• Ik weet al drie weken dat ik drie uitgeefvoorstellen moet bedenken en ik weet gewoon echt níks. En inmiddels komt de deadline (zaterdag) wel dichtbij.
    Dit is mijn opdracht:

    Een redacteur wacht niet alleen af wat hem aan manuscripten wordt aangeboden, hij bedenkt ook zelf ideeën die tot een publicatie kunnen leiden. Zo kwamen boeken als De Calorieëntabel, Het Grote Top 2000 à Gogo Kijk-, Lees- en Luisterboek, Het aanzien van... en De Enkhuizer Almanak tot stand. Sommige uitgevers vragen van hun redacteuren dat ze elke redactievergadering met drie uitgeefideeën komen. Stel je voor dat jouw baas dat ook van jou vraagt en bedenk drie (nog te maken) publicaties waar volgens jou een markt voor is.

    Heeft iemand toevallig enig idee? Ik dacht zelf iets met fandoms omdat ik dat zelf een interessant gebied vind (de sociale contacten die daaruit voorkomen idk, daar zou ik nog wat mee kunnen), maar ik moet erg nog twee. Heeft iemand toevallig een onderwerp waarbij je denkt 'daar zou ik wel meer over willen weten'?


    Every villain is a hero in his own mind.

    Misschien iets dat poëzie meer populair maakt en onder jongeren leuk kan worden gevonden? Dus bijvoorbeeld een poëzie verzameling met thema's die jongeren aangaan of zoiets?
    - Ik studeer Nederlands dus ik vind poëzie te gek, maar omdat aan vrienden uit te leggen is super moeilijk en een verzameling waarin gekke en mooie of leuke gedichten instaan waarmee jongeren zich misschien kunnen identificeren?

    Ja, dat is een leuke. ^^


    Every villain is a hero in his own mind.

    Dank je!

    Is er niet een spel dat nog steeds bestaat en waarvan je een terugkijk boek kunt maken. Met stukken over oprichter, nieuwe vormen, misschien record op welke schaal het is gespeeld. (bijvoorbeeld monopoly of cluedo...?)

    Ik weet niet of dit er al is btw

    [ bericht aangepast op 30 okt 2016 - 20:12 ]

    Puellae schreef:
    Dank je!

    Is er niet een spel dat nog steeds bestaat en waarvan je een terugkijk boek kunt maken. Met stukken over oprichter, nieuwe vormen, misschien record op welke schaal het is gespeeld. (bijvoorbeeld monopoly of cluedo...?)

    Ik weet niet of dit er al is btw

    Oh, dat is ook wel leuk om te onderzoeken! Jij bent hier goed in. c;


    Every villain is a hero in his own mind.

    Tracker schreef:
    (...)
    Oh, dat is ook wel leuk om te onderzoeken! Jij bent hier goed in. c;


    Haha - natuurtalent. Nee grapje. Heb je nog meer nodig, want dan ga ik even verder kraken. (:

    - Misschien ik hou van Holland? Gebaseerd op programma (en spel) maar dan ook met interviews en "typisch" hollands en idk iets met de koning en de koningin? (in het engels voor mensen die Nederland willen leren kennen)

    - Iets met Lucky tv (dit is geen goed idee maar Lucky tv is gewoon fantastisch).

    Maar een voorstel, ik weet niet of je hier iets mee bent, maar Puella bracht me op een idee, als je jongeren als doelgroep neemt kun je misschien ook iets doen met romans, voor jongeren/leerkrachten Nederlands. Ik zou het onderwijsprogramma eens bekijken en misschien een moderne versie maken van een literaire klassieker. Ik zeg maar iets, Medea, dat zag ik in het zesde middelbaar. Het is niet moeilijk om dat in een modern jasje te stoppen, je leest regelmatig wel iets in de krant over van die gezinsdrama's, moeder die haar kinderen vermoord. (In een vechtscheiding om de vader zo diep mogelijk te treffen). Van klassiekers kun je gemakkelijk een nieuwe versie maken. Zoals Black de moderne versie was van Romeo en Julia was, dat was ook erg in trek bij jongeren. Je kunt dat van andere belangrijke literaire werken die je op school ziet, ook doen. Dat moet wel verkopen, denk ik, want op die manier kunnen leerkrachten het gebruiken voor in de les, of grijpen jongeren er sneller naar omdat het iets is wat ze herkennen.


    Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon.

    Histoire schreef:
    Maar een voorstel, ik weet niet of je hier iets mee bent, maar Puella bracht me op een idee, als je jongeren als doelgroep neemt kun je misschien ook iets doen met romans, voor jongeren/leerkrachten Nederlands. Ik zou het onderwijsprogramma eens bekijken en misschien een moderne versie maken van een literaire klassieker. Ik zeg maar iets, Medea, dat zag ik in het zesde middelbaar. Het is niet moeilijk om dat in een modern jasje te stoppen, je leest regelmatig wel iets in de krant over van die gezinsdrama's, moeder die haar kinderen vermoord. (In een vechtscheiding om de vader zo diep mogelijk te treffen). Van klassiekers kun je gemakkelijk een nieuwe versie maken. Zoals Black de moderne versie was van Romeo en Julia was, dat was ook erg in trek bij jongeren. Je kunt dat van andere belangrijke literaire werken die je op school ziet, ook doen. Dat moet wel verkopen, denk ik, want op die manier kunnen leerkrachten het gebruiken voor in de les, of grijpen jongeren er sneller naar omdat het iets is wat ze herkennen.


    Dit inspireert mij weer hahaha. Dit doet me dan weer heel erg denken aan Nederlandse literatuur waar ik een heel SE over had en ik het gewoon werkelijk waar niet begreep. Misschien een roman over de leerstof op school? Bijvoorbeeld de Nederlandse literatuur, dat je alle perioden erin verwerkt, maar dan op een leuke en spannende manier die jongeren onthouden.


    "One has to learn to read, as one has to learn to see and learn to live," - Vincent van Gogh

    Histoire schreef:
    Maar een voorstel, ik weet niet of je hier iets mee bent, maar Puella bracht me op een idee, als je jongeren als doelgroep neemt kun je misschien ook iets doen met romans, voor jongeren/leerkrachten Nederlands. Ik zou het onderwijsprogramma eens bekijken en misschien een moderne versie maken van een literaire klassieker. Ik zeg maar iets, Medea, dat zag ik in het zesde middelbaar. Het is niet moeilijk om dat in een modern jasje te stoppen, je leest regelmatig wel iets in de krant over van die gezinsdrama's, moeder die haar kinderen vermoord. (In een vechtscheiding om de vader zo diep mogelijk te treffen). Van klassiekers kun je gemakkelijk een nieuwe versie maken. Zoals Black de moderne versie was van Romeo en Julia was, dat was ook erg in trek bij jongeren. Je kunt dat van andere belangrijke literaire werken die je op school ziet, ook doen. Dat moet wel verkopen, denk ik, want op die manier kunnen leerkrachten het gebruiken voor in de les, of grijpen jongeren er sneller naar omdat het iets is wat ze herkennen.


    Omg ben je ook bij die opera geweest?

    Ik heb Oresteia ook "vernieuwd" gezien. Was een beetje een vaag toneelstuk, maar eigenlijk super vet en controversieel en tof.

    Maar dat is ook een goed idee!

    Nee, die opera heb ik niet gezien. Er is wel een theatervoorstelling van geweest van Tom Lanoye een tijdje terug, maar de opera ken ik niet. (:
    Bedankt voor de tips! (;


    Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon.

    Histoire schreef:
    Nee, die opera heb ik niet gezien. Er is wel een theatervoorstelling van geweest van Tom Lanoye een tijdje terug, maar de opera ken ik niet. (:
    Bedankt voor de tips! (;


    De opera was echt verbluffend. Echt wow. Ik was nog nooit naar een operavoorstelling geweest en ik werd er helemaal enthousiast van. (en we moesten met één liedje mee zingen, samen met nog een school, zittend in het publiek)

    Puellae schreef:
    (...)

    De opera was echt verbluffend. Echt wow. Ik was nog nooit naar een operavoorstelling geweest en ik werd er helemaal enthousiast van. (en we moesten met één liedje mee zingen, samen met nog een school, zittend in het publiek)


    Loopt die nog?


    Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon.

    Histoire schreef:
    (...)

    Loopt die nog?


    Volgens mij niet. Ik kijk even of je het nog kunt opzoeken!

    Ik kon deze link vinden, staat ook een filmpje bij.

    Klik

    [ bericht aangepast op 30 okt 2016 - 20:43 ]

    Oh, spijtig, hij speelt niet meer en sowieso ben ik van België, dus het ging niet gelukt zijn, maar het filmpje van de voorstelling zag er inderdaad veel belovend uit, en sowieso hou ik al van het plot en het personage, dus het ging vast en zeker de moeite geweest zijn!
    Bedankt voor de moeite!

    [ bericht aangepast op 30 okt 2016 - 20:55 ]


    Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon.