• Hi,

    Ik zoek een nieuwe titel voor mijn verhaal. Ik heb al mijn verhalen inactief gemaakt, omdat ik er niet meer blij van werd en niemand las het meer etc. ( Doet er verder niet toe)
    Anyway ik ga mijn verhaal opnieuw schrijven/ verbeteren en nu zoek ik een nieuwe titel. Ik wil graag een Nederlandse, omdat ik dat pakkender vind. Hij mag in principe ook Engels, maar dan moet hij wel echt goed zijn. (:
    Mijn verhaal heette voorheen: Behind the Hairs (omdat mijn hoofdpersonage haar verdriet eigenlijk een beetje uitte in het veranderen en verven van haar haren), maar ik vind de titel niet meer passend en pakkend. En ik vind hem een beetje kinderachtig ofzo.

    Het verhaal gaat over Jade Cooper, ze is vijftien jaar als ze haar ouders verliest aan een verschrikkelijk ongeluk. Helaas moet ze het mooie Almere achterlaten om bij haar oom en tante te gaan wonen. Op een klein eilandje genaamd Vlieland. Eerst heeft Jade het er helemaal niet naar haar zin, maar dan ontmoet ze mensen, waaronder een jongen en ze wordt steeds blijer.
    Ja, dat is het basically.

    Dus mocht je iets weten, let me know.


    look at the stars, look how they shine for you;

    Je zou eventueel de naam van het personage of het eiland kunnen gebruiken als titel? Soms is dat veel pakkender dan een woord. (:


    The soul needs autumn.

    Verfde ze haar haren in een specifieke kleur? Doe dan de kleur als titel. Kort maar pakkend ^^


    26 - 02 - '16

    ^Ja! Offf

    Geknipt

    Weggespoeld

    En Vlieland lijkt me eigenlijk ook gewoon leuk.


    Continue to share your heart with other people even if it has been broken.

    Wervelwind schreef:
    Je zou eventueel de naam van het personage of het eiland kunnen gebruiken als titel? Soms is dat veel pakkender dan een woord. (:


    Dit is best wel een goed idee :)
    Zelf dacht ik aan verkeurd, maar nu ik de andere ideeën zie klinkt dat beter!


    The thing you do mean something to people -Ncis

    Ik heb zelf geen idee maar ik vind geknipt of verkleurd wel leuk, anders kan je er verknipt van maken?


    Ik wil vrij zijn zoals de wind

    Ik vind verkleurd heel mooi!


    Maar allemaal dragen we in ons hart een inwendig Ithaka.

    Ik moest opeens denken aan Knippen en Plakken.
    Ze 'knipt' als het ware haar vroegere identiteit en 'plakt' een nieuwe.
    Het verwijst dan ook naar haar 'knippen' uit haar vroegere leven en 'plakken' in een nieuw leven (ze verhuist).
    Haar ouders 'knippen' en haar oom en tante 'plakken'. (ze raakt haar ouders kwijt en gaat bij haar tante en oom wonen)
    En natuurlijk: ze knipt haar haar / 'plakt' een nieuwe kleur.

    Ik dacht ook aan gewoon haar naam, maar anderen hadden die ook al bedacht :p

    Ik ken het verhaal niet echt, dus ik kan niet echt goede referenties geven. Maar dit is wat er bij mij op kwam c:
    Ja, ik hou van Nederlands literatuur en die motieven enzo haha.

    [ bericht aangepast op 19 maart 2017 - 21:22 ]


    "I'm in the mood for chaos." - Cheryl Blossom [Weggooiwashand --> Katalante]

    Is 'Kameleon' niet iets? Wegens haar vele haarkleuren?

    [ bericht aangepast op 19 maart 2017 - 21:54 ]


    26 - 02 - '16

    Damn, jullie zijn goed! Ik heb gekozen voor "Verkleurd". Dat past ook goed bij de lay-out die ik voor het verhaal heb. Ontzettend bedankt!
    (Knippen en Plakken vind ik ook heel gaaf tho, maar ik vind Verkleurd beter bij het hoofdpersonage passen :'D)


    look at the stars, look how they shine for you;

    Mocht je benieuwd zijn, dit is 'm: Verkleurd.


    look at the stars, look how they shine for you;