• Hooi,

    Zoals sommigen weten heb ik een labrador genaamd Frodo, helaas krijg hij een paar maanden geleden last van een gezwel op zijn linkerbeen. De enige oplossingen zijn een amputatie of een spuitje.
    Gezien de artsen zeggen dat een hond een normaal leven kan lijden op drie poten hebben we besloten de poot weg te nemen.

    Ben wel erg benieuwd hoe dat gaat worden.

    Groetjes,
    Jarne


    Queer zijn is gewoon alles

    Naahw. MAar het is de juiste oplossing en t beestje zal dr goed aan kunnen wennen. Heeft alleen tijd nodig. Beterschap voor m.


    • It is often the biggest smile, that is hiding the saddest heart. •

    Arme hond. Maar ik heb wel eens op het internet gezien dat ze meestal weer vrij snel rondhuppelen. (-:

    8 jaar is nog erg jong om hem hiervoor te laten euthanaseren.
    Zoals de rest al aangeeft kunnen honden (en katten) prima leven op 3 poten. Een missende achterpoot is over het algemeen sneller gewend dan een missende voorpoot, maar ook dit komt na verloop van tijd helemaal goed. Bij ons in de buurt woont ook een hond met 3 poten en zij rent net zo vrolijk met de andere honden mee, misschien nog wel sneller. :Y)


    I'll lick the poison from right off your kiss

    Als jullie zeker weten dat het hiermee opgelost is, is het zeker de betere oplossing! Wij hebben helaas de optie moeten kiezen om de hond van mijn oma (wat haar alles was), op vroege leeftijd (5 jaar, terwijl de hond die ze had makkelijk 15-18 jaar kon worden) te moeten laten inslapen, omdat ook al zouden we haar poot laten amputeren, het toch zou verspreiden naar andere ledematen (omdat het in de klieren zat).

    Gelukkig is dit bij jullie hond niet het geval. Ik hoop dat hij zich snel weer beter voelt ^^


    If you don't understand my silence, you will never understand my words.

    Aww, heftig. Hij gaat er vast wel goed aan kunnen wennen. Hopelijk voelt ie zich dan snel weer beter. ^^


    Ik wil een tuin vol egels

    Ooh, het arme schaapje. Ik kan best geloven dat het niet echt gemakkelijk is om plots met een pootje minder rond te moeten lopen. Maar ik zou het liever ook zo zien dan mijn huisdier af te moeten staan. :/
    Maar het is inderdaad, zoals hier al gezegd is, dat je hond best nog enkele jaren mee kan draaien. Zo is onze labrador op 14 jarige leeftijd in moeten slapen en dat is al echt oud voor een labrador.
    Ik wens je alvast sterkte, zowel aan jou en je familie als aan je hond!


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    De hond is nog niet heel oud en gezien de kennis die er nu over is, denk ik dat het wel goed komt als hij verder moet op drie poten. Hopelijk komt hij er snel bovenop en kunnen jullie nog lang plezier hebben van hem! (:

    [ bericht aangepast op 15 sep 2016 - 11:24 ]


    26 - 02 - '16

    Aan iedereen die ongerust is: De amputatie is gebeurd en hij wankelde al rond toen hij net wakker was. Dus dat zal helemaal goedkomen!
    Het ziet er enkel raar uit, maar als het haar terug is zal ook dat wel wennen.


    Queer zijn is gewoon alles

    Wauw, dat is snel! Wel goed dat hij er meteen op probeerde te wankelen. Het komt vast goed. En de komende dagen kunnen jullie hem goed verwennen.


    What would Emma do?

    Ahh wat jammer. Heb wel vaker filmpjes gezien van hele blije honden met drie poten. Ze zullen toch wel blijer zijn zonder die pijn van zo'n gezwel.

    Is er al een datum?

    Krull schreef:
    Ahh wat jammer. Heb wel vaker filmpjes gezien van hele blije honden met drie poten. Ze zullen toch wel blijer zijn zonder die pijn van zo'n gezwel.

    Is er al een datum?


    Dat is waar!

    Circa vier uur geleden is hij thuisgekomen van de operatie!(;


    Queer zijn is gewoon alles

    Debbaut schreef:
    (...)

    Dat is waar!

    Circa vier uur geleden is hij thuisgekomen van de operatie!(;


    Ooooo, hoe gaat het met hem?


    I don't understand that reference. - Castiel

    Hamming schreef:
    (...)

    Ooooo, hoe gaat het met hem?


    Hij is nog wat slap, maar hij probeerd er af en toe dus wel al op te lopen!^^


    Queer zijn is gewoon alles