• Naar aanleiding van Paarse Vrijdag, vond ik dat ook Quizlet niet langer achter kan blijven.
    Nog altijd kun je bij je profiel enkel ‘jongen’ of ‘meisje’ kiezen en dat is natuurlijk naar voor de mensen die geen van beiden zijn. Daarom lijkt het mij wijs om de optie ‘`geslacht niet weergeven’ toe te voegen.
    Op Quizlet is ten slotte iedereen welkom (A)

    Dus:


    Come on Rutger!


    ~ We hebben op het moment 9 stemmen voor ~

    [ bericht aangepast op 11 dec 2017 - 21:14 ]


    ~ When you fall asleep tonight, just remember that we lay under the same stars ~

    Misschien is het iets voor de mods om deze discussie achter de schermen weer te openen? Het is nu eenmaal alweer een tijdje geleden dat deze afspraak is gemaakt en dingen veranderen nu eenmaal snel tegenwoordig. Daarbij is er nu wel echt een vraag vanuit veel personen uit de Q. gemeenschap, waar naar geluisterd dient te worden als team (niet aanvallend bedoeld, don’t get me wrong).
          Daarbij moeten de mods in de gaten houden naar hoeveel er tegenwoordig nog wordt gefaket met het blauwe poppetje (volgens mij niet absurd veel, of in ieder geval niet dat andere personen er last van hebben) dus dat argument is wel een klein beetje achterhaald aan het worden.
    Plus, het motto van Q. is en blijft ‘laat zien wie je bent’. Als personen die al heel veel moeite hebben met ‘zijn wie ze zijn’ in deze wereld ook nog eens een PB moeten gaan sturen, kunnen ze dus níét laten zien wie ze zijn? Ten slotte: waarom moeten zij wel een PB sturen en de mensen die een meisjespoppetje willen niet? Zoals hierboven al werd gezegd, dat is beledigend — al dan niet discriminatie.

    Opnieuw: ik val niemand aan, het zijn gewoon punten om over na te denken. Q. mag ook meegaan met de tijd. (;


    VaIeska schreef:
    (...)
    ligt er maar aan hoe je er tegen aankijkt.
    die shit is er nou eenmaal, verwijder dan gelijk alle geslachten.
    wat maakt nou het vershil tussen non binary en man en vrouw.
    allemaal gelijk. het is moeilijk uit te leggen, maar jullie zonderen dat geslacht zo af. het ligt tegen het randje van beledigen aan

    Je moet weten dat we een hele tolerante crew zijn. Dus ik zou niet zeggen dat het op het randje van beledigen is. ;-)


    In ieder geval, zoals Jarne zegt, zijn we bezig met onze mogelijkheden te bespreken. We zullen hopelijk binnenkort meer kunnen vertellen.


    I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury

    Scandal schreef:
    (...)
    Je moet weten dat we een hele tolerante crew zijn. Dus ik zou niet zeggen dat het op het randje van beledigen is. ;-)


    In ieder geval, zoals Jarne zegt, zijn we bezig met onze mogelijkheden te bespreken. We zullen hopelijk binnenkort meer kunnen vertellen.


    Ik stel in mijn bericht hierboven voor om de discussie weer te heropenen bij de mods, maar dat is dus al gedaan (pfieuw ik moet gaan slapen). Sorry daarvoor.
          Alhoewel ik wel moet bekennen dat het helemaal niet zo tolerant is dat je een PB moet sturen als je je anders voelt en je dat niet gewoon kan uiten zoals ieder ander. Dat is toch juist het tegenovergestelde van tolerantie? Je laat het wel toe, maar álleen met toestemming. Zo plaats je een groep ‘apart’.


    oke ik probeer het even zo concreet mogelijk uit te leggen.
    het meest algemene van wat je hoort is meestal dat vrouwen minder rechten hebben dan vrouwen. kijk naar heel vroeger stemmen etc. die verschillen zijn er nu nauwlijks meer.
    zo kijk ik hier ook tegen aan.
    Man en vrouw hoeven zich niet te verklaren, maar de overige geslachten wel. en ik vind dat zo vreemd, raar en oneerlijk. waarom? ja, de geslachten man en vrouw werden eerder misbruikt. maar dat probleem pak je niet aan door alleen overige geslachten, zich te laten verklaren en man en vrouw simpelweg niet. als elk geslacht zich nou moeten verklaren is het weer een ander verhaal. ook hoogswaarschijnlijk ophef, maar anders. want alle geslachten worden gelijk behandelt.
    faken valt niet op te lossen, behalve door het op te vallen en achteraf aan te pakken. op deze manier worden meer mensen beledigt dan 1 faker zal doen, dit is persoonlijker dan 1 faker.


    LaAt ZiEn WiE jE bENt

    Bekijk het eens van een ander persoon zijn perspectief. Stel je voor, je hebt Jan. Jan is een tiener die zich niet in één bepaald geslacht voelt passen, maar hij is er niet zeker van. Als Jan nu zijn poppetje op vrouwelijk gaat zetten, is er sowieso een mod die dat gaat opmerken en er een opmerking over maken. Vervolgens moet Jan, die zich al zeer vernederd voelt - want geloof me, dat is het, aan de mod uit leggen waarom hij het heeft omgewisseld, als hij nog niet eens zeker is.

    Ik vind het systeem van nu gewoon niet passen omdat tieners nooit 100% zeker zijn over hun seksualiteit / geslacht / choose your pick. Ze zullen er nooit een goede uitleg over kunnen geven, het zijn tieners, mensen waar hun mentale huishouden nog niet ontwikkeld zijn.

    [ bericht aangepast op 18 dec 2017 - 0:12 ]


    Heaven is a place that we all have

    Scandal schreef:
    (...)
    Je moet weten dat we een hele tolerante crew zijn. Dus ik zou niet zeggen dat het op het randje van beledigen is. ;-)


    In ieder geval, zoals Jarne zegt, zijn we bezig met onze mogelijkheden te bespreken. We zullen hopelijk binnenkort meer kunnen vertellen.

    dat is een mening, ik vind jullie niet tolerant. leuk dat jullie het zelf wel zo zien.


    LaAt ZiEn WiE jE bENt

    be like good guy google


    LaAt ZiEn WiE jE bENt

    Weet dat ik vandaag maar een boodschapper ben hé. ^^


    I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury

    Scandal schreef:
    Weet dat ik vandaag maar een boodschapper ben hé. ^^

    van wie?


    LaAt ZiEn WiE jE bENt

    Oke, ik merk dat ik stiekem best wel pissig erom ben dát het überhaupt zo’n discussiepunt is.

    Trolls will be trolls en er zal altijd overal wel misbruik van gemaakt worden. Ik snap echt niet de big deal daarvan. Als iemand wilt trollen kan dat op 100 manieren en doet diegene dat toch wel, grijs poppetje of niet. :/

    Het idee van een grijs poppetje vind ik een heel welkom idee geven. Ik voel me gewoon vrouw, maar als ik ergens de optie zie ‘zeg ik liever niet’ bij geslacht o.i.d. geeft dat zelfs mij een welkom gevoel.

    Het is nu voor mijn gevoel nu zo ‘moeilijk dit, moeilijk dat’. Like, c’mom. Wat is het probleem, naast mogelijke trolls, om geen geslachtloos poppetje vrij beschikbaar te geven? (en een regenboogschaap als het even kan (A) )


    It took me four years to paint like Raphael, but a lifetime to paint like a child - Pablo Picasso

    VaIeska schreef:
    (...)
    van wie?

    Ik vertelde enkel waar de beslissing vandaan kwam. Hetgeen ook in het bekendmakingstopic staat over het neutrale poppetje. ;-)


    Ik ga voor de rest ook niet zeggen of ik voor of tegen de suggestie ben. Dat laat ik in het midden in dit topic. Ik laat enkel mijn mening achter de schermen horen zolang we daar nog bezig zijn met bespreken. ;-)


    I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury

    Scandal schreef:
    (...)
    Ik vertelde enkel waar de beslissing vandaan kwam. Hetgeen ook in het bekendmakingstopic staat over het neutrale poppetje. ;-)


    Ik ga voor de rest ook niet zeggen of ik voor of tegen de suggestie ben. Dat laat ik in het midden in dit topic. Ik laat enkel mijn mening achter de schermen horen zolang we daar nog bezig zijn met bespreken. ;-)

    eromheen draaien much
    maar vgm wordt dit allemaal toch niks, ik heb niet eens meer zin om uit te leggen hoe dit overkomt op overige geslachten


    LaAt ZiEn WiE jE bENt

    Ik vind het heel erg voor mensen die in de knoop zitten met dat onderwerp, dat zo'n poppetje niet beschikbaar kan worden gemaakt. Zoiets is al ingewikkeld genoeg.

    [ bericht aangepast op 18 dec 2017 - 8:41 ]


    26 - 02 - '16

    VaIeska schreef:
    (...)
    eromheen draaien much
    maar vgm wordt dit allemaal toch niks, ik heb niet eens meer zin om uit te leggen hoe dit overkomt op overige geslachten

    Ik denk dat ik me ga terugtrekken uit dit topic omdat ik het idee krijg dat enige kadering niet gewenst is. Dus jullie zullen ooit wel van mij iets opnieuw horen als we klaar zijn met bespreken.
    Ik wil ook even aangeven dat je met deze vijandigheid niets bereikt. Als je graag over iets wil praten dat je dwars zit, dan staat mijn pb altijd voor je open. ;-)


    I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury

    Scandal schreef:
    (...)
    Ik denk dat ik me ga terugtrekken uit dit topic omdat ik het idee krijg dat enige kadering niet gewenst is. Dus jullie zullen ooit wel van mij iets opnieuw horen als we klaar zijn met bespreken.
    Ik wil ook even aangeven dat je met deze vijandigheid niets bereikt. Als je graag over iets wil praten dat je dwars zit, dan staat mijn pb altijd voor je open. ;-)

    “die vijandigheid” komt voort uit dat er inhoudelijk gewoon niet gereageerd wordt op mij. Snappen jullie mijn punt niet? Willen jullie mijn punt niet snappen? Het lijkt wel alsof we tegen een antwoordapparaat praten. toets nummer 1 in voor: “Ja, kan niet, is eerder misbruik gemaakt optie niet meer mogelijk”. Toets nummer 2 in voor: “we zijn aan het bespreken”. Toets nummer 3 in voor:“We doen alles wat we kunnen”. En tenslotte, toets nummer 4 in voor: “wij kunnen hier niets aan doen”. En dat is niet alleen hier, maar bij elk voorstel/probleem. Maar volgens mij, met of zonder vijandigheid maakt het niks uit, want volgens maakt het toch niks uit wat ik zeg. Maar ik zie mijn ban/waarschuwing over een tijdje wel. joe


    LaAt ZiEn WiE jE bENt