• Dus ja, ik ben opzoek naar nieuwe theesmaakjes!
    Ik ben zelf een enorme fan van Tea4you, een site waar ik altijd thee online koop. Het bedrijfje zit zelf in Barneveld, dus niet eens zo ver van mij vandaag! Echt ik ben in love met die site! Ze hebben zo ontzettend veel thee en ik heb ook vaak wat besteld en er een pakketje van gemaakt voor vriendinnen.
    Maar goed, ik heb net twee weg moeten doen omdat ik die echt niet te hachelen vond (Rooiboshoning (wat raar is want daar houd ik meestal van, maar deze was niet lekker), Fung Shui-harmonie). Ik heb nu een hele mooie lade waar ik mijn thee in bewaar (echt van die schenkthee, dus niet in zakjes ofzo). Daarin ligt nu Winter-thee (zwart, cranberry, appel, maretak, steranijs, kaneel, zwarte bes, ect), Ladiesthee (zwart, bergamot met stukjes sinasappel - soort earl grey), rozengeur (zwart, rozenbloesem) en lotus-bloesem (zwart, zonnebloembloesem met rozenbloesemaroma). Tot nu toe dus allemaal zwart, maar ik weet niet zeker of ik groen en wit niet lekker zou vinden. Ik hou wel van iets zoets, maar met fruitsmaak heb ik niet zoveel. Ik wilde bijvoorbeeld nog kersenbloesem en vanille proberen of jasmijn thee.

    Maar goed, aan alle theeleuten hier dus, wie kent er nog lekkere smaakjes die ik moet proberen? Of wat vinden jullie nou echt lekkere thee? ^^
    Zijn er trouwens nog meer mensen die hier thee halen? Of halen jullie nog ergens anders? Ik ben wel benieuwd naar jullie theeverhalen!



    Hard Work. Good-hearted. Loyalty. And Fair Play: I'm a Hufflepuff In Every Single Way.

    Zelf ben ik enorm fan van sterrenmunt, zoethout, munt, gember/citroen, natuurlijke frambozen en aardbeien thee (dus niet zwart, kun je van Pickwick kopen) en ik vind Marroco mint ook echt lekker. Ik drink eigenlijk nooit zwarte thee, omdat dit zorgt voor een slechter gebit en er vaak ook cafeïne inzit.


    If the compass breaks then follow your heart and I hope it leads you right back into my arms.

    nerveus schreef:
    Zelf ben ik enorm fan van sterrenmunt, zoethout, munt, gember/citroen, natuurlijke frambozen en aardbeien thee (dus niet zwart, kun je van Pickwick kopen) en ik vind Marroco mint ook echt lekker. Ik drink eigenlijk nooit zwarte thee, omdat dit zorgt voor een slechter gebit en er vaak ook cafeïne inzit.


    Klopt, dat heb ik ook gelezen. Ik heb zelf ook nog geen groen of wit in mijn bezit gehad dus ik kan nog niet zeggen of ik liever zwart heb dan die anderen haha. Helaas houd ik niet van mint :'). Turkish apple van pickwick vond ik wel heel lekker! Zoethout ken ik ook nog niet, die zou ik ook een keer willen proberen! Thanks voor je reactie!!


    Hard Work. Good-hearted. Loyalty. And Fair Play: I'm a Hufflepuff In Every Single Way.

    Heb hier nu kaneel kruiden thee ofzo, van de zaak. Is prima te drinken.
    Ik denk dat je thee eigenlijk in iedere stad wel kunt kopen? Simon Levelt is wel een goeie geloof ik om echt goeie thee te halen.


    Aan niets denken is ook denken.

    Ik ben fan van verse munt (dus met vers geplukte muntblaadjes en niet gedroogde munt in een theezakje), zoethout, sterrenmunt en kaneel (:


    And then we'll see it.

    Oh ja en je kunt ook eens koffie proberen (;

    Ik voelde me echt geroepen voor dit topic haha


    And then we'll see it.

    Koffie schreef:
    Oh ja en je kunt ook eens koffie proberen (;

    Ik voelde me echt geroepen voor dit topic haha


    Hahahahaa oke ik begreep de joke eerst niet, tot ik je username zag! Koffie ben ik helaas niet zo'n fan van xD Of er moet heel veel suiker in haha


    Hard Work. Good-hearted. Loyalty. And Fair Play: I'm a Hufflepuff In Every Single Way.

    Ik ben verliefd op caramel/vanille en chocolade/vanille thee.
    Die laatst genoemde heb ik laatst van m'n oma gekregen en ik drink niets anders meer sindsdien. Oeps, hahaha.


    stay safe because I like being alive at the same time as you

    Ik vind eigenlijk alle smaken van Mr Jones thee zo lekker! Vooral Hotel D'Amour ( weet niet of het precies zo het maar iig in die richting)

    De enige die ik lekker vind zijn apple pie en caramelised pear :p

    [ bericht aangepast op 24 sep 2017 - 16:51 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    Ik ben eerder van de koffie. Van thee drink ik niet zoveel of het is sterrenmunt, zoethout, rooibos, groene thee of vooral gewone thee.


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Sterrenmunt vind ik echt fantastisch, vloeibare dropjes =D

    Verder houd ik erg van kamillethee, rooibos en eigenlijk wel van de meeste kruidenthees.


    I am an idiot, I move.

    Russische Earl Grey! Daarnaast heb ik altijd witte/groene jasmijnthee in de kast liggen. Voor de rest hoort Darjeeling ook tot mijn favorieten. Als je iets zoekt wat niet zo zacht en fruitig, maar meer pittig is en helpt tijdens de herfstmaanden, raad ik ook wel chai aan. Alleen moet je daar wel op letten dat het erg duidelijk naar kaneel met peper smaakt en het dus niet voor iedereen lekker is :')

    Ik zag ook net dat je koffie niet zo lekker vindt, dus de matcha houd ik wel even voor mezelf :p. Dat is een beetje een bittere groene thee die van gemalen theeblaadjes wordt gezet, ik drink hem meestal net als koffie met wat melk en suiker erin. Het heeft een hoog cafeïnegehalte, dus dat werkt goed in de ochtenden (naar mijn mening zelfs beter dan koffie, omdat je dan niet dat uitgedroogde gevoel hebt).

    Oh, en ik haal mijn thee vaak bij Simon Levelt, gewoon omdat je daar (bij sommige winkels) voor 1 euro een klein proefzakje kunt halen van verschillende smaken. Als je online thee bestelt krijg je ook vaak een gratis proefje mee.

    [ bericht aangepast op 24 sep 2017 - 20:11 ]


    She was acting pretty, thought she owned the city. Someone should've told her that pretty ain't a job.

    De enige thee die ik drink is de rooibos van de lidl, lol. En op school soms de basic Engelse thee van picwick (want ze hebben geen andere merken, zucht). Ik heb bosvruchten thee ook een tijd lekker gevonden tho


    There are poems inside of you that paper can't handle

    Ik heb nog zoveel thee liggen op kot die ik niet echt super lekker vindt, maar ik denk dat ik daar eens verandering in ga brengen. Ik vind het eigenlijk jammer om die weg te doen, om nieuwe te kopen. Ik houd erg van de thee van clipper en van lipton.
    Wat ik je kan aanraden is een thee die zoet is, en ook wat fruitig, maar toch vrij lekker. Droum vaan Mestreech.


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Oh wauwww!! Zoveel theelovers! Ik ga echt een paar van jullie smaken opzoeken! Ben benieuwd!

    Chai heb ik in een zakje eens geprobeerd, die vond ik toen omtzettend lekker, dus daar ga ik nog even naar kijken. Matcha heb ik wel in huis, maar nog niet geprobeerd. Ondankt dat ik niet van bitter houd, wil ik dat wel proberen, want ik ben groot van van de Japanse cultuur, dus ja, dan moet je Matcha toch geprobeerd hebben ;)

    @arichibi (geen idee of je dit leest) wat proef jij in verschil met de witte jasmijn en de groene jasmijn? Daar ben ik erg nieuwsgierig naar ^^

    @pathploog, oh dat is eigen merk? Dat klinkt inderdaad niet gek!

    [ bericht aangepast op 24 sep 2017 - 21:47 ]


    Hard Work. Good-hearted. Loyalty. And Fair Play: I'm a Hufflepuff In Every Single Way.