• Ja, het is weer de tijd van het jaar. De pompoenenoogst is volop bezig en in mijn gemeente zijn ze de zwaarste pompoenen weer aan het vergelijken! De zwaarste dit jaar woog 915 kg en was daarmee ook Belgisch Kampioen geworden, yay!=)

    Maar wat nog leuker is, is dat sommige reuzepompoenen ook ideaal zijn om in te kajakken! Huh, hoezo, hoe kan dat? Wel, we hollen de pompoenen van 300-400kg uit en we gaan er in zitten met een peddel. Klaar is kees!

    En het wordt nog beter! Want er wordt niet één maar véél pompoenen uitgehold en dan doen we een estafette en die heet De Pompoenregatta! En het moet natuurlijk lukken dat de Pompoenregatta aanstaande zondag is. *O*

    Ik heb er al enorm veel zin in! Ik amuseer me rot die dag! Ik behoor tot de crew die de ganse dag in de vijver pompoenen startklaar maakt.

    Dus weet je nog niet wat doen komend weekend? Kom dan eens kijken naar de varende pompoenen!

    Wat sfeerbeelden:




    I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury

    O mijn god _o-


    oi, suzy

    Dat ziet er wel erg leuk uit, haha! Maar gaaf hoor! Wel leuk dat ze zoiets organiseren. ^^ Ga jij ook in zo'n pompoen varen/kajakken?


    One Who Travels A Higher Path.

    Antheia schreef:
    Dat ziet er wel erg leuk uit, haha! Maar gaaf hoor! Wel leuk dat ze zoiets organiseren. ^^ Ga jij ook in zo'n pompoen varen/kajakken?

    Op het einde. =D
    Als alle pompoenen terug uit het water moeten. Dan varen we met alle (natte) helpers in de pompoenen naar de overkant (waar een kraan staat om de pompoenen uit het water te hijsen). Hier en daar zinkt er dan wel eens ééntje omdat de jongens zo bruut zijn. =P


    I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury

    Geweldig! :D


    -

    Scandal schreef:
    (...)
    Op het einde. =D
    Als alle pompoenen terug uit het water moeten. Dan varen we met alle (natte) helpers in de pompoenen naar de overkant (waar een kraan staat om de pompoenen uit het water te hijsen). Hier en daar zinkt er dan wel eens ééntje omdat de jongens zo bruut zijn. =P


    Oeh leuk! Haha, lijkt mij wel gaaf. Geniet maar van je leuke zondag en veel succes met het helpen van de dag. ^^


    One Who Travels A Higher Path.

    Omg, dit is geweldig. :') Veel plezier zondag!


    Caution first, always.

    Het ziet er grappig uit.


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Noct schreef:
    Omg, dit is geweldig. :') Veel plezier zondag!


    Antheia schreef:
    (...)

    Oeh leuk! Haha, lijkt mij wel gaaf. Geniet maar van je leuke zondag en veel succes met het helpen van de dag. ^^


    Bedankt!


    I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury

    Oooooooooooooooooooooooooh wat gaaf! Echt supertof :o

    maken jullie soep oid van al die kilo's uitgeholde pompoen of wat gebeurt daar eigenlijk mee?


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Derks schreef:
    Oooooooooooooooooooooooooh wat gaaf! Echt supertof :o

    maken jullie soep oid van al die kilo's uitgeholde pompoen of wat gebeurt daar eigenlijk mee?

    Die gaan naar akkers van boeren. Reuzepompoenen zijn namelijk niet eetbaar. Daarom laten we de inhoud en de pompoen zelf na de regatta composteren op velden van boeren in de buurt. Die zijn er blij mee. ^^

    Sommige bezoekers nemen wel eens zaadjes mee van die pompoenen om het thuis te proberen, maar ik heb nog geen verhalen gehoord dat iemand ondertussen daarvan een nieuwe reuzepompoen heeft kunnen kweken. =P


    I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury

    Omg 😂😂


    And then we'll see it.

    Wauw, dit is echt fantastisch! Nooit geweten dat dit bestond haha.