• Hoi allemaal!

    Sinds februari heb ik het dansen weer opgepakt dat ik van mn 4e tot mn 16e heb gedaan. Maar nu in een dansschool wat je met een sportschool kan vergelijken; je hebt een maandelijks abonnement en je kan reserveren voor welke les je maar wil.

    Tijdens de meeste lessen worden buikspieroefeningen gedaan. Nou, in het begin bakte ik er natuurlijk helemaal niks van. Haalde het uit mn rug of mn nek. En dan had je ook nog de plank, die was helemaal niet te doen. Even voor de duidelijkheid, dit is de plank:



    En gister kon ik 'm ineens! Het verraste me nogal, maar goed, alleen maar leuk natuurlijk. Want al die dansdocenten en andere jongens en meiden om mij heen leek het elke keer wel te lukken en ik dacht, hoe dan?
    Maarja.. vanochtend voelde ik 'm, en dat was minder leuk x'D Ik die buikspieren al de hele dag, mennn. Nou ja, weet ik wel dat ik ze gister dus écht gebruikt heb.

    Kunnen jullie buikspieroefeningen doen? Oefen je die ook met een sport of oefen je zelf? En kunnen jullie de plank? (wbw)

    Omg hoelang had je de plank volgehouden?
    I may not look like it, maar ik heb het idee dat ik redelijk sterke buikspieren heb die ik niet gebruik behalve als ik eet *.* Ik kan volgens mij redelijk veel situps doen en ik denk dat ik de plank kan ;o.


    No growth of the heart is ever a waste

    Magikarp schreef:
    Omg hoelang had je de plank volgehouden?
    I may not look like it, maar ik heb het idee dat ik redelijk sterke buikspieren heb die ik niet gebruik behalve als ik eet *.* Ik kan volgens mij redelijk veel situps doen en ik denk dat ik de plank kan ;o.

    Tot de volgende oefening ;p

    Ik kan planken, maar ik doe liever andere buikspieroefeningen, want daarmee worden mijn spieren iets langzamer verzuurt, waardoor ik er alleen aan het eind last van heb.
    Ik heb met name heel veel evenwichts/corestability-oefeningen gedaan en daar pak je automatische je buikspieren bij. Halve bal en hele bal oefeningen doen dan wonderen (maar vervolgens ook heel veel spierpijn).

    Maaaar: goed bezig! En sterkte met het herstellen van je spieren, haha :'D


    Deep inside, I've never felt alive

    Wat moet ik me voorstellen bij evenwichts/corestability-oefeningen? Wij hebben bij het dansen geen bal ;p

    Krull schreef:
    Wat moet ik me voorstellen bij evenwichts/corestability-oefeningen? Wij hebben bij het dansen geen bal ;p

    Dat je gaat planken op zo'n bal (met je voeten in de bal), of gaat opdrukken op een omgekeerde halve bal, etc. Je train dan niet alleen je buikspieren, maar ook de spieren die ervoor zorgen dat je in evenwicht blijft. ^^


    Deep inside, I've never felt alive

    De spierpijn is vreselijk maar het is wel goed voor je buik hoor. Ik doe het zelf ook tijdens de voetbal trainingen ook al doe je voetbal met je voeten. xD


    "If there ever comes a day when we can't be together, keep me in your heart and stay there forever"~ Winnie the Pooh

    Ik ben een soort van bodybuilder haha dus is het voor mij juist heerlijk als ik pijn krijg in me buikspieren. Het enigste wat ik je wel kan vertellen is dat je veel sit-ups moet doen en veel planken en je krijgt abs die je nooit zou verwachten😉

    Vroeger in mijn taekwondo dagen was ik een kei in push-ups en sit-ups, nu nog alleen in sit-ups. Maar ik las op internet dat een nieuwe studie concludeerde dat deze schadelijk zijn voor je (onder)rug. Dus daar ben ik maar mee gestopt... Over de plank gesproken, ik kan wel planken doortrappen, telt dat ook? c:


    I'll lick the poison from right off your kiss

    Dreadful schreef:
    Vroeger in mijn taekwondo dagen was ik een kei in push-ups en sit-ups, nu nog alleen in sit-ups. Maar ik las op internet dat een nieuwe studie concludeerde dat deze schadelijk zijn voor je (onder)rug. Dus daar ben ik maar mee gestopt... Over de plank gesproken, ik kan wel planken doortrappen, telt dat ook? c:

    Haha train je daar ook je buikspieren mee?

    Misschien moet je dit planking eens proberen!

    Ik doe zo af en toe buikspieroefeningen, maar heb daar ook direct ontzettend veel spierpijn van x)
    Krachttraining is toch niet echt mijn ding. Ik vind cardio veel leuker.


    I am an idiot, I move.

    Toen ik een cursus kickboksen deed, moesten we als warming up ook sit-ups doen. Dat vond ik het minst leuke deel van de cursus, want het was ontzettend zwaar en ik bakte er niets van. Ik kreeg wel altijd spierpijn in mijn hele lichaam als ik zo'n lesje kickboksen erop had zitten, omdat je gewoon heel veel spieren gebruikt, inclusief je bovenlichaam om je balans te houden en combinaties uit te voeren.
    Overigens is het een fabel dat je buikvet verbrandt door buikspieroefeningen te doen. Je zult alleen een zwembandje kwijtraken als je veel duurtraining/cardio doet. Wél raak je dan als eerst het buikvet kwijt, daarna je benen, billen, etc.
    Ik hoef ook niet zo nodig buikspieren. Ik heb het liefst gewoon een plat buikje, daarom doe ik regelmatig cardiotraining. Maar omdat ik dan op een spinningfiets zit, bouw ik ook weer beenspieren op die ook tot aan mijn heupen reiken, en daardoor pas ik gewoon niet meer in een kledingmaatje 38, zelfs geen 40 - terwijl ik niet kan zeggen dat ik mollig of dik ben. Ik ben gewoon een beetje lomp gebouwd, dat is klote.


    oi, suzy