• Hey Lieve Q,

    Zoals in de titel, ik heb een twijfelend vriendje. Niet dat we elkaar niet meer leuk vinden, of dat het niet meer gezellig is. Daar heeft het niets mee te maken. We houden ontzettend veel van elkaar en ik begin me steeds meer mijzelf te voelen als ik bij hem ben. Ik durf zelfs stiekem aan een toekomst te denken samen met hem.
    Voor hem is het hetzelfde. Hij houd echt van me en vind het fijn als ik bij hem ben. Hij vind me bijzonder en ik ben speciaal voor hem.
    Er zijn alleen wel dingen waar wij over na moeten denken. Zo wonen we bijna 200 km van elkaar vandaan. Deze afstand overbrug ik bijna elk weekend en daar heb ik geen moeite mee, het is alleen jammer dat we niet door de weeks bij elkaar op de koffie kunnen komen. Dat is voor hem punt één om te twijfelen.
    Maar daarnaast verschillen we acht jaar. Hij is 25 en ik ben 17. En daar heeft hij moeite mee. Niet dat ik voor hem kinderachtig ben, maar hij is bang dat het mijn ontwikkeling in de weg staat als we een relatie blijven houden. Hij wil me nergens toe dwingen, wil me alle ruimte geven om de wereld zelf te ontdekken. En dat vind ik fijn. Hij heeft er alleen moeite mee dat hij daardoor niet over alles met me kan praten. Bijv. bij het kopen van een huis. Hij wil niet dat ik daar over na denk en peins, want dat zijn dingen, daar mag ik van hem nog niet over nadenken. Ik moet nog genieten van het tienerleven zeg maar.
    En ergens begrijp ik dat wel, maar ik wil graag mijn leven met hem delen. En ik geloof dat dat wel kan, ondanks het leeftijdsverschil. Ik denk dat er genoeg ruimte voor ons ligt om beide op ons eigen tempo te ontwikkelen en toch bij elkaar kunnen zijn en van elkaar kunnen houden.

    Nu kan ik toevallig Ukelele spelen, en zou ik hem graag in een liedje vertellen wat ik voor hem voel en dat ik echt in ons geloof. Nu ben ik opzoek naar mensen die willen helpen een songtekst in elkaar te zetten. In het engels, want dat klinkt mooi. Ik wil er dan zelf een deuntje achter zetten, maar in het engels rijmen kan ik niet.
    Ik zou hem ook graag een magisch effect willen geven. Het hoeft niet een realistisch tekst te zijn, bedoel ik daarmee. Er mag best in staan "we dansen als de sterren" Sterren kunnen niet dansen, maar het klinkt wel mooi, haha. Ik hoop dat jullie het snappen.
    Mijn vriendje is best een realistisch persoon. Het leven is zoals het gaat, maar ik heb hem eens gevraagd wat hij nou echt mooi vind in het leven, qua geluid en zicht.
    Hij antwoordde met vuur. Het geluid van brandend hout, de hoge vlammen van een kampvuur. Dat is echt iets wat hij magisch vind in onze realistische wereld. Ik zou het fijn vinden als er ook iets met vuur in de tekst staat.

    Alvast heel erg bedankt dat je dit verhaal hebt gelezen, haha. Zijn er mensen die me willen helpen? Mij part gooien jullie random zinnen hier in het topic en ontstaat er daar een liedje uit. Ik hoop gewoon dat er mensen zijn die me willen en kunnen helpen (flower)


    ~My Mind Is Free~

    Upje :$


    ~My Mind Is Free~

    Ik zal er nog even over nadenken...


    darling i'm a nightmare, dressed like a daydream

    Ik ken een stel met een groter leeftijdsverschil en ook een redelijke afstand die zij telkens moeten overbruggen - maar het werkt al een aantal jaren. Dus er is een kans van slagen (:

    Voor het liedje:
    Misschien kun je iets doen met het gevoel wat je voor hem voelt, dat het soms voelt als oplaaiende vlammen, dat de verliefdheid in je onderbuik brandt - en dan is het weer een knapperend haardvuurtje, stilaan warmt het je op, dat is de liefde voor hem.

    Ik ben niet zo goed in Engels en in het Nederlands kan ik meer spelen met woorden, dus vandaar in het Nederlands.

    Puellae schreef:
    Ik ken een stel met een groter leeftijdsverschil en ook een redelijke afstand die zij telkens moeten overbruggen - maar het werkt al een aantal jaren. Dus er is een kans van slagen (:

    Voor het liedje:
    Misschien kun je iets doen met het gevoel wat je voor hem voelt, dat het soms voelt als oplaaiende vlammen, dat de verliefdheid in je onderbuik brandt - en dan is het weer een knapperend haardvuurtje, stilaan warmt het je op, dat is de liefde voor hem.

    Ik ben niet zo goed in Engels en in het Nederlands kan ik meer spelen met woorden, dus vandaar in het Nederlands.


    Whaw thanks, dat klinkt idd erg gaaf! Dankje :)


    ~My Mind Is Free~

    En om een connectie te maken met sterren/heelal:

    De zon brandt ook, dat verwarmende gevoel op je armen
    De sterren branden langzaam op, laten we samen naar hun lichtjes kijken.
    De ruimte zo overweldigend groot, houd mij vast terwijl we haar zien.

    ... Wel moeilijk hoor! Veel succes met het liedje schrijven en veel geluk samen! Als je nog iets nodig hebt of een tweede paar ogen wil, mag je me altijd een berichtje sturen (:

    Ik vind het een super lief idee. Hopelijk komt het helemaal goed tussen jullie. Liedjes schrijven is iets waar ik totaal geen verstand van heb, maar ik vind het echt super dat je dit voor hem doet. c:


    "Die Erinnerung ist das einzige Paradies, aus dem wir nicht vertrieben werden können."

    Puellae schreef:
    En om een connectie te maken met sterren/heelal:

    De zon brandt ook, dat verwarmende gevoel op je armen
    De sterren branden langzaam op, laten we samen naar hun lichtjes kijken.
    De ruimte zo overweldigend groot, houd mij vast terwijl we haar zien.

    ... Wel moeilijk hoor! Veel succes met het liedje schrijven en veel geluk samen! Als je nog iets nodig hebt of een tweede paar ogen wil, mag je me altijd een berichtje sturen (:


    Thanks, creatief gezien ga ik zeker opslaan :D En dankje voor je aanbod ^.^

    Ik vind het een super lief idee. Hopelijk komt het helemaal goed tussen jullie. Liedjes schrijven is iets waar ik totaal geen verstand van heb, maar ik vind het echt super dat je dit voor hem doet. c:


    Tja, liefde laat je soms vreemde dingen doen haha. Dankje


    ~My Mind Is Free~

    Ik kan wel dichten haha. Maar dan weet ik niet of je een echt liedje kan maken. Zou ik wel een eer vinden om voor je te schrijven! ^^


    The sun will rise and we will try again.

    Werecoyote schreef:
    Ik kan wel dichten haha. Maar dan weet ik niet of je een echt liedje kan maken. Zou ik wel een eer vinden om voor je te schrijven! ^^


    Proberen kan geen kwaad, zeg ik altijd ^.^ ben benieuwt


    ~My Mind Is Free~