• Er moet wederom wat van m'n hart 'cause I've had it with all the crap so here it comeeeeees. Oké, sorry, frustraties en emoties zijn me op het moment zo hoog aan het oplopen dat ik het gevoel krijg dat ik het compleet in het belachelijke moet trekken omdat ik er anders toch maar depressief van word. Enjoy the ride. En vooraf al heel erg bedankt om het te lezen. <3

    Dus. Mijn ouders zijn al elf jaar gescheiden en in sé heb ik daar geen probleem mee, want hey, liever gelukkig zonder elkaar dan ongelukkig met elkaar. Dat vind ik nog steeds - maar ongelukkig zonder elkaar is natuurlijk ook niet alles. Niet voor hen - en niet voor mij. Mijn pa heeft begin september een hartinfarct gehad. Het was even goed schrikken, maar in principe ging alles daarna weer goed. Eventjes, want dan is hij mentaal in een heel, heel diepe put gevallen. Dit is nu al maanden aan de gang en ik wil er heel, heel graag voor hem zijn, maar op een bepaald moment kan ik het ook niet meer. Op een bepaald moment is het me mentaal ook te veel en dat moment zit er duidelijk aan te komen. Het ergste is nog dat ik zijn situatie heel, heel erg herkend. Als hij het beschrijft, voel ik letterlijk waar ik twee jaar geleden door gegaan ben. Het punt is dat ik geen, geen idee heb wat ik moet zeggen, want de manier waarop ik het toen aangepakt heb, was niet top.
    De plus hebben mijn ma en stiefpa elke x-aantal tijd wel eens een ruzie door godverdomse miscommunicatie en gezien de laatste iets te overtuigd is van zijn gelijk en telkens opnieuw denkt dat we niet begrijpen wat hij bedoelt en de eerste nogal snel geraakt is, is dat ook niet de fijnste situatie om in te vertoeven.
    Daarbovenop kamp ik persoonlijk nog steeds met een of ander idioot minderwaardigheidscomplex (het is verbeterd, though), waardoor ik amper iets durf te zeggen tegen mensen (uitgesloten familie), ik doodsbang ben voor wat mensen van me gaan denken of over me zeggen. Dat gecombineerd met het feit dat ik telkens weer het gevoel heb dat ik de wereld moet gaan redden of iets dergelijks en me schuldig voel over letterlijk àlles dat misloopt op deze planeet, maakt het er ook niet veel beter op. En dat ik het vreselijk moeilijk vind te praten over mezelf en hoe ik me voel + dat ik het verleden klaarblijkelijk niet achter me kan laten, want de pijn van de afgelopen jaren zit, hoewel vervaagd, nog steeds heel, heel diep.
    De plus heb ik nog het gevoel dat ik één of andere Nelson Mandela moet zijn - als in de personificatie van goedheid, wat ik dus duidelijk niet ben maar naar streef en mezelf er licht voor haat dat ik het niet ben enzoverder enzovoort.

    Oh, en ik maak me zorgen om m'n zus, want de mensen waarmee ze de laatste tijd omgaat (één van de twee groepen mensen, ze heeft er twee) zien me er niet te pluis uit, "er zijn dingen waar ze liever niet over praat" (like ffs WAAROM???!!! ze is er godverdomme altijd voor de hele rest van de wereld geweest om hun shit op te vangen, maar op de één of andere manier voelt ze zich klaarblijkelijk alsof ze het niet waard is één. fucking (excuse my French). keer. haar hart te luchten) en ze draagt de laatste tijd enkel nog zwarte kledij terwijl ze vroeger echt veel kleur droeg.

    Dus fuck dit. Het moest even uit en ik dank jullie allemaal heel erg om dit te lezen en ik verontschuldig me dat het op zo'n gefrustreerd half-cynische toon geschreven is, maar anders ga ik er geloof ik nog eens aan onder. In elk geval heel, heel erg bedankt. Echt waar. Thanks.


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Ik hoop dat het je heeft opgelucht. Hoe is het met jouw vader en zus?
    Volgens mij ben je bezorgd om hen.

    (heart2)

    ik ben er altijd voor je leah vergeet dat niet! (kudo)


    i can swear, i can joke – i say what's on my mind if i drink if I smoke – i keep up with the guys

    Nic schreef:
    Ik hoop dat het je heeft opgelucht. Hoe is het met jouw vader en zus?
    Volgens mij ben je bezorgd om hen.


    Ja, nogal, haha. Op dit moment goed, denk ik. Het is gewoon die continue shit die maar blijft komen die ik stilletjes aan wat kotsbeu begin te worden.

    Goud schreef:
    (heart2)

    ik ben er altijd voor je leah vergeet dat niet! (kudo)


    <3 u 2, qing (H) thanks. c:


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Ik kan nu wel gaan zeggen dat het niet mogelijk is om de goedheid zelve te zijn. Zelfs Nelson Mandela heeft waarschijnlijk dingen gedaan die je niet hoort te doen. Geen enkel mens kan zich volledig onthouden van slechte of minder goede dingen te doen. Wel kan een mens het goed bedoelen, maar dan nog kan die fouten maken. Dat is natuurlijk wel allemaal gemakkelijker gezegd dan gedaan, want hiermee verander ik je gedachtegang niet. Je gaat moeten leren om te accepteren dat je fouten mag maken en dat dat menselijk is en dat iedereen die maakt. Het is alleen een lange weg voordat je tot dat komt. Ik wens je alvast veel sterkte toe. :'3


    Take me to wonderland

    Dysphoria schreef:
    Ik kan nu wel gaan zeggen dat het niet mogelijk is om de goedheid zelve te zijn. Zelfs Nelson Mandela heeft waarschijnlijk dingen gedaan die je niet hoort te doen. Geen enkel mens kan zich volledig onthouden van slechte of minder goede dingen te doen. Wel kan een mens het goed bedoelen, maar dan nog kan die fouten maken. Dat is natuurlijk wel allemaal gemakkelijker gezegd dan gedaan, want hiermee verander ik je gedachtegang niet. Je gaat moeten leren om te accepteren dat je fouten mag maken en dat dat menselijk is en dat iedereen die maakt. Het is alleen een lange weg voordat je tot dat komt. Ik wens je alvast veel sterkte toe. :'3


    Ja, dat besef ik ook, maar na wat ik afgelopen jaren/afgelopen tijd gedaan heb (en dan doel ik niet op goede dingen), krijg ik gewoon steeds meer het gevoel dat ik goed moet doen voor iedereen, dat ik, zeg maar, dat de wereld verschuldigd ben. Ik wíl het ook, maar ik heb een nogal vrij explosief karakter - ik kan tegen veel, maar als het me genoeg is, dan zal heel de straat het weten, als je begrijpt wat ik bedoel. Maar dat karakter strookt niet met wat ik wil zijn en hoewel het nogal moeilijk is om basiskenmerken van je karakter te veranderen (ik ben geen psycholoog, maar volgens mij is gedrag veranderen mogelijk, maar de basis van je karakter ... dunno), zijn er zoveel momenten waarop ik mezelf simpelweg veracht omdat ik niet ben wie ik wil zijn, zelfs al is datgeen wat ik wil, zoals je zelf zegt, praktisch niet mogelijk.
    Maar super, super bedankt. Ik apprecieer het echt héél, héél erg. c:


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Eraser schreef:
    (...)

    Ja, dat besef ik ook, maar na wat ik afgelopen jaren/afgelopen tijd gedaan heb (en dan doel ik niet op goede dingen), krijg ik gewoon steeds meer het gevoel dat ik goed moet doen voor iedereen, dat ik, zeg maar, dat de wereld verschuldigd ben. Ik wíl het ook, maar ik heb een nogal vrij explosief karakter - ik kan tegen veel, maar als het me genoeg is, dan zal heel de straat het weten, als je begrijpt wat ik bedoel. Maar dat karakter strookt niet met wat ik wil zijn en hoewel het nogal moeilijk is om basiskenmerken van je karakter te veranderen (ik ben geen psycholoog, maar volgens mij is gedrag veranderen mogelijk, maar de basis van je karakter ... dunno), zijn er zoveel momenten waarop ik mezelf simpelweg veracht omdat ik niet ben wie ik wil zijn, zelfs al is datgeen wat ik wil, zoals je zelf zegt, praktisch niet mogelijk.
    Maar super, super bedankt. Ik apprecieer het echt héél, héél erg. c:


    Je zegt het dus eigenlijk zelf al. Je weet dat het niet mogelijk is, om precies degene te zijn die je zou willen. Het is goed om jezelf te ontwikkelen, en te blijven streven naar een betere ik. Maar daarvoor heb je wel een reeël beeld nodig van jezelf en waar de grens van dat ontwikkelen ligt. Ik vind het heel nobel van je dat je iets goeds voor de wereld wilt doen, dat zeker! En ik ben er van overtuigd dat je dat ook kunt. Iets voor de wereld betekenen. Ik denk alleen dat je bij jezelf te raden moet gaan wát je voor de wereld wilt betekenen. En is dat haalbaar?

    Je kunt het zo groot of klein maken zoals je wilt. Ik zal een voorbeeld van mezelf geven. Ik heb Social Work gestudeerd, en na mijn studie heb ik bijna een jaar bij een asielzoekerscentrum gewerkt. (die tijd is helaas nu afgelopen, omdat het centrum dicht ging, maargoed). Iedereen heeft een mening over de vluchtelingen en de een zal er blij mee zijn dat ik er gewerkt heb, en de ander zal me misschien vervloeken. Maar waar het om gaat is dat ík er een goed gevoel van kreeg. Ik had het idee dat ik iets voor die mensen kon betekenen. Soms betekende dat, dat ik iemands kamer binnen kwam, en daar een kopje thee ging drinken. Dat voelt klein, 'wantja, wat bereik je nu met een kopje thee?'. Maar voor die andere persoon betekende dat wellicht heel veel. Iemand die even de tijd nam voor een praatje. Iemand die luisterde.
    Wat ik hiermee bedoel te zeggen.. Je hoeft geen superheld te zijn, om iets goeds voor iemand/de wereld te doen. Kleine dingen kunnen net zo goed groots zijn<3


    Inspiration can hit you any time

    Ik had liever ook wel eens anders willen zijn dan ik ben. Ik kan ook wel eens foute dingen doen uit onmacht, omdat ik niet altijd meer weet wat ik eigenlijk anders en beter kan doen.
    Je machteloos voelen is gewoon altijd kut op welke manier dan ook. En ja, dan baal ik ook wel eens van mezelf.

    Emoties als woede kun je gewoon krijgen. Die komen onaangekondigd en ik weet ook niet zeker of dat te sturen valt. Ik denk ook dat jezelf veroordelen op grond van gevoelens die je liever niet zo sterk had gewild, maar toch hebt geen zin heeft.

    Soms kunnen de omstandigheden zo zijn dat het niet zo vreemd is als je niet meteen de oplossing weet en die nog moet ondekken. Blijven geloven in een oplossing heeft wel zin, want dat geeft nog een beetje hoop. Het komt ook voor dat iemand het liefste alles alleen wil oplossen, maar eigenlijk hulp nodig heeft daarbij. Meer mensen weten en begrijpen immers meer dan één. Hulp accepteren kan uiteindelijk alleen één ieder zichzelf gunnen of niet.

    Ik was vandaag in een tijdschrift aan het lezen, en toen kwam ik dit tegen. Het deed me meteen aan dit topic denken.
    Misschien heb je er iets aan c:


    Inspiration can hit you any time