dan in het weekend ook vroeg op te staan. Vandaag ben ik ook rond 8 uur van de bank op gestaan, omdat mijn ouders ook al wakker waren en daar werd ik ook wakker van. Mijn werkweek en de tijden ervan hakken er dus ook aardig in. Maar waarschijnlijk begreep je dat ook al uit mijn beginpost.

    Mag ik vragen waarom je dan op maandag 4 uurtjes meer bent gaan werken? Omdat dit mijn eerste echte baan is (met folders bezorgen kan je, je eigen tijden bepalen en ben je niet lang bezig), denk ik dat het er ook zo in hakt.
    Dat heb ik ook al een aantal keer gehoord en ik denk ook echt wel dat ze gelijk hebben. Het is nu even doorzetten zoals iemand ook al tegen me zei.

    Oké, goed om te weten. Dat heb ik gisteren dus ook geprobeerd (in bed), alleen kon ik dus niet in slaap vallen. Volgens mij is dat echt mijn nieuwe zin, ik kan niet in slaap vallen. Maar heeft dat geen invloed op je slapen s'avonds in bed?


    Physics is awesome

    Skrivbar schreef:
    Ik denk inderdaad dat het gewoon wennen is. Een nieuwe baan brengt een hoos aan nieuwe ervaringen, twijfels, opmerkingen, gedachtes met zich mee en je hebt de slaap dan heel hard nodig om dat allemaal te kunnen verwerken. Dat je nu opeens naar een heel ander ritme over bent gegaan helpt ook niet echt mee, ook al kun je er niets aan doen.

    Ik zou je aanraden om misschien wat melatonine tabletten te slikken, gewoon verkrijgbaar bij de drogist. Dat is een lichaamseigen stofje dat we tegenwoordig minder aanmaken doordat we veel met lichtgevende schermen werken en door licht langer opblijven. Als je dat neemt, voel je na ongeveer 45 minuten dat je ogen dicht beginnen te vallen en als je eraan toegeeft terwijl je in je bed ligt, word je dikwijls niet eerder wakker dan dat je wekker gaat.

    Is je baan wel leuk?


    Dat is inderdaad waar. Misschien dat ik daarom ook aan mijn werk moet denken terwijl ik in slaap wil vallen. Ik ben sowieso wel een mens dat haar slaap wel nodig heeft, dat merk ik nu dubbel en dwars.
    Inderdaad, nu heb ik spijt van mijn andere ritme, maar daar sta ik niet te lang bij stil, want daar kun ik nu toch niks aan veranderen.

    Is dat niet slecht voor je? Je neemt toch extra van een bepaalde stof. Het is dan weliswaar een lichaamseigen stof, maar ik weet niet hoe mijn lichaam daarop zal reageren. Hoewel ik stiekem zelf ook al heb zitten denken aan misschien een pilletje dat helpt voor het slapen.

    Dat is mooi. Maar wat bedoel je als je eraan toe geeft?

    Edit: Ik zie nu pas dat ik op je laatste vraag geen antwoord heb gegeven.

    Ik vind het werk leuk, het is interessant. Ik werk bij PostNL bij buitenland. Alleen merk ik doordat ik minder slaap, dat ik wat meer moeite heb met dingen onthouden en dat ik wat minder kan dan ik normaal zou kunnen, voor mijn gevoel.

    [ bericht aangepast op 10 sep 2016 - 20:26 ]


    Physics is awesome

    Kelmeckis schreef:
    (...)

    Zo voelt het wel, ja.

    Dat kan ik begrijpen. Ik ben zelf ook niet zo'n ochtendmens en elke minuut die je eerder op moet, voelt dan zwaar. Ik moet er niet aan denken om dan in het weekend ook vroeg op te staan. Vandaag ben ik ook rond 8 uur van de bank op gestaan, omdat mijn ouders ook al wakker waren en daar werd ik ook wakker van. Mijn werkweek en de tijden ervan hakken er dus ook aardig in. Maar waarschijnlijk begreep je dat ook al uit mijn beginpost.

    Mag ik vragen waarom je dan op maandag 4 uurtjes meer bent gaan werken? Omdat dit mijn eerste echte baan is (met folders bezorgen kan je, je eigen tijden bepalen en ben je niet lang bezig), denk ik dat het er ook zo in hakt.
    Dat heb ik ook al een aantal keer gehoord en ik denk ook echt wel dat ze gelijk hebben. Het is nu even doorzetten zoals iemand ook al tegen me zei.

    Oké, goed om te weten. Dat heb ik gisteren dus ook geprobeerd (in bed), alleen kon ik dus niet in slaap vallen. Volgens mij is dat echt mijn nieuwe zin, ik kan niet in slaap vallen. Maar heeft dat geen invloed op je slapen s'avonds in bed?

    Nog iemand die begrijpt hoe belangrijk die paar minuten zijn in de ochtend!
    Mijn vriend snapt dat zelf dus niet bepaald, maar goed, die staat dan ook alle dagen om 5 uur op en die wrijft dat er ontzettend graag in :'D

    Ik kan me voorstellen dat die tijden er aardig op in kunnen hakken, en zeker in het begin is dat echt heel begrijpelijk.
    In het begin dat ik begon met werken had ik ook echt dat ik m'n werk zogezegd naar huis nam. In het begin was het ook echt continue overlopen wat ik die dag gedaan had en of de mensen wel content waren en of ik niks vergeten was, of wat ik niet beter kon doen de volgende keer. Echt om zot van te worden en waardoor ik ook erg slecht sliep, naast de oververmoeidheid van het werken zelf :'D
    Na enige tijd leer je dat wel van je af zetten, toch zeker als het besef kom dat je werk gewoon op je werk moet blijven omdat het toch geen zin heb om er thuis over te piekeren (;

    Ik werkte normaal gezien 20 uur in de week en had eigenlijk ook totaal de planning niet om uren bij te nemen - ik heb dus redelijk flexibele werkuren omdat ik van het huishoudelijk management (poetshulp) ben. Ideaal combineerbaar met m'n gezin en eigen huishouden, al heb ik wel de planning om over een jaar tot 2 jaar in bijberoep te gaan. Zou toch graag een tattooshop willen beginnen - doe dat nu dus als hobby - maar dan echt in bijberoep. Achja, zorg voor later XD
    Maar het kantoor zat wat omhoog met een nieuwe klant, die niet in een gemakkelijke situatie verkeerd (jong gezin met twee kindjes van 8 en 10, waarbij de vrouw zwaar kanker heeft met alle behandelingen van dien). Dus ze vonden op de eerste plaats mij al een meer geschikt persoon om te gaan want uiteindelijk kan ook niet iedereen met een dergelijke situatie om en dan viel het ook nog in de vakantie, waarop er niet veel mensen zijn die er uren bij willen nemen. In eerste instantie was het de bedoeling dat ik maar ene keer zou gaan, maar die klik was er met die mensen en ze hadden gewoon echt iemand nodig, dus vandaar die 4 extra uren.

    Goh, als ik me dus zo een uurtje neerleg, slaap ik ook niet echt, maar lichamelijk krijg ik gewoon even rust en ik hoef gewoon even niet na te denken XD Zelf merk ik er weinig van met 's avonds naar bed gaan, dus bij mij heeft het weinig invloed daarop. Maar goed, ik ben dan ook wel actief 's avonds en heb daarna nog meer dan genoeg werk om handen ^_^


    “If you can smile when things go wrong, you have someone in mind to blame.”

    Valkyries schreef:
    (...)
    Nog iemand die begrijpt hoe belangrijk die paar minuten zijn in de ochtend!
    Mijn vriend snapt dat zelf dus niet bepaald, maar goed, die staat dan ook alle dagen om 5 uur op en die wrijft dat er ontzettend graag in :'D

    Ik kan me voorstellen dat die tijden er aardig op in kunnen hakken, en zeker in het begin is dat echt heel begrijpelijk.
    In het begin dat ik begon met werken had ik ook echt dat ik m'n werk zogezegd naar huis nam. In het begin was het ook echt continue overlopen wat ik die dag gedaan had en of de mensen wel content waren en of ik niks vergeten was, of wat ik niet beter kon doen de volgende keer. Echt om zot van te worden en waardoor ik ook erg slecht sliep, naast de oververmoeidheid van het werken zelf :'D
    Na enige tijd leer je dat wel van je af zetten, toch zeker als het besef kom dat je werk gewoon op je werk moet blijven omdat het toch geen zin heb om er thuis over te piekeren (;

    Ik werkte normaal gezien 20 uur in de week en had eigenlijk ook totaal de planning niet om uren bij te nemen - ik heb dus redelijk flexibele werkuren omdat ik van het huishoudelijk management (poetshulp) ben. Ideaal combineerbaar met m'n gezin en eigen huishouden, al heb ik wel de planning om over een jaar tot 2 jaar in bijberoep te gaan. Zou toch graag een tattooshop willen beginnen - doe dat nu dus als hobby - maar dan echt in bijberoep. Achja, zorg voor later XD
    Maar het kantoor zat wat omhoog met een nieuwe klant, die niet in een gemakkelijke situatie verkeerd (jong gezin met twee kindjes van 8 en 10, waarbij de vrouw zwaar kanker heeft met alle behandelingen van dien). Dus ze vonden op de eerste plaats mij al een meer geschikt persoon om te gaan want uiteindelijk kan ook niet iedereen met een dergelijke situatie om en dan viel het ook nog in de vakantie, waarop er niet veel mensen zijn die er uren bij willen nemen. In eerste instantie was het de bedoeling dat ik maar ene keer zou gaan, maar die klik was er met die mensen en ze hadden gewoon echt iemand nodig, dus vandaar die 4 extra uren.

    Goh, als ik me dus zo een uurtje neerleg, slaap ik ook niet echt, maar lichamelijk krijg ik gewoon even rust en ik hoef gewoon even niet na te denken XD Zelf merk ik er weinig van met 's avonds naar bed gaan, dus bij mij heeft het weinig invloed daarop. Maar goed, ik ben dan ook wel actief 's avonds en heb daarna nog meer dan genoeg werk om handen ^_^


    Ja, inderdaad! Vijf minuten lijken soms een wereld van verschil.
    Wat is zijn geheim? Iets doet me vermoeden dat hij wel een ochtend mens is.

    Gelukkig. Het is ook wel mijn eigen schuld door het ritme wat ik hiervoor er op na hield.
    Dat heb ik ook en dat ik mij af vraag hoe het de volgende dag zal gaan. Dat is ook balen, ja. Je bent al moe van het werken, want het is toch wel dat je echt bezig bent.
    Dan hoop ik dat het snel komt. Want mijn moeder zei ook al dat ik beter geen gewoonte van het op de bank slapen kon maken. Dat wil ik ook niet, maar het niet slapen breekt me ook op en ik wil toch ergens kunnen slapen.

    Dat lijkt mij dan wel mooi, dat je het zo kan combineren met je gezin en huishouden. Dat is wel totaal iets anders. Maar een eigen zaak betekent meestal ook wel dat je daar heel veel mee bezig bent, zeker in het begin.
    Dat lijkt mij inderdaad een situatie waar niet iedereen mee om kan gaan. Knap van je, dat jij dat wel kan. Het lijkt mij ook wel een lastige situatie. Dat vind ik dan wel heel lief van je. Het is je werk en je krijgt ervoor betaald, maar je had het ook bij die ene keer kunnen laten. Ook mooi dat die klik er met die mensen is.

    Dat zei mijn moeder ook, slaap je niet dan rust je wel. Goed dat je zo toch bij kunt tanken. Bij mij hielp het rusten wel, maar het effect ging ook snel weer weg. Misschien dat echt slapen wel had geholpen. Ik ben bang dat als ik een uurtje s'middags echt kan slapen, dat het in slaap vallen s'avonds nog slechter gaat.


    Physics is awesome

    Gisteren was ik op tijd naar bed gegaan en ik was gewoon niet moe. Dus ik ben weer naar beneden gegaan en ben wat later op gebleven. Het resultaat is dat ik als een roos heb geslapen vannacht en mij toch weer een stuk beter voel.

    Ik merk ook dat ik het fijn vind om met mensen er over te praten en ik vind het echt fijn dat jullie de tijd hebben genomen om hier te reageren. Dus bedankt voor jullie reacties.


    Physics is awesome

    Nog iemand anders die dit ook heeft gehad?


    Physics is awesome