• Nee, maak je maar niet druk dit is geen afscheidstopic maar meer een topic over ergens weggaan of stoppen met iets omdat je het gevoel hebt dat je er gewoon klaar mee bent. Omdat ik vaak zoveel topics zie zit ik er een beetje aan te denken dat er zelfs series zijn waar jullie Quizleters van houden, of bijvoorbeeld boeken reeksen of wat dan ook. En om elkaar te leren kennen en misschien wel lotgenoten te vinden;

    Ben je wel eens gestopt uit een omgeving of een fandom waar het eerst zo fijn was?
    Waarom ben je gestopt met fan zijn, kijken van een serie,lezen van een boekenreeks?

    Als je bijvoorbeeld stukjes hebt qua bepaalde boekenreeksen of films die spoilers verklappen mag je dat natuurlijk onder de spoiler knop zetten.


    Without me, his world will go on turning. A world that's full of happiness, that I have never known

    Ohja, ik was helemaal gek van Supernatural maar dat ging ellenlang door en de fans sloegen een beetje door, dus dat heb ik 'losgelaten'.


    Normaal is het gemiddelde van alle afwijkingen

    Waarom ben je gestopt met fan zijn, kijken van een serie,lezen van een boekenreeks

    ik ben gestopt met fan zijn van Tokio Hotel, ik ging verder met mijn eigen leven en dat was een grote stap voor mij
    de liedjes hebben mij toen der tijd positief gehouden.
    ook veranderde de bandleden van deze groep elke keer van uiterlijk wat erg verwarrend was

    Ik keek celblok H
    de 5e seizoen gaat niet op tv komen omdat de kijkcijfers erg tegenvielen
    vindt dit erg jammer en koop daarom seizoen 4 ook niet
    ik ga geen serie kopen die ineens stopt zonder een duidelijk einde.
    wel ben ik dan zo lief om mijn deel 1, 2, en 3 aan mijn mama te geven.

    zelf heb ik veel reeksen van boeken
    moet deze nog lezen, maar ik koop verder niets meer bij
    OF het moet zo goed zijn
    heb de hele serie van Helen Vreeswijk, deze geweldige schrijfster is helaas overleden (ik geloof vorig jaar)
    in die boeken komen de meest actuele onderwerken voor.
    denk maar aan pesten, loverboys, stalken, drank en drugs, moord, verraad, etc


    ps - note, dit is mijn langste reactie op een topic ooit ^^


    Sebastian Michaelis : I'm simply one Hell of A Butler !!!

    Ik heb dit gedaan met anime, ik denk zo'n 5/6 jaar geleden? Ik zat er echt flink in, begon in het eerste jaar van de middelbare school en in het examenjaar ben ik er toen mee gestopt. Iedere dag na school was ik bezig met anime. Ik keek de anime die ik wekelijks volgde, en als ik niks te kijken had vond ik wel wat, wat ik leuk vond. Ik maakte AMV's op YouTube en daar ging ook op gegeven moment de meeste tijd in. 400+ subs, studio's waar ik MEPs maakte en ik had er vrienden gemaakt waar ik dan de laatste episode van Fairy Tail mee bespreekte.
    Ik ben er toen heel abrupt mee gestopt, ik denk omdat de examens om de hoek stonden te wachten en het tijd was dat ik meer met mijzelf bezig was, maar ook omdat ik ook een beetje omsloeg naar Koreaanse en Japanse drama series en toen ook weer heel snel omsloeg naar gewone series. Ik voelde gewoon een keerpunt komen van hoe mijn leven eruit ging zien en ik stapte per direct, volledig uit het wereldje dat ik zelf gemaakt had. Ik heb simpelweg een heel kort "ik stop" filmpje neergezet, gewoon zwart beeld met tekst en geluid en toen ben ik uitgelogd en nooit meer ingelogd. Ik heb niet eens meer omgekeken naar de reacties die misschien achtergelaten werden.


    Slowly, yet surely I am slipping into the role that was made just for me.

    Ik heb een soort van korte metten gemaakt met me teveel aantrekken van dingen, als dat meetelt (;


    26 - 02 - '16

    Dank voor jullie reacties!

    Nu komt mijn deel, ik ga binnenkort afscheid nemen van het Land van Ooit, een pretpark in Drunen wat echt meer een themapark was als je er van houd. Het park is al bijna 10 jaar failliet. En voor mij was het echt een heel mooi deel van mijn jeugd, er zitten zulke mooie herinneringen aan. Alleen voor de allerlaatste keer dit jaar is er op Lentiade in Drunen een soort van Tentoonstelling voor de laatste keer van het Land van Ooit in het welbekende roze kasteel. Inclusief oud ooiters. En dit is voor mij de perfecte plek om nog één keer terug te gaan naar het land waar ik het zo fijn had.


    Without me, his world will go on turning. A world that's full of happiness, that I have never known

    Oh, ik weet nog dat ik echt helemaal fan was van Pirates of the Caribbean, nog steeds vind ik het leuke films, maar toen was ik echt helemaal in het piratenidee. Hetzelfde met vampiers, ik weet niet precies waarom ik daarmee gestopt was, het was voornamelijk dat ik dan iets nieuws vond, en dat interessanter was. (Zo werd het piratenidee afgekapt door Tokyo Mew Mew/anime, en dat weer door Once Upon a Time)
    Ik heb ook wel eens gehad dat ik fan was geworden door een bepaalde vriend(in), en die vriendschap stopte, of minder werd. Dan was het fandom zo aan een persoon gekoppeld, dat het raar voelde om verhalen over te schrijven, gezien ik meteen aan die vriend(in) dacht. Nu zit ik nogal in een eigen verhaal, wat waarschijnlijk ook weer gaat veranderen, ik groei meestal uiteindelijk wel uit een fandom.


    obsessive rage

    Aanstaande maandag zal de laatste aflevering van Broadchurch uitgezonden worden op de Britse commerciële zender ITV en ik denk dat ik er klaar voor ben.
    Ik vind het zo'n geweldige detectiveserie waarbij ik na elke aflevering steeds een andere dader in mijn hoofd had. Jammer dat het het einde van de serie is, maar ik ben toch ook wel blij dat de serie niet uitgemolken wordt.


    "If you're gonna say that you've always been secretly gay for me, everyone always just kind of assumed it."

    Ik ben eigenlijk voor een klein deel gestopt met fan zijn.
    Ik luister nu ongeveer anderhalf jaar naar een bepaalde band met de naam Twenty One Pilots, en er is nogal veel veranderd in die afgelopen tijd. Voorbeeld: op 13 november 2015 stonden ze in een zaal met capaciteit van 2.000 man, en op 15 november 2016 stonden ze in een zaal met een capaciteit van 6.000 man. Ze zijn enorm gegroeid doordat ze doorbraken met een nummer uit hun nieuwe album. Zoiets trekt natuurlijk veel mensen en ik merk dat de 'fangroep' een beetje, wel, cringeworthy is geworden. De bandleden worden opgehemeld als seksgoden en er is een plaag van overreacting people op social media. Daarom heb ik besloten om het delen van dingen rondom de band met enkel 4 vrienden en om mijn Instagram enkel te gebruiken om art en lyrics te delen. Alle mensen die oversext of dramatisch zijn hebben een block gekregen. Klinkt niet als een grote stap, maar hiermee zet ik zo'n 80% van een groep die bekend staat als een soort familie die er altijd voor elkaar is de rug toe, en dat voelde in het begin nogal lullig. Maar nu is het ok, ik richt me gewoon op dingen die belangrijk zijn voor mij en probeer eigenlijk het grootste gedeelte van de fangroep buiten te sluiten.

    Ik was echt into The Mortal Instruments (boeken). Maar na boek 3 vond ik het te langdradig/niet nodig worden. Ondanks ship ik Clace (Clary/Jace) nog wel.

    Zelfde geld voor the vampire diaries. Heb tot e4 van seizoen 4 gekeken. Maar ik heb echt zo'n hekel aan de ship Delena dat dat genoeg reden was voor mij om te stoppen. Toch heb ik wel de stukjes met Kai gekeken, en de laatste afleveringen van seizoen 8.


    Alleen maar tranen van geluk

    Ik was gestopt met Supernatural. Zelfde reden als Richonne :'). Ik was ook een grote fan van Nightwish, maar toen ze een nieuwe zangeres kregen ben ik eruit gegaan. Ik werd helemaal gek van 'welke zangeres is beter' ruzies. Ook vond ik het nieuwe album teleurstellend en fans reageerde daar alles behalve positief op.

    [ bericht aangepast op 14 april 2017 - 23:57 ]


    Seasons will change, but I shall remain

    FairlyLocal schreef:
    Ik ben eigenlijk voor een klein deel gestopt met fan zijn.
    Ik luister nu ongeveer anderhalf jaar naar een bepaalde band met de naam Twenty One Pilots, en er is nogal veel veranderd in die afgelopen tijd. Voorbeeld: op 13 november 2015 stonden ze in een zaal met capaciteit van 2.000 man, en op 15 november 2016 stonden ze in een zaal met een capaciteit van 6.000 man. Ze zijn enorm gegroeid doordat ze doorbraken met een nummer uit hun nieuwe album. Zoiets trekt natuurlijk veel mensen en ik merk dat de 'fangroep' een beetje, wel, cringeworthy is geworden. De bandleden worden opgehemeld als seksgoden en er is een plaag van overreacting people op social media. Daarom heb ik besloten om het delen van dingen rondom de band met enkel 4 vrienden en om mijn Instagram enkel te gebruiken om art en lyrics te delen. Alle mensen die oversext of dramatisch zijn hebben een block gekregen. Klinkt niet als een grote stap, maar hiermee zet ik zo'n 80% van een groep die bekend staat als een soort familie die er altijd voor elkaar is de rug toe, en dat voelde in het begin nogal lullig. Maar nu is het ok, ik richt me gewoon op dingen die belangrijk zijn voor mij en probeer eigenlijk het grootste gedeelte van de fangroep buiten te sluiten.


    Ik kan me hier wel in vinden. Maar dan ook met andere artiesten en vooral ook eigenlijk op hoe ze ineens op iemand springen omdat hij ineens zo bekend is of dé vriend van.


    Without me, his world will go on turning. A world that's full of happiness, that I have never known

    One Direction en 5 Seconds of Summer. :')
    Ging eigenlijk vrij geleidelijk, ik weet niet eens meer waarom. Maar nu vind ik het zo irritant, ik zap zelfs de radio zender weg als van een de vroegere 1D leden met een liedje op de radio komt. Ik kan het niet meer aan op een of andere manier.


    stay safe because I like being alive at the same time as you

    Ik was een enorme fangirl van Tokio Hotel, maar dat ben ik inmiddels een beetje "ontgroeid." Echt stoppen met fan zijn kan ik het niet noemen, want m'n hartje klopt nog steeds sneller als ik een nummer hoor of ze in een tijdschrift tegen kom. Maar ik ben er gewoon niet meer mee bezig zoals vroeger en dat is logisch (:


    Maflodder -> Rozenthee / "Would you like an adventure now, or shall we have tea first?"

    Kamerling schreef:
    Dank voor jullie reacties!

    Nu komt mijn deel, ik ga binnenkort afscheid nemen van het Land van Ooit, een pretpark in Drunen wat echt meer een themapark was als je er van houd. Het park is al bijna 10 jaar failliet. En voor mij was het echt een heel mooi deel van mijn jeugd, er zitten zulke mooie herinneringen aan. Alleen voor de allerlaatste keer dit jaar is er op Lentiade in Drunen een soort van Tentoonstelling voor de laatste keer van het Land van Ooit in het welbekende roze kasteel. Inclusief oud ooiters. En dit is voor mij de perfecte plek om nog één keer terug te gaan naar het land waar ik het zo fijn had.

    (...)


    Ahh nee! Ik kwam daar als kind ook graag, vond het zo jamer dat het ging stoppen :c

    [ bericht aangepast op 15 april 2017 - 8:40 ]


    Slowly, yet surely I am slipping into the role that was made just for me.

    Ik had dat met Sherlock en Doctor Who, want eerst begon ik me nogal aan de fans te ergeren (te lang op Tumblr gezeten, denk ik), maar toen ik een tijdje uit de 'craze' was, kwam ik er ook wel achter dat ik de shows ook gewoon niet leuk meer vind. En net als Oscura heb ik ook een tijdje Nightwish geluisterd, maar daar was ook zo'n heisa telkens gaande (plus mijn muziekvoorkeuren zijn wel een beetje veranderd sindsdien), dus daar was ik binnen een jaartje ook wel weer vanaf (al moet ik zeggen dat ik het nu nog prima vind om af en toe wat dingetjes van Nightwish te luisteren, terwijl ik er niet meer aan moet denken om Sherlock of Doctor Who opnieuw te gaan kijken).


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.