• Hooi,
    ik heb net een column geschreven over hoe ik heb leren studeren in 2016. Ik ben super hard vooruit gegaan op gebied van school en studeren en alles daaromheen. Maar ik was eigenlijk benieuwd welke "lessen" jullie hebben geleerd in 2016, of om het anders te stellen: waar ben jij in 2016 in vooruit gegaan?


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    aziatische mensen moeten hun haar nooit proberen grijs te maken kay


    i can swear, i can joke – i say what's on my mind if i drink if I smoke – i keep up with the guys

    Als je jongens te snel vertrouwt, steken ze een mes in je rug.


    "One has to learn to read, as one has to learn to see and learn to live," - Vincent van Gogh

    Standal schreef:
    Als je jongens te snel vertrouwt, steken ze een mes in je rug.


    agree


    i can swear, i can joke – i say what's on my mind if i drink if I smoke – i keep up with the guys

    Vergeven is niet zo simpel als het lijkt


    i wanna vincent van gogh cry in a corner

    Gezondheid is niet zo vanzelfsprekend.


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    grenzen verleggen is een mythe en liefde aan comfortzones

    (een mening pls kots me niet uit)


    Heaven is a place that we all have

    Als je kwaad bent op iemand, niet stoppen in je woede om vervolgens na 2 weken nog last te hebben van een verzwikte enkel (':


    It finally happened - I'm slightly mad! ~ Queen

    Veel mensen zien een favor/gunst/hulp niet als een onzelfzuchtige daad, maar als iets waar ze later iets voor terug kunnen vragen.


    Veni, Vidi, Coffee.

    Dat er vrij weinig mensen zijn die je geluk gunnen.


    Happiness in intelligent people is the rarest thing I know.

    Gelukkig zijn is makkelijker dan het lijkt


    Normaal is het gemiddelde van alle afwijkingen

    Be careful who you trust. People can be your best friend one day, and the other day your enemy.


    — Inner peace, it's hard to find. —

    nieuwe mensen ontmoeten zuigt.


    Heaven is a place that we all have

    het gaat van 'je bent als een broer voor me' naar 'je bent mijn beste vriend'. there is no in between.


    Heaven is a place that we all have

    Ik begon vorig collegejaar aan de studie Journalistiek. Ik kwam er al vrij snel achter dat ik het echt helemaal niet leuk vond. Ik had wel een paar leuke universitaire studies op het oog, maar met een havodiploma kan ik natuurlijk alleen naar hbo's en mbo's. Mijn opties waren stoppen en vwo doen of doorgaan en propedeuse halen. Ik heb voor het laatste gekozen en dat was niet een makkelijke keuze. Iets doen waar je ongelukkig van wordt vijf dagen per week hakte er enorm in. Mijn klas zag mij niet zitten (en ik hen na een tijdje ook niet) en ik veranderde van klas, waar het veel gezelliger en leuker bleek. Toch vond ik het een ongelooflijke kutstudie die voor mij enorm de lol uit journalistiek en schrijven heeft gehaald, iets wat nu langzaam terugkomt. Inmiddels studeer ik nu dus geschiedenis aan de universiteit en hoewel het momenteel nog niet echt goed gaat, heb ik geleerd van journalistiek studeren dat ik moet doorzetten om mijn doel te bereiken. Mijn doel was eerst propedeuse halen om naar de universiteit te gaan, nu is het propedeuse halen van mijn huidige studie. Dat doorzetten vind ik een heel waardevolle les.


    "A weed is simply a flower that somebody has decided is in the wrong place." Sister Monica Joan, Call the Midwife

    Niet reageren op negatief commentaar en niet mijn mening overal uitspugen.