• Alright, here goes nothing: Naar aanleiding van dit topic zie ik een probleem ontstaan wat me zelf tot nog toe niet eerder is opgevallen: een discussie rondom een suggestie is soms heel eenzijdig. Users halen argumenten aan waarom ze vinden dat iets wel moet gebeuren en de mods en admins gaan daar achter de schermen mee verder. Het probleem wat ik zelf ondervind, is dat het niet te peilen is waar hun discussie naartoe leunt. Zijn ze al overtuigd om het wel door te voeren, of hebben ze eigenlijk meer argumenten nodig? Of leunen ze tegen de nee-kant aan en waarom is dat zo? En af en toe komt er een persoonlijke mening van een mod of admin ertussen, maar daar wordt dan wel duidelijk in gezegd dat dit de persoonlijke mening van hem/haar is, dus je hebt nog geen flauw idee.
    Ik kan niet geloven dat ik dit argument ga geven, maar hey, het is wel de waarheid: ik ben mod geweest en ik wist zelf niet dat dit best pittig frustrerend kan zijn.

    Daarom is mijn voorstel het volgende: ik weet dat de mods en admins beslissen in het belang van de users, maar, mods en admins, geloof me als ik dit zeg, als oud collega, jullie missen soms net dat beetje user. (Alsjeblieft: dit bedoel ik niet onrespectvol, maar het is heel menselijk.) Daarom is het misschien verstandig om met argumenten naar buiten te komen. Bijvoorbeeld bij het topic wat ik al aanhaalde: Nou, we zien dit niet zitten omdat er in de afgelopen maanden zoveel keer gefaket is met het verwisselen van geslacht. Je geeft geen gevoelige informatie naar buiten over users, want je noemt geen users. Alleen ruwe data. Dan kunnen wij als users daar weerargumenten op geven om jullie proberen te overtuigen. En ik weet het, het is een rotwerk aan over en weer informatie die getransporteerd moet worden. Ik vind het persoonlijk alleen tien keer belangrijker dat jullie een volledig uitgebalanceerde beslissing nemen mét argumenten van de users daarin meegenomen.

    Bfoeh. Pak van mijn hart, ik hoop dat ik niet tegen teveel hoofden stoot bij de crew, ik heb namelijk nog steeds (als ervaringsdeskundige) volle respect voor jullie baantjes.


    Deep inside, I've never felt alive

    Je hebt echt geen idee hoe dankbaar ik ben dat er iemand mee naar buiten komt. Dankjewel (:
    Ik weet nog van een tijd terug dat er sprake was van een kloof, en eerlijk gezegd denk ik dat het probleem dat je aan laat, ook een van de oorzaken is..


    26 - 02 - '16

    Toevallig ben ik al een tijdje bezig met de suggestiewerking en het in een nieuw jasje aan het steken. Er staat beginpost klaar die nog de nodige toestemmingen moet krijgen en dan komt het online. Daarin staat uitgelegd wat binnen onze marges ligt en wat niet. Ofja, dat is toch wat de vraag van dit topic is, denk ik. Wat jij nu vraagt, staat daar ook deels in.


    I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury

    Ik mis een heel stuk volgens mij?? 🤔


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Ik mis inderdaad een stuk communicatie. Ik heb al een aantal suggestie-topics aangemaakt en ik zou het persoonlijk heel fijn vinden als een mod of admin oid een bericht achterlaat dat de suggestie is gelezen en dat het in overweging genomen zal worden. Of in ieder geval dat het gelezen is. Ik plaats die topics namelijk niet voor de sier. Ik hoop dat er daadwerkelijk iets mee gedaan wordt, want momenteel heb ik het gevoel dat ik topics rond kan strooien als pepernoten,
    maar dat ze niet echt serieus overwogen gaan worden.
    Verder ben ik wel heel tevreden met iedereen die tijd en moeite in deze website steekt. Dankjewel daarvoor.


    look at the stars, look how they shine for you;

    Scandal schreef:
    Toevallig ben ik al een tijdje bezig met de suggestiewerking en het in een nieuw jasje aan het steken. Er staat beginpost klaar die nog de nodige toestemmingen moet krijgen en dan komt het online. Daarin staat uitgelegd wat binnen onze marges ligt en wat niet. Ofja, dat is toch wat de vraag van dit topic is, denk ik. Wat jij nu vraagt, staat daar ook deels in.

    Nou, als ik je goed begrijp, is het niet wat ik bedoel. Ik bedoel dat jullie in plaats van alleen in discussie met elkaar over een suggestie, ook in discussie gaan met de users. Waarbij je users verandert in cijfers (mocht je die als voorbeeld willen noemen in je argument). Want wij weten nu niet wat er precies als tegenargument/voorargument in de crew speelt voor een bepaalde suggestie. Die komt ook vaak pas naar buiten wanneer de suggestie wordt besloten. Dan heb je als user al niets meer op in te brengen, omdat het al besloten is. Maar juist om de discussie open te houden, lijkt het me belangrijk om eerst dit voor of tegenargument aan de users voor te schotelen en ons de kans te geven om te zeggen: nee daar ben ik het niet mee eens, want zus en zo, of, ja, daar heb je wel een punt.


    Deep inside, I've never felt alive

    Ah, ik ben zo blij met dit topic. Zelf zat ik hier ook mee, maar wist het niet op een tactische manier te verwoorden.


    Maflodder -> Rozenthee / "Would you like an adventure now, or shall we have tea first?"

    Tzipporah schreef:
    (...)
    Nou, als ik je goed begrijp, is het niet wat ik bedoel. Ik bedoel dat jullie in plaats van alleen in discussie met elkaar over een suggestie, ook in discussie gaan met de users. Waarbij je users verandert in cijfers (mocht je die als voorbeeld willen noemen in je argument). Want wij weten nu niet wat er precies als tegenargument/voorargument in de crew speelt voor een bepaalde suggestie. Die komt ook vaak pas naar buiten wanneer de suggestie wordt besloten. Dan heb je als user al niets meer op in te brengen, omdat het al besloten is. Maar juist om de discussie open te houden, lijkt het me belangrijk om eerst dit voor of tegenargument aan de users voor te schotelen en ons de kans te geven om te zeggen: nee daar ben ik het niet mee eens, want zus en zo, of, ja, daar heb je wel een punt.

    Maar dan ben ik inderdaad niet mee met wat je bedoelt en met de reacties die er nu zijn, kan ik er helemaal niets uit opmaken.

    Maar zoals je zelf ook weet: 95% van de suggesties/bugs gaan gewoon op de lijst voor Rutger zoals die zijn aangevraagd in het topic en wij weten er zelf niets van tot Rutger ons feedback geeft. Dus er is helemaal geen discussie nodig 9/10. Nu zijn er onlangs ook een aantal suggesties van 2014 doorgevoerd die al 3 jaar op de lijst staan. Wij weten eigenlijk niet veel meer dan de rest tot Rutger het doorvoert of afwijst.

    Of, ik ben helemaal niet mee volgens mij? De beginpost is misschien niet duidelijk genoeg voor mij? Ik weet het niet. Misschien zit ik vandaag/gisteren al te lang achter Q. Geen idee, maar ik vrees dat ik niet mee ben. =(


    I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury

    Scandal schreef:
    (...)
    Maar dan ben ik inderdaad niet mee met wat je bedoelt en met de reacties die er nu zijn, kan ik er helemaal niets uit opmaken.

    Maar zoals je zelf ook weet: 95% van de suggesties/bugs gaan gewoon op de lijst voor Rutger zoals die zijn aangevraagd in het topic en wij weten er zelf niets van tot Rutger ons feedback geeft. Dus er is helemaal geen discussie nodig 9/10. Nu zijn er onlangs ook een aantal suggesties van 2014 doorgevoerd die al 3 jaar op de lijst staan. Wij weten eigenlijk niet veel meer dan de rest tot Rutger het doorvoert of afwijst.

    Of, ik ben helemaal niet mee volgens mij? De beginpost is misschien niet duidelijk genoeg voor mij? Ik weet het niet. Misschien zit ik vandaag/gisteren al te lang achter Q. Geen idee, maar ik vrees dat ik niet mee ben. =(

    Ik doel ook meer op de momenten dat er een discussie achter de schermen wordt gevoerd, zoals in het geval met de geslachtspoppetjes.


    Deep inside, I've never felt alive

    P r e a c h


    Heaven is a place that we all have

    Als ik je goed begrijp zou je het prettig vinden dat als we achter de schermen in de bespreking een argument aandragen die bijvoorbeeld naar de nee-kant neigt (Paars is niet rood, paars is paars) dat we die ook in de topics van de desbetreffende suggesties plaatsen? Zodat op die manier users weten waar we precies over vallen en hun argumenten daarop kunnen afstellen? Dus:
    Mods: Paars is niet rood, paars is paars
    Users: Ja maar, paars is opgebouwd uit rood en blauw, dus paars is wel degelijk rood.


    (Ik probeer je te begrijpen, vergeef mijn vreselijke voorbeelden :'D)

    [ bericht aangepast op 18 dec 2017 - 14:06 ]


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    ProngsPotter schreef:
    Als ik je goed begrijp zou je het prettig vinden dat als we achter de schermen in de bespreking een argument aandragen die bijvoorbeeld naar de nee-kant neigt (Paars is niet rood, paars is paars) dat we die ook in de topics van de desbetreffende suggesties plaatsen? Zodat op die manier users weten waar we precies over vallen en hun argumenten daarop kunnen afstellen? Dus:
    Mods: Paars is niet rood, paars is paars
    Users: Ja maar, paars is opgebouwd uit rood en blauw, dus paars is wel degelijk rood.


    (Ik probeer je te begrijpen, vergeef mijn vreselijke voorbeelden :'D)

    Ja, dat bedoel ik inderdaad
    Ik verwoord het misschien iets te moeilijk, mijn excuses

    [ bericht aangepast op 18 dec 2017 - 14:07 ]


    Deep inside, I've never felt alive

    In die zin denk ik dat we dit al doen in het mate van het mogelijke?
    Er zijn al zo weinig topics waar we extra over praten en van niet alles kunnen wij continu updates gaan geven. Als ik kijk naar in welk stadium we zitten met het topic over geslachtpoppetjes weergeven, daar kunnen we gewoon helemaal nog niets van concrete inbreng vragen. En ook al vroeg ik om inbreng (waar we eigenlijk helemaal nog niet zijn, ik loop gewoon af en toe graag voor, kwestie van een volledig verhaal te hebben voor mezelf) dan kreeg ik helaas nog geen inbreng, enkel frustraties op de oorspronkelijke beslissing. Ik denk dat in zulke gevallen als dit, je zelf de vraag om een update moet stellen.
    Maar in gevallen waar dat wel kan, daar doen we het. Want in tal van topics waar ik dezelfde vraag stel, een vraag om inbreng, daar krijg ik altijd wel reactie op. En uiteraard wordt deze feedback meegenomen.

    Maar dan zitten we zelf nog vaak in het donker omdat we dan dingen doorgeven, maar we niet weten hoe lang het duurt voor Rutger of Tristan hier naar kan kijken en zijn/hun mening kan geven.


    I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury

    Woah, Sofie — dit is echt een heel goed topic. Ik vind dat je alles heel goed hebt verwoord in de beginpost, vooral dat de admins en mods soms een beetje 'user' missen (daar heb ik zelf ook ervaring mee in het Q. team en dat is inderdaad gewoon menselijk).
    Zelf ben ik helemaal vóór meer discussies tussen de mods en de users. Niet vol in discussie, maar door de users argumenten aan te laten dragen en daar op in te gaan, creëer je ook meer 'openheid'.


    Ik ben het hier zo enorm mee eens ^^


    ~ When you fall asleep tonight, just remember that we lay under the same stars ~