• Hooi! (:

    Jup, je leest het goed. Gisteren vertelde mijn pa dat ik per 1 januari het huis uit moest zijn. Dit kwam door een spraakverwarring. Hij heeft dingen van mij verkeerd begrepen en gedacht dat ik onrespectvol was en mijn ouders aan het dissen was. Terwijl ik iets totaal anders bedoelde. Het ging verre van goed gisteren. Gelukkig bedaarde mijn pa in de avond en was hij weer voor rede vatbaar. We hebben alles uitgepraat en ik mag thuis blijven wonen. Hij boodt zn excuses aan dat hij me verkeerd begrepen had. Leerpuntje; We moeten eens wat beter naar elkaar luisteren en vragen stellen voordat we conclusies gaan trekken voor de ander. xp

    Maar goed. Zoals jullie misschien wel weten (of niet) heb ik wat problemen op het conservatorium. En ik zit er nog niet eens op! Moet je na gaan. :'D
    Ik zal namelijk de eerste leerling zijn met een digitale accordeon. En dat wordt niet geaccepteerd dus moet ik er een accoustische accordeon bij nemen. Heb ik eigenlijk helemaaaaaaaal geen zin in.
    Dus we belden de muziekwinkel op. In de eerste instantie voor een accoustische accordeon. Maar ze kwamen zelf al met een oplossing; De Bugari Evo!
    Roland en Bugari hebben de handen ineen geslagen en dit instrument is eruit gekomen. De klanken en het digitale van de Roland. Met de accoustische aanslag, balgbeweging en klankvorm van een normale accordeon. Dus eigenlijk iets wat een conservatorium niet kan weigeren, want het voldoet aan alle eisen. Hoewel als een docent het niet ziet zitten, dan kan ik op mijn kop gaan staan, maar dan wordt ook deze accordeon gewoon geweigerd. Kan om hele domme redenen gebeuren.
    Toch ga ik het proberen. En als deze accordeon geweigerd wordt, stopt ook mijn ambitie om naar het conservatorium te gaan. Het is namelijk maar een hulpmiddel. En met zo'n papiertje kun je docent worden. Maar dat is wel het laatste waar ik trek in heb. Nope, als het conservatorium niet door gaat, dan ga ik privéles doen bij een docent (waarschijnlijk docent klassieke muziek waar ik sinds kort les van heb) en behaal ik op die manier het niveau wel. Ik kom er heus wel. Op de moeilijke of makkelijke manier. I will get there. Ik ga mijn droom om accordeoniste te worden gewoon waarmaken. En niemand houdt me tegen! :Y)

    Anyways, het waren twee behoorlijk tegenstrijdige dagen dus voor me. Maar ik ben wel blij met het resultaat. Weer goed contact binnen het gezin plus een nieuwe accordeon. I couldn't be more happy! :3

    Morgen komen er trouwens foto's. Van zowel de accordeon die ik had, als de geweldig mooie accordeon die ik nu heb. Why? Because I can. That's why. :Y)
    Wat is er de laatste tijd in jullie leven gebeurt? <3



    Old



    New


    [ bericht aangepast op 19 dec 2016 - 13:57 ]


    • It is often the biggest smile, that is hiding the saddest heart. •

    Super fijn om te horen Yolanda!!!


    Wie durft te verdwalen, zal nieuwe wegen vinden!

    Gelukkig dat het zo positief is geëindigd!


    Queer zijn is gewoon alles

    Fijn om te horen en ik vind het super leuk voor je!


    Maflodder -> Rozenthee / "Would you like an adventure now, or shall we have tea first?"

    Aah wat fijn c;


    Every villain is a hero in his own mind.

    Debbaut schreef:
    Gelukkig dat het zo positief is geëindigd!


    26 - 02 - '16

    Oh wauw Yol, dat is wel een hele achtbaan zo in twee dagen. Wel heel fijn dat de rit eindigde op een hoogtepunt en niet andersom.(:


    You were born original, don't die as a copy.

    Whaw tof!! Ik vind wel dat het conservatorium dan een beetje ouderwets is als ze je niet aan willen nemen vanwege je acordeon :x
    Maar kvind t zo tof om te horen hoe jij strijd voor je eigen smaak, heel tof! You will get there girl ;)


    ~My Mind Is Free~

    Fijn (:


    16 - 09 - '17

    Bedankt voor de lieve reacties allemaal!

    @Jol
    Het was inderdaad een behoorlijke achtbaan. En in zo'n korte tijd, pff. Maar gelukkig is de rit goed geëindigd. c:

    @Underscore
    Nouja, ergens begrijp ik het wel. Want ze zijn nog niet zo lang zo ver met de digitale accordeon dat ie goed genoeg is voor het conservatorium. Eigenlijk is de nieuwe accordeon die ik nu heb het eerste model die echt goed geschikt zal zijn. Mijn vorige accordeon (Roland V-accordeon FR8xb) had opzich ook wel te accepteren moeten zijn. Maar toch heeft die een paar mankementen. Mankementen die voor mij niets uitmaken en al helemaal niet omdat ik deels ook inspraak heb over de muziek die ik krijg te leren. Maar voor een ander zijn die mankementen van groot belang en is het een groot deel van de reden dat digitaal niet wordt geaccepteerd.
    Ook ként men het nog niet. De docenten op de conservatoria momenteel zijn heel huiverig voor digitale accordeons. Ze zweren bij de accoustische. Maar zonder echt goede reden, om heel eerlijk te zijn. Een beetje zoals ''Wat de boer niet kent dat vreet hij niet''. Je kunt het met dat gezegde vergelijken. En dat vind ik persoonlijk heel jammer.


    • It is often the biggest smile, that is hiding the saddest heart. •

    Gibbs schreef:
    Bedankt voor de lieve reacties allemaal!

    @Jol
    Het was inderdaad een behoorlijke achtbaan. En in zo'n korte tijd, pff. Maar gelukkig is de rit goed geëindigd. c:

    @Underscore
    Nouja, ergens begrijp ik het wel. Want ze zijn nog niet zo lang zo ver met de digitale accordeon dat ie goed genoeg is voor het conservatorium. Eigenlijk is de nieuwe accordeon die ik nu heb het eerste model die echt goed geschikt zal zijn. Mijn vorige accordeon (Roland V-accordeon FR8xb) had opzich ook wel te accepteren moeten zijn. Maar toch heeft die een paar mankementen. Mankementen die voor mij niets uitmaken en al helemaal niet omdat ik deels ook inspraak heb over de muziek die ik krijg te leren. Maar voor een ander zijn die mankementen van groot belang en is het een groot deel van de reden dat digitaal niet wordt geaccepteerd.
    Ook ként men het nog niet. De docenten op de conservatoria momenteel zijn heel huiverig voor digitale accordeons. Ze zweren bij de accoustische. Maar zonder echt goede reden, om heel eerlijk te zijn. Een beetje zoals ''Wat de boer niet kent dat vreet hij niet''. Je kunt het met dat gezegde vergelijken. En dat vind ik persoonlijk heel jammer.


    Ja ik weet natuurlijk de situatie ook niet, maar ik vind het ook wel een hele heftige reactie van je vader. Wilt hij echt al zo snel opa worden?(krul) Want dat zou natuurlijk wel sneller gebeuren zo.*wbw*


    You were born original, don't die as a copy.

    SPECS schreef:
    (...)

    Ja ik weet natuurlijk de situatie ook niet, maar ik vind het ook wel een hele heftige reactie van je vader. Wilt hij echt al zo snel opa worden?(krul) Want dat zou natuurlijk wel sneller gebeuren zo.*wbw*


    Wacht wat? :'D


    • It is often the biggest smile, that is hiding the saddest heart. •

    Gibbs schreef:
    (...)

    Wacht wat? :'D


    Nou ja, ik weet niet of het wat snel gedacht is....maar als je echt uit huis zou moeten nam ik gewoon aan dat je naar je vriend zou gaan en daar intrekt?(krul)


    You were born original, don't die as a copy.

    SPECS schreef:
    (...)

    Nou ja, ik weet niet of het wat snel gedacht is....maar als je echt uit huis zou moeten nam ik gewoon aan dat je naar je vriend zou gaan en daar intrekt?(krul)


    Kan niet. In het speciale gebouwtje waar hij nu nog woont mag je niet samenwonen. Tis een heel verhaal. x)
    Maar ik had naar oma of Anna gegaan of zoiets. Gelukkig had er een plek geweest waar ik (tijdelijk) heen zou kunnen. En daar ben ik wel blij om, want mn pa kan behoorlijk onvoorspelbaar zijn en voor je t weet gooit ie me misschien wél het huis uit. Ik kan hem moeilijk inschatten. xp

    Ik heb overigens totaal géén kinderwens. Dusseh, als het aan mij ligt worden mijn ouders nog lang geen opa en oma x)


    • It is often the biggest smile, that is hiding the saddest heart. •

    Heb je ook aan de leerkrachten gevraagd of dat mogelijk is? En wat goed nieuws, Yolan! Gewoon je dromen blijven volgen. Anders wordt je ongelukkig en depri en dat willen we allemaal niet.


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Yonghwa schreef:
    Heb je ook aan de leerkrachten gevraagd of dat mogelijk is? En wat goed nieuws, Yolan! Gewoon je dromen blijven volgen. Anders wordt je ongelukkig en depri en dat willen we allemaal niet.


    Hoe bedoel je, of wat mogelijk is? Deze accordeon die ik nu sinds vandaag heb? Ik heb ze niet om toestemming gevraagd. Maar als ze het er niet mee eens zijn dan wordt het gewoon geen conservatorium. Het speel niveau zal ik namelijk heus wel bereiken. Daar zorg ik wel voor. c:
    Maar idd. Ik blijf mijn dromen ook nastreven. Anders wordt ik gek, haha. x)


    • It is often the biggest smile, that is hiding the saddest heart. •