• Hallo! Nu heb ik al een hele tijd geen eigen RPG gehad, maar ik loop ook al een hele tijd met een idee in mijn hoofd. Het probleem is, dat dit een beetje een ingewikkeld idee is, waardoor ik heel erg twijfelde het te openen. Nu ga ik het maar gewoon vragen, is hier animo voor?

    Het idee zou zijn dat er een stad is, een distopisch/fantasy geval. Er staat een muur omheen, niemand mag eruit, en al helemaal niemand erin, behalve als je toestemming krijgt - wat niet zo makkelijk gaat. Deze stad is opgedeeld in vier secties: Sectie Harten, Sectie Ruiten, Sectie Klaveren en Sectie Schoppen. Het centrum is weer omringd met een muur, hierbinnen wonen de demonen die over de stad heersen. Deze demonen worden ook wel zielenstelers genoemd, want ze stelen je ziel, dit is een soort van zelfde neiging als vampiers met bloed drinken hebben, alleen kunnen ze iets langer zonder. Als je ziel gestolen is, dan wordt je een "Dode". Je bent dan niet echt dood, maar een soort omhulsel dat vreemd genoeg nog rondloopt, maar nooit meer oprecht blij kan worden, en vaak een beetje gek is in zijn/haar hoofd. Je wordt zelf een demon als de andere demon je er eentje maakt, maar dit kost hem of haar veel energie, dus gebeurt niet vaak. Als een dode een kind krijgt, is dit kind een soort van onsterfelijk, ze kunnen niet ouder worden dan de leeftijd van de dode en sterven dus ook niet aan ouderdom, ze zijn mentaal echter wel veel kwetsbaarder. (Aan andere dingen kunnen ze wel sterven) Terug naar de secties: De stad ziet er ongeveer zo uit als die van ongeveer de Industriële Revolutie (rond 1900), maar dan met magie. Niet hele sterke magie, maar je zou kunnen leren toveren aan de hand van bijvoorbeeld kristallen, en er zijn enkele mensen die een soortement van gave hebben. (Telekinese, telepathie, de kracht van een element, maar wel allemaal vrij beperkt) De secties zijn een beetje zoals de districten in The Hunger Games, of facties in Divergent, en hebben allemaal een eigen taak en eigen cultuur. Zo bestaat er ook concurrentie tussen de secties, maar allemaal haten ze het centrum. Niemand in de stad is zo machtig als de demonen -die eruit zien als mensen-, en niemand durft iets tegen ze te doen (wat bij de meeste distopische settings zo is haha), ook al verdwijnen er constant mensen of veranderen in doden. Dat is de wereld, je zou dan een groepje jonge mensen dat iets aan de manier waarop ze moeten leven wil veranderen. (Een beetje cliché, een betere verhaallijn komt misschien ooit nog)

    Nu is dit een vrij uitgebreid en ingewikkeld idee, maar ik kan het altijd proberen, haha.


    obsessive rage

    Geen animo? Sorry voor het omhoog schoppen oeps (':


    obsessive rage

    Geen idee wat RPG is, maar het klinkt wel heel leuk!


    SIC | PARVIS | MAGNA