• Ja, ik was dus opzoek naar een babyfoto, en in plaats daarvan kwam ik een inleiding tegen wat ik op de middelbareschool had geschreven voor een PO geschiedenis :')

    Ik vond mezelf nogal hilarisch toen

    Inleiding:

    Van onze lieftallige geschiedenisdocent hebben wij de voluptueuze opdracht gekregen om een PO te maken over de ontwikkeling van het nationalisme in Frankrijk en de Duitse staten/het Duitse keizerrijk in de 19e eeuw.

    Natuurlijk was ik van plan om er ruim van te voren aan te beginnen omdat ik fenomenaal gemotiveerd ben maar door wat omstandigheden is het niet gelukt om er op tijd mee te starten. Hoe dan ook, toch ben ik van plan het PO voortreffelijk te maken en zal mijn tijdsplanning er als volgt uitzien: ik ga elke les waarin we tijd de krijgen eraan te werken knetterhard mijn best doen en zal ik niet mijn tijd verdoen op mijn mobieltje. En als dat niet lukt (want tja… wij pubers toch wel een beetje een ‘slaaf’ van onze telefoon) zal ik alsnog op mijn vrije vrijdagmiddag eraan schrijven (zoals nu…) en als dat óók niet lukt dan neem ik mezelf voor om dan op zondagnacht het nét op het nippertje in te leveren voor 00:00.

    Als werkwijze wil ik voornamelijk bronnen van internet gebruiken in het beginstadia van mijn PO. Als ik het later grof in elkaar heb gezet wil ik alle boeken, tijdschriften en het hele rataplan erbij pakken en dat er verder in door verwerken. Dat doe ik omdat bronnen op het internet makkelijk en snel te vinden zijn en ik dus zo meer tijd kan winnen voor het échte werk: oude, zware, stoffige, moeilijk te lezen boeken.

    In het werkstuk wil ik de volgende vragen aan bod laten komen: Wat is nationalisme en hoe heeft dit zich ontwikkeld in Frankrijk en de Duitse staten/keizerrijk. Tot welke confrontatie kwamen deze twee nationaliteiten onder invloed van het nationalisme, hoe verliep deze en wat waren de gevolgen?


    Wat zijn jullie middelbareschool blunders? Drop ze hier!


    It took me four years to paint like Raphael, but a lifetime to paint like a child - Pablo Picasso

    Oh my gosh, van mij zou je een tien krijgen. Ik vind dit prachtig, en de passief-agressieve toon is extreem herkenbaar als het om vervelende schoolopdrachten gaat. Ik leef zeer met de jou op die vrijdagmiddag lang geleden mee. (nerd)

    De middelbare is voor mij alweer drie jaar geleden en ik weet zo snel eigenlijk niet echt blunders van toen te bedenken, maar ik heb wel een keer bijna fanfic ingeleverd in plaats van mijn huiswerk van de week voor een vak op het universiteit. Telt dat?


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Hahahahahaha, ik vind je hilarisch :'D.
    Ik heb pas nog een eindwerk teruggevonden waarin ik moeilijke woorden wilde verwerken, waardoor de zinnen amper te begrijpen zijn, lol.


    Words are loaded pistols. Sometimes it's just better not to pull the trigger. | Vertrouwenspersoon

    Hahaha, gewoon die passief-agressieve toon.

    Ik vind het prachtig. Van mij zou je een elf op tien krijgen, haha. :Y) Mijn taken bestonden er ook altijd uit het de namiddag voor het inleveren te maken (zélfs mijn eerste versie van een paper, hemeltjelief, daar heb je normaal toch wat langer dan een namiddag voor nodig, haha) en allemaal bronnen die ik helemaal niet gebruikt had te verwerken in mijn bronnenlijst. Voor de voorgenoemde paper, onder andere, daar heb ik zelfs een pdf-boek van honderd-en-zoveel pagina's in het Frans in verwerkt. Ik heb het niet verder gelezen dan de titel, maar hé, het zag er goed uit en het had met het thema te maken. (krul) Voor de rest heb ik zo ongeveer heel die paper uit mijn duim gezogen. Had er 15/20 voor, dus ik vond het best oké van mezelf, haha. Eénzelfde aanpak hanteerde ik voor boekverslagen (scholieren.com all the way) en wetenschapopdrachten (nee, hoor, ik haalde écht niet al mijn info van wikipedia, al die ellenlange artikels van op eos en dergelijk had ik écht gelezen ... not). Zo heb ik één keer geschreven dat Francis Crick gestorven was aan een overiumcarcinoom. Ik, die moe was en eigenlijk wel (en dit is wel echt) altijd woorden checkt die ze niet kent, had dat één keer achterwege gelaten. Dat was niet m'n beste paper, haha.

    Verder ... ehm, ik heb heel wat dwaze stoten uitgehaald, maar ik kan ze me niet meer allemaal herinneren omdat het er zoveel waren, haha. :')


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Oh wait ik heb ooit paard met een t geschreven.
    En het was niet als werkwoordsvervoeging. "De achternaam Colpaert kent zijn oorsprong letterlijk in de kol van een paart."
    Etymologisch onderzoek i.v.m. achternamen voor Nederlands. Man die leerkracht zag er gelukkig uit toen ze het met teruggaf. :')


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Hahaha oh god die ellendige bronnen, dat heb ik meestal wel eerlijk gedaan terwijl ze er volgens mij nooit naar keken :')
    Oh en wat handig zou zijn voor wikipedia is om de bronnen die zij gebruiken als oorspronkelijke bron te nemen😇 Stom dat ik daar nooit aan heb gedacht x'D


    It took me four years to paint like Raphael, but a lifetime to paint like a child - Pablo Picasso

    haaaa wat fantastisch

    ik vind het al ambitieus dat je van plan was daar werkelijk een boek voor aan te raken, want mijn PO's deed ik altijd eerst in de opbouw met slechte bronnen van het internet en daarna haalde ik google scholar erbij. :')

    Oh, overigens, dit was de inleiding voor mijn zelfreflectieverslag voor Nederlands, wat als 'echte tekst' geschreven moest worden, dus inleiding-middenstuk-slot, met een aandachtstrekker in de inleiding en zo.

    Jips toffe balansverslag

    Rookworst zonder ‘r’ is ook worst - en dat was mijn aandachtstrekker. Waarvoor moest die aandacht dan getrokken worden? Voor dit prachtige verslag van mijn reis door de jaren heen, in de Nederlandse les. Een waanzinnig verslag. Een groots verslag. Een grootser-dan-Trumps-muur verslag. Een verslag dat een inleiding nodig had (bij dezen: een magere check) en een middenstuk, waar we dan nu maar aan beginnen:


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.

    Geweldig! :')

    Ik heb zo veel blunders gehad op school. Op de een of andere manier ben ik altijd de idioot. :')
    Een voorbeeld: Ik liep over de gang en zag een lerares die ik kende in een lokaal staan. Ik maakte oogcontact met de lerares en zei 'Hallo, mevrouw ...!'. Terwijl ik dat aan het zeggen was, moest ik door een deur. Ik dacht dat het een 'duwen'-deur was, maar het bleek een 'trekken'-deur te zijn. Ik liep met m'n gezicht tegen die deur aan. Je kunt zelf wel invullen wat de lerares gedacht zou hebben...

    Die is echt geweldig, haha :') Je kunt zeggen wat je wilt, maar je was waarschijnlijk wel de origineelste uit het rijtje, en dan heeft die leerkracht ook nog eens een pleziertje gehad tijdens het verbeteren haha :p

    Ik heb nog niet zolang geleden iets gelijkaardig gevonden haha :') Wilde mijn voorwoord bekijken van mijn leesportfolio in het vijfde omdat ik niet meer wist wat er precies in moest staan (voor mijn leesportfolio in het zesde), maar aan dat voorwoord had ik niet veel :W Weet nog steeds niet of ik trots moet zijn hierop of mega beschaamd dat ik dit echt in heb geleverd in het vijfde middelbaar:

    Ik ben Romi De Temmerman – en eigenlijk zoveel meer dan dat, maar mijn filosofische bevindingen over de figuur ‘ik’ zal ik u maar besparen – een leerling van Agnetendal Peer. Ik zit in het vijfde jaar ASO en volg de geweldige studierichting Latijn-wiskunde. Aan het begin van het schooljaar kregen we de opdracht om een leesportfolio te maken. En zie hier mijn kunstwerk – neem dat maar met een korreltje zout.

    Wat heeft deze leesportfolio mij geleerd? Sommige zullen misschien denken aan samenwerken, maar daar ben ik nog steeds even slecht in als voor deze leesportfolio en bovendien worden we bij alle andere vakken ook al overspoeld met groepswerken. Deadlines halen dan? Eigenlijk heb ik nooit problemen gehad met dat begrip. Een deadline is voor mij even vanzelfsprekend als de melk die ik iedere ochtend bij mijn ontbijt drink. Maar wat heeft deze hele opdracht me dan wel bijgebracht? Wel, het antwoord is simpel: lezen is genieten. Doordat ik het zo druk heb met school en andere dingen ben ik in een heuse leesdip beland en ik ben blij dat dit leesportfolio me eraan heeft helpen denken dat ik van lezen houd. Daarnaast heeft deze hele opdracht me ook geholpen om ook nog eens te voelen hoe het is om een zakelijke tekst te schrijven. En ja, ook het rapporteren moest ik nog leren en – hopelijk – heb ik het tot een goed einde gebracht.

    Voordat ik met het echtelijke leesportfolio begin, wil ik graag nog even een paar personen bedanken. Eerst en vooral mijn mama, die mij altijd is blijven motiveren, en daarnaast mijn partners bij de verhaalanalyse die we moesten maken bij het boek Slaap!, namelijk Lene Stals en Kevin Broux. En tot slot Gitta Wynant, mijn partner bij de bespreking van het kort verhaal Zij moest haar verhaal nog vertellen. Daarnaast heb ik niet echt andere mensen die ik kan bedanken, maar ik ben Word en het internet ook heel erg dankbaar voor het (deels) filteren van mijn fouten.


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.