• - 2023 leeggehaald vanwege privacygevoelige info. Sorry, ik was dom als kind.

    [ bericht aangepast op 27 jan 2024 - 1:33 ]

    Je kan je depressief gaan voelen door het weer. Veel Nederlanders hebben last van een vitamine D te kort als het kouder word en Vitamine D speelt een grote rol bij je emoties.

    Als je jezelf pijn gaat doen, dan moet je daar echt met iemand over praten, want zoiets doen is nooit goed.

    Voor de rest ben ik geen Psycholoog, dus ik raad je aan er met iemand over te praten of hulp in te schakelen.

    Edit: Ik raad je aan om positieve dingen te doen om wat te voelen in de plaats van jezelf pijn doen. Neem een warm bad, luister naar muziek, ga wandelen, vraag een keer om een knuffel bij je ouders etc. Als je je depressief voelt kan je soms het nut er niet van in zien, maar ik raad het je echt aan.

    [ bericht aangepast op 21 nov 2017 - 19:39 ]

    Ja, "het niet voelen van emoties" heet dacht ik affectvervlakking, en komt vaak voor bij mensen die last hebben van een depressie. Als je echt geen oorzaak kan aanduiden waarom je je eventueel depressief voelt, ligt het misschien aan een vitamine D-tekort. Gezien je jezelf pijn doet, raad ik je toch aan om er met een vertrouwd iemand over te gaan praten, eventueel met een huisarts of psycholoog. (:


    “The heart is an arrow. It demands to aim true."

    Wolfmens schreef:
    Je kan je depressief gaan voelen door het weer. Veel Nederlanders hebben last van een vitamine D te kort als het kouder word en Vitamine D speelt een grote rol bij je emoties.

    Dus het zou kunnen helpen , al zou ik vitamine D gaan slikken?

    Als je jezelf pijn gaat doen, dan moet je daar echt met iemand over praten, want zoiets doen is nooit goed.

    Klopt en dat probeer ik ook af te leren. Ik druk zegmaar mijn nagels diep in mijn handpalm, dat soort dingen.

    Edit: Ik raad je aan om positieve dingen te doen om wat te voelen in de plaats van jezelf pijn doen. Neem een warm bad, luister naar muziek, ga wandelen, vraag een keer om een knuffel bij je ouders etc. Als je je depressief voelt kan je soms het nut er niet van in zien, maar ik raad het je echt aan.

    Goed advies en dat zal ik zeker gaan proberen :)

    Wishmonger schreef:
    Ja, "het niet voelen van emoties" heet dacht ik affectvervlakking, en komt vaak voor bij mensen die last hebben van een depressie. Als je echt geen oorzaak kan aanduiden waarom je je eventueel depressief voelt, ligt het misschien aan een vitamine D-tekort. Gezien je jezelf pijn doet, raad ik je toch aan om er met een vertrouwd iemand over te gaan praten, eventueel met een huisarts of psycholoog. (:

    Nou ja, degene die mij heel lang gepest heeft heb ik laatst aangegeven bij mijn mentor van school. Hij is nu gestopt maar daar heb ik me een tijdje rot over gevoeld. Maar ik denk niet dat dit daarvan komt. Hoelang houdt dit (affectvervlakking) ongeveer aan? Want ik zit de hele tijd iedereen af te snauwen en ik kan niet eens normaal blij zijn voor mijn vriendinnen :(

    Daar ga ik geen vast antwoord op geven. Je moet er met je huisarts over praten. Die kan je ermee verder helpen.


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Ik heb hier geen verstand van, maar als je ff met iemand wilt praten, mijn chat/GB/PB staan open! (flower)


    -

    Ik heb er natuurlijk geen verstand van, maar ik zie een aantal kenmerken van een depressie. Wat je er aan kan doen, geen idee, want ik zit er zelf soms ook mee.


    There are poems inside of you that paper can't handle

    Ik kan je niet professioneel helpen natuurlijk, maar als je wil praten of mijn advies/tips wil horen, je kunt me pb’en. Ik zet alles liever niet in ‘t openbaar namelijk ivm persoonlijke info enzo

    [ bericht aangepast op 21 nov 2017 - 23:02 ]


    i wanna die with you once or twice.

    Als ik heel eerlijk ben, denk ik dat je beter naar een huisarts kan gaan om dit alles voor te leggen. Een huisarts kan de juiste hulp adviseren en zorgen dat jij bij de juiste hulpverlener terecht komt die jou kan helpen.


    26 - 02 - '16

    Aurea schreef:
    (...)
    Nou ja, degene die mij heel lang gepest heeft heb ik laatst aangegeven bij mijn mentor van school. Hij is nu gestopt maar daar heb ik me een tijdje rot over gevoeld. Maar ik denk niet dat dit daarvan komt. Hoelang houdt dit (affectvervlakking) ongeveer aan? Want ik zit de hele tijd iedereen af te snauwen en ik kan niet eens normaal blij zijn voor mijn vriendinnen :(


    Hmm, ik denk dat je die vraag toch best aan je huisarts moet stellen, die zal deze het beste kunnen beantwoorden én ervoor zorgen dat je de juiste hulp krijgt om er vanaf te komen.


    “The heart is an arrow. It demands to aim true."

    Je mag mij ook wel een Privé bericht sturen, aangezien ik zelf de diagnose depressie heb gekregen en ik weet er alles van. Ik zou je graag willen helpen (-:

    Edit: Je drukt je nagels in je handpalmen? Dat kan ook een signaal van stress zijn. Het zal je goed doen om te gaan sporten, zoals een blokje om rennen of een boxbal slaan. Daar kan je je negatieve geloevens in kwijt zonder dat jijzelf daar onder moet lijden. Door sporten word je moe en daardoor kan je ook wat relaxeder door de rest van de dag.

    [ bericht aangepast op 22 nov 2017 - 10:14 ]

    Bedankt voor jullie reacties (blush)