• Hooi iedereen,

    Ik heb echt iets vaags meegemaakt toen ik samen met twee vriendinnen naar de bushalte liep daarnet.
    Een vrouw fietste voorbij, stopte en wendde zich tot ons.
    Vrouw: "Mag ik iets vragen? Zou ik jullie gegevens mogen, dan kan ik jullie informatie opsturen over mijn vioolschool die binnenkort opengaat."
    Wij keken elkaar al aan, maar toen vervolgde ze:
    "Het is een school voor kinderen tot volwassenen, hoe oud zijn jullie?"
    Wij gaven achterdochtig onze leeftijd.
    "Wauw, ik had jullie veel ouder geschat en da's een compliment! Mag ik dan nu jullie gegevens zodat ik alles kan opsturen."
    Ik: "Wij zijn niet geïnteresseerd, wij moeten trouwens onze bus halen."
    Die vrouw keek me al kwaad aan. De reden dat ik voor iedereen sprak was omdat er van het verhaal niets klopte en het te verdacht was, ze kon niets bewijzen dat die school effectief bestond en was erg aandringerig. Helaas hebben mijn vriendinnen onder druk van die vrouw wel hun naam, email en adres gegeven. Ik heb nog teken gedaan, doe dat nu niet. Toen wendde die vrouw zich tot mij en vroeg nogmaals mijn gegevens.
    Ik: "Well (met veel haperingen omdat de situatie me nerveus maakte) ik geef mijn gegevens niet zomaar aan wildvreemde mensen."
    De vrouw keek me erg geïrriteerd aan, zelfs boos en zei kei bot: "Goed, moet gy geen bus halen?" En toen was ze weg.

    Degenen die hun adres gegeven hadden zitten nu redelijk nerveus, omdat ze ook doorhadden dat dit niet klopte. Dus ik ben ook benieuwd of we er nog iets van gaan horen. Maar beste kindertjes, het moraal van het verhaal is: geef NOOIT, maar dan ook NOOIT zomaar jullie gegevens.

    Groetjes,
    Jarne


    Queer zijn is gewoon alles

    Wat vreemd allemaal. Ik vertrouw zoiets ook voor geen meter. In dat opzicht kan ik zeker wel voor mezelf opkomen en voor meer mensen ook wel.
    Ik ben eigenlijk heel blij dat ik zoiets eigenlijk niet mee maak. ^^


    I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury

    Wat een ontzettend vreemd verhaal. Ik hoop dat het goed afloopt voor de rest.


    The purpose of a writer is to keep civilization from destroying itself.

    Maar goed dat jij jouw gegevens niet hebt gegeven, hopelijk gebeurt er verder niks mee, maar ik had het zelf ook nooit gedaan. Hoe nerveus een situatie je ook maakt, dat soort rarigheden moet je niet aan toegeven. Hopelijk gebeurt er nu verder niks...


    Hard Work. Good-hearted. Loyalty. And Fair Play: I'm a Hufflepuff In Every Single Way.

    Wow, vreemd, ik hoop dat er niks verkeerd gebeurt met hun gegevens.
    Ook wel vreemd dat ze zo mensen aanspreekt, wat als je nu geen viool speelt?


    If nature calls, you answer

    Junns schreef:
    Een toevoeging hieraan: Niemand buiten de politie, of als je alcohol koopt, kan je verplichten je id te laten zien.


    En als het de politie is, mag je eerst hun om hun ID vragen zodat ze kunnen aantonen dat ze daadwerkelijk politie zijn

    //
    Ik vind het ten eerste al raar dat ze zomaar stopt, ten tweede dat ze niet iets van een folder had, ten derde dat ze boos werd dat jij je gegevens niet wil geven :')
    Je hebt goed gehandeld maar ik zou denk ik toch even naar de politie gaan, mocht er wel wat gedaan worden met de gegevens van je vriendinnen, aangezien ze blijkbaar ook erg intimiderend overkwam.


    There's nothing the matter with my face! I got character! ~ Hatchet-face

    Debbaut schreef:
    (...)
    Ik ben nogal fanatiek op vlak van privacy, dus tjaah.:Y)

    Maar ik heb alleszins geen vriendjes gemaakt met die vrouw. Ze was echt pissed op mij.:'D

    Dan is ze maar lekker boos, het gaat erom dat jij in elk geval geen gegevens hebt afgegeven. Het is vervelend voor je vrienden en ik hoop dat ze er geen last van zullen ondervinden, maar misschien wel een lesje voor de volgende keer. Als je er een naar gevoel bij krijgt, nooit zomaar doen. Ik negeer dat soort mensen altijd en als ze doordringen, laat ik het duidelijk weten. Nee is nee.


    Quiet the mind, and the soul will speak.

    Nerwen schreef:
    (...)
    Dan is ze maar lekker boos, het gaat erom dat jij in elk geval geen gegevens hebt afgegeven. Het is vervelend voor je vrienden en ik hoop dat ze er geen last van zullen ondervinden, maar misschien wel een lesje voor de volgende keer. Als je er een naar gevoel bij krijgt, nooit zomaar doen. Ik negeer dat soort mensen altijd en als ze doordringen, laat ik het duidelijk weten. Nee is nee.


    Precies! Ik had laatst een jongen aan de deur en toen zei ik het ook netjes dat ik geen interesse had. Toen ging ie me helemaal 'aanvallen' en bezorgde hij me gewoon een naar gevoel.
    Hebben de meisjes het voorval tegen hun ouders gezegd?


    Wie durft te verdwalen, zal nieuwe wegen vinden!

    Heel misschien was die vrouw wel oprecht over een vioolschool? Laten we dat maar hopen. :')


    Medb - Pronouced as [me-èv]

    Goed dat je hier zo kritisch mee bent omgegaan en je naar je intuïtie geluisterd hebt. Ik vond het feit dat ze kwaad werd daarvoor erg dwingend en niet helemaal hoe een normaal persoon hoort te reageren. Je hebt toch ook het recht om nee te zeggen? Ze lijkt me niet helemaal kosher.


    Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon.

    Scribe schreef:
    (...)
    Precies! Ik had laatst een jongen aan de deur en toen zei ik het ook netjes dat ik geen interesse had. Toen ging ie me helemaal 'aanvallen' en bezorgde hij me gewoon een naar gevoel.
    Hebben de meisjes het voorval tegen hun ouders gezegd?

    Als er echt niets aan de hand was geweest, hadden ze ook niet zo gereageerd. Ze zijn gewoon gefrustreerd omdat ze geen gegevens hebben gekregen. Kleine kinderen.


    Quiet the mind, and the soul will speak.

    Ik zou toch de politie hierover inlichten. Hopelijk zal ze niet bij hun thuis gaan inbreken of zo.


    Ik wil een tuin vol egels