• Okay, ik, de waarschijnlijk net iets onder gemiddeld presterende vwo leerling, die is blijven zitten in de tweede en nog steeds twee vijven stond op haar eindreport 5VWO, voor wiskunde en geschiedenis, dacht ongeveer in de eerste al ‘Ik wil in het buitenland studeren’. Makkelijker gezegd dan gedaan en ik beschouwde het dan ook als een droom die nooit uit zou komen – totdat ik deze ochtend reactie kreeg op zowel mijn inschrijving voor ‘Creative Writing’ als ‘Law and Criminology’ at Portsmouth University in England.
    En al is Law and criminology een Conditional offer, wat betekend dat ik nog wel even moet slagen met niks minder dan een 8,5 gemiddeld, waar ik na mijn eerste toetsweek net aan een 7 kom (al komt dit hopelijk wel goed met nog gemiddeld 60% van mijn schoolexamen cijfers te moeten behalen), denk ik dat ik kan zeggen dat ik me nog nooit zo euforisch gevoeld had als toen ik net mijn plaats op Portsmouth bij LAC accepteerde.
    En niet te vergeten, mijn mentor en mijn kunstleraar beide een mailtje stuurde of zij mij wilde helpen met het uitkiezen van verschillende verhalen voor mijn portfolio voor Creative Writing – aangezien ik daar ook door de allereerste selectie ronde heen ben en dus nog (maar) twee te gaan heb. Ik heb me werkelijk nog nooit zo gelukkig gevoeld, zonder ook maar enige zekerheid te hebben, maar gewoon het feit dat ik voorwaardelijk door ben bij LAC en ze ook maar consideren om mijn portfolio te bekijken bij de ander betekend voor mij al meer dan het misschien zou moeten. Fingers crossed pls.

    Dus, hebben andere mensen al nieuws terug of opdrachten gekregen van hun hopelijk toekomstige studies? Of zitten jullie al nerveus te wachten op toelatingsdagen?


    We've lived in the shadows for far too long.

    Wow, dat is super cool! Ik wilde graag geneeskunde doen, maar aangezien ik ook een onder gemiddeld presterende VWO-leerling was, ben ik nergens binnen gekomen voor geneeskunde. Ik ben toen biologie gaan studeren en ik moet zeggen dat mij dat beter bevalt dat geneeskunde. Moraal van het verhaal, zelfs als al die dingen je niet gaan lukken kun je alsnog een super coole studie doen. Maar ik denk wel dat ze je gaan lukken hoor! (: Heel veel succes in ieder geval.


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Wat een ontzettend leuk nieuws! Gefeliciteerd! Ik zal voor je duimen dat je toegelaten wordt c:
    Ik kan de komende drie weken aan mijn master/pre master inschrijvingen gaan staan (want tot nu toe loop ik nog op schema voor het dit jaar afronden van mijn bachelor media en cultuur in de minimale tijdsperiode die daarvoor staat yay). Daarnaast ben ik aan het wachten op de rollenverdeling van mijn musicalvereniging waar ik gisteren auditie voor moest doen, die komt de 29e. Dus geen uitslagen nog tot nu toe voor mij. Enkel veel werk en wachten haha.


    Happy Birthday my Potter!

    Dat zijn echt twee studies die mij ontzettend aanspreken, al helemaal in Engeland. c: Gaaf! Ik ben best jaloers. ^^

    Ooooooooooooh wow supertof! Echt onwijs leuk! Gefeliciteerd!

    En met je cijfers, dat komt denk ik wel goed? Je bent nu extra gemotiveerd om goede cijfers etcetera te halen lijkt me :)


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Wauw, wat enorm gaaf! Daar mag je zeker heel blij mee zijn. Ik zal heel hard voor je duimen dat de rest van de aanmeldingsprocedure net zo voorspoedig verloopt. (bloos)


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan