• Halloooooo,

    ben ik weer met een vraag. Ik sta op 25 januari in de finale van de Dragons' Den. Hier mag ik mijn droom (bedrijfsidee) vertegenwoordigen en maak ik kans op een groot geldbedrag om door te starten. Daarnaast is er een bedrijvenbeurs, waar ik met een kraam sta voor mijn bedrijf. Op deze kraam wil ik flyers leggen, die ik al druk aan het ontwerpen ben.. Maar omdat ik altijd onmeunig ga twijfelen wanneer ik iets moet maken voor mijn grote droom, heb ik jullie hulp nodig.

    Zouden jullie mij willen vertellen of de tekst op de flyer lekker leest? Duidelijk is? Goed leesbaar (ook door de achtergrond)? Te begrijpen? Zouden jullie iets anders doen? Enz.

    Alvast bedankt!

    De flyers staan onder de spoilers, scheelt ruimte:

    Voorkant flyer:



    Achterkant flyer:



    Ik wil ze graag vanavond nog bestellen, want nu heb ik nog 50% korting. Tja, ik heb de prijs nog niet gewonnen he, hahaha


    You know, sometimes when you cage the beast, the beast gets angry.

    Persoonlijk zou ik geen heel verhaal op de voorkant van de flyer zetten. Ik zou de voorkant gebruiken om enkel de aandacht te trekken. Op de achterkant zou je vervolgens kort en bondig kunnen zetten wie je bent & wat je wilt doen. Dit is natuurlijk wel makkelijker gezegd dan gedaan, maar om eerlijk te zijn zou ik een flyer met zo'n lap tekst op de voorkant laten liggen.


    "A good book is always good, no matter how many times you've read it."

    Togami schreef:
    Persoonlijk zou ik geen heel verhaal op de voorkant van de flyer zetten. Ik zou de voorkant gebruiken om enkel de aandacht te trekken. Op de achterkant zou je vervolgens kort en bondig kunnen zetten wie je bent & wat je wilt doen. Dit is natuurlijk wel makkelijker gezegd dan gedaan, maar om eerlijk te zijn zou ik een flyer met zo'n lap tekst op de voorkant laten liggen.


    Dit is letterlijk wat ik ook wou zeggen. Je flyer moet catchy zijn, nieuwsgierigheid opwekken en als je dan een lap tekst te zien krijgt laat je die inderdaad sneller liggen. Ik zou er dus nog even over nadenken als ik jou was.


    "The stars replaced the emptiness of my heart."

    Zeker te begrijpen, maar zoals gezegd - veel tekst. Bedenk niet zozeer wat je over wilt brengen, maar wat jij zelf zou willen lezen. Als er een hele stapel flyers voor je neus ligt, welke pak je dan? Is dat degene met een lap tekst? Grote kans van niet, ook al heeft die misschien wel hele interessante tekst.


    Normaal is het gemiddelde van alle afwijkingen

    Togami schreef:
    Persoonlijk zou ik geen heel verhaal op de voorkant van de flyer zetten. Ik zou de voorkant gebruiken om enkel de aandacht te trekken. Op de achterkant zou je vervolgens kort en bondig kunnen zetten wie je bent & wat je wilt doen. Dit is natuurlijk wel makkelijker gezegd dan gedaan, maar om eerlijk te zijn zou ik een flyer met zo'n lap tekst op de voorkant laten liggen.


    Bedankt voor je eerlijke reactie! :) Ik ga het wel zo laten, aangezien ik dit toch graag allemaal wil vertellen... Voor de volgende flyer ga ik het wel doen zoals jij zegt, denk ik. Verder nog iets fouts gezien qua spelling oid?


    You know, sometimes when you cage the beast, the beast gets angry.

    Ok. Iedereen vindt het veel tekst. Ik zelf niet.
    Iemand nog even gelezen of de tekst grammaticaal klopt enzo?


    You know, sometimes when you cage the beast, the beast gets angry.

    Er zitten hier en daar wel wat fouten, maar ik heb momenteel de energie niet om het goed door te nemen e.d, sorry.

    Ik zou alsnog wel overwegen om te proberen een 2e flyer te maken met de bovengenoemde tips. Investeerders e.d. zijn namelijk typisch het soort mensen die haast in een oogopslag al zien of een onderneming een kans heeft of niet, dus het is aan jou om te zorgen dat je zoveel mogelijk indruk maakt in die enkele seconden dat zij naar jouw kraampje/flyers etc. kijken.


    "A good book is always good, no matter how many times you've read it."

    Je kunt dit verhaal wel behouden, maar het is gewoon handiger om in te spelen op wat mensen aantrekt. Verwoord bepaalde zinnen bondiger, werk met grotere en kleinere tekst, dikgedrukte belangrijke woorden en misschien ook wat pakkendere kleuren in de hoofdtekst.

    Er staan wat gemiste spaties, dus woorden die nog aan elkaar staan die niet aan elkaar horen. "Word er voor ieder dier" hoort wordt met dt.

    Ik heb niet heel intensief gekeken.
    Veel succes met je mooie initiatief!


    Continue to share your heart with other people even if it has been broken.