• Oké, dit gaat echt extreem zeikerig worden. Een soortement "Lucht je hart-topic", maar ik heb wat "ontdekt" en dat lucht me ergens heel erg op, maar op de één of andere manier moet ik er ook (letterlijk) van huilen, zonder te weten waarom.

    Oké, laten we met het begin beginnen, anders wordt het extreem chaotisch.
    Vandaag wilde mijn moeder mijn cijferlijst graag zien, wat ik echt niet wilde, want ik ben zelf nogal teleurgesteld erover (er zitten lagere cijfers tussen dan ik zou willen en dat vind ik gewoon niet leuk, wat eigenlijk best voor zichzelf sprekend is, maar oké).
    Uiteindelijk moest ik het toch laten zien, met mijn vader erbij nog wel, en ja hoor; trots waren ze niet bepaald. Ze vroegen me waarom, en ik barstte in huilen uit, wat de laatste tijd echt extreem vaak gebeurt. (Waarschijnlijk ook omdat ik hartstikke ongesteld ben)
    Uiteindelijk was ik weer een beetje gekalmeerd, vader naar boven, en dan komt mijn moeder plots met een boek aanzetten, over ADD. Wat dat is?
    Nou, voor mij een antwoord op mijn leven.
    Oké, dat klinkt echt extreem dramatisch, maar zo voelt het wel. ADD blijkt een concentratie stoornis te zijn, heel kort gezegd. Maar het is nog meer: Iemand met ADD is vaak dromerig, nogal stil, erg chaotisch in zijn of haar hoofd, doet veel aan de "last minute" wat opdrachten of werk betreft, en vooral, als iets niet interessant (genoeg) is, gaat je aandacht helemaal weg. ADD'ers hebben ook wel wat weg van onzekere pubers, ze worstelen ook nogal met zichzelf, zijn wel erg creatief, maar nogal naar zichzelf gekeerd en alleen bij sommige vrienden of familie worden ze plots wat minder stil, terwijl ze op school/werk zowat niks zeggen.
    Ze zei dat ik dat waarschijnlijk had en begon er stukjes uit voor te lezen, en echt alles was zo bekend! Ik voelde me plots begrepen door een schrijver die ik helemaal niet ken!
    Ik ben ergens zo opgelucht, maar toch voel ik me ergens ook nogal "gelabeld", ik weet nog niet helemaal of ik er echt blij mee ben, maar ik heb wel het gevoel dat ik mezelf eindelijk een beetje ken. Maar, ik ben weer emotioneel, en dus ben ik tijdens het doorlezen van dat boek weer in huilen uitgebarsten, meh. Er kwam ook weer een grote vlaag van identiteitscrisis over me heen zonder enig idee waarom, maar goed, het is gebeurd.

    Een virtueel koekje voor degenen die dit alles gelezen hebben.


    obsessive rage

    Ik voel me gelabeld met autisme. Mijn vriend is ermee gediagnosticeerd en sinds hij me heeft verteld wat het inhoudt, heb ik mezelf zoveel beter leren kennen. Alsof hij precies weet hoe ik ben en wat er in mijn hoofd omgaat.
    Mijn ervaring is dat zo'n "diagnose" veel meer rust in je hoofd geeft. Probeer je erbij neer te leggen en verzet je er vooral niet tegen - dat heb ik namelijk tijden gedaan en ik kan je zeggen dat dat enorm vermoeiend is. Het sloopt je.


    oi, suzy

    Hee, eigenlijk wilde ik een soort van zeggen: wat fijn voor je!
    Nee, labels voelen niet altijd goed, zo hokjesachtig. Maar het kan ook heel veel "rust" geven. "Ik ben niet de enige, ik ben niet gek/lui/dom" etc. Herkenning kan dan juist heel fijn zijn en niet gek dat je daar emotioneel van wordt.
    Daarbij is er heel goed te leren leven met ADD, er is al best wat onderzoek naar gedaan, veel mensen kunnen er ook op een goede manier mee om leren gaan. Dus misschien dat dat ook wat hoop geeft. ^^


    It took me four years to paint like Raphael, but a lifetime to paint like a child - Pablo Picasso

    Well that sounds EXACTLY like me...

    [ bericht aangepast op 11 okt 2016 - 18:38 ]


    I've hurt you again. How foolish can one man be?

    Ik ben niet van labels en mensen in "hokjes" plaatsen, want zo simpel is het nu eenmaal niet. Maar ik weet wel hoe enorm fijn het is als je je met iets kunt identificeren. Het feit dat de dat de dingen waarmee je worsteld onder dezelfde "noemer" vallen en dat er meerdere mensen zijn die met dezelfde dingen worstelen zorgen ervoor dat je je meer gesteund/begrepen voelt. Ga jezelf eens lekker inlezen, er zullen genoeg herkenbare punten naar voren komen die vanzelf op hun plaats vallen. Er zullen ook dingen zijn die je niet herkent, maar ieder mens is the uniek en dus heeft niet iedereen last van dezelfde problemen. Of kijk of je via een forum o.i.d. in contact kunt komen met mensen met ADD, wellicht biedt dat ook meer inzicht.

    Vergeet niet dat je jezelf niet in een hokje hoeft te stoppen. Je kunt je op dit moment identificeren met ADD en dát is op dit moment het belangrijkste! Er is niks zo vervelend dan je alleen en onbegrepen voelen...


    I'll lick the poison from right off your kiss

    Bro ik geef je een knuffel. Ik krijg de psych helaas niet zo ver dat ze me wil laten testen op ADD, maar ik weet 95% zeker dat ik het heb. Wat ikzelf wil zijn handvatten waardoor ik wat meer in trechtervorm kan denken en wat beter kan afkaderen. Basically, dat ik dat niet kan is de reden waarom ik nu geen diploma heb.


    No growth of the heart is ever a waste

    Athlone schreef:
    Well that sounds EXACTLY like me...


    Wie durft te verdwalen, zal nieuwe wegen vinden!

    Ik heb ook ADD, en wat je omschrijft klinkt heel erg als wat ik ervaarde toen mijn moeder daar mee aan kwam zetten. Ondertussen ben ik officieel gediagnosticeerd (allemaal zo'n 5,5 jaar geleden) en ik ben ik tweemaal door een psychiatrisch traject gegaan in combinatie met medicatie. Voor mij heeft het niet veel geholpen, ik weet nu waar mijn problemen vandaan komen maar ik kan ze niet structureel aanpakken. Bij mij blijft toch altijd de gedachte dat ik zo ver had kunnen komen zonder ADD (al is het niet alsof ik dat nu niet ben). Daarmee ga ik vaak voorbij aan het feit dat ADD ook mijn karakter in een positieve manier heeft ontwikkeld, wat zich onder andere uit in creativiteit en spontaniteit (ik ben zelf ook niet aan de stille kant, is voor zover ik weet ook niet een specifiek aan ADD gerelateerd persoonlijkheidsaspect). Ik hoop dat het voor jou echter wel iets goeds teweegbrengt, of dat nou ligt in acceptatie of in medicatie.


    Zij zingen, nijgen naar elkaar en kussen, geenszins om liefde, maar om de sublieme momenten en het sentiment daartussen.

    Rhabditophora schreef:
    Mijn ervaring is dat zo'n "diagnose" veel meer rust in je hoofd geeft. Probeer je erbij neer te leggen en verzet je er vooral niet tegen - dat heb ik namelijk tijden gedaan en ik kan je zeggen dat dat enorm vermoeiend is. Het sloopt je.


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Athlone schreef:
    Well that sounds EXACTLY like me...


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    Dajly schreef:
    http://www.gewoon-nieuws.nl/2013/09/psychiater-geeft-op-stefbed-toe-dat-adhd-een-verzonnen-ziekte-is-2/

    Schat, als je je er zo aan ergert, waarom verwijder je je account dan niet? Dat scheelt je een ban (: Of blijf gewoon van het forum weg. Want alleen maar terug komen op Q om te trollen en zeiken over anderen die zeiken is wel heel zielig. :W

    [ bericht aangepast op 13 okt 2016 - 16:22 ]

    F4K3R schreef:
    (...)
    Schat, als je je er zo aan ergert, waarom verwijder je je account dan niet? Dat scheelt je een ban (: Of blijf gewoon van het forum weg. Want alleen maar terug komen op Q om te trollen en zeiken over anderen die zeiken is wel heel zielig. :W


    Ze plaatst een link van een nieuwsartikel.. sinds wanneer is dat ergeren.


    [i]Help always come when people fight for right - Tonto [/i]

    Sigil schreef:
    (...)

    Ze plaatst een link van een nieuwsartikel.. sinds wanneer is dat ergeren.


    Ik heb bij haar forum berichten gekeken en er zijn meer van dat soort reacties, dus ik denk dat F4K3R dat gezien had.
    Edit: Het gaat denk ik vooral om dit topic, het is dus niet alleen het artikel.

    De rest, dankjulliewel voor advies en reacties c:
    @Dratini: Kan kloppen dat niet elke ADDer stil is, ik heb eigenlijk vooral hetgene wat ik goed onthouden had opgeschreven en wat voor mij geldt, dus het kan best ^^.

    [ bericht aangepast op 13 okt 2016 - 16:56 ]


    obsessive rage

    DarIing schreef:
    (...)

    Ik heb bij haar forum berichten gekeken en er zijn meer van dat soort reacties, dus ik denk dat F4K3R dat gezien had.

    De rest, dankjulliewel voor advies en reacties c:
    @Dratini: Kan kloppen dat niet elke ADDer stil is, ik heb eigenlijk vooral hetgene wat ik goed onthouden had opgeschreven en wat voor mij geldt, dus het kan best ^^.


    Want elk topic heeft ook echt wat met elkaar te maken.... dit is een serieuze reactie. En een serieus nieuwsartikel :')


    [i]Help always come when people fight for right - Tonto [/i]

    Sigil schreef:
    (...)

    Want elk topic heeft ook echt wat met elkaar te maken.... dit is een serieuze reactie. En een serieus nieuwsartikel :')

    Dit topic had ik het over