• Hoi Quizletters,

    Ik zit nu in de derde klas van de middelbare school en ik heb het ontzettend moeilijk met vakken zoals economie, scheikunde en wiskunde. Talen zoals Nederlands, Engels, Duits. etc is voor mij appeltje-eitje.

    Maar vandaag hadden we met scheikunde reactievergelijkingen kloppend maken. (Bijvoorbeeld, ...H2 + ...Cl2 --> ...HCl)
    Ik vind dat dus ontzettend moeilijk en voor mij is het ongeveer het zelfde als Chinees. Maar vandaag was ik er helemaal klaar mee. Ik heb zoveel hulp gehad, maar het komt gewoon niet bij mij binnen. Dus, ik begon te huilen... in de klas. Want ik kan er niet tegen als ik iets niet kan of beheers. Maarja, iedereen zag mij dus janken... Iemand zei: "Oh zij weer...". Het is ook een keer gebeurd met wiskut toen ik een formule voor de klas moest uitleggen waar ik geen bal van snapte...

    Ik weet gewoon niet wat ik moet doen en ik schaam me zo voor dat gejank in de klas...
    Inhouden lukt me niet.


    Huilen als je gefrustreerd ben is een hele normale reactie. Het is puur je lichaam dat het eruit probeerd te krijgen. De ene gaat slaan en word boos. De ander gaat huilen. Ik snap dat het beschamend kan zijn, maar als mensen dit niet begrijpen, zijn ze gewoon niet goed in hun hoofd. Hierin is de middelbaar echt heel kut. Maar er heerst natuurlijk best een 'ik moet fucking stoer zijn.' cultuur. En geloof me. Het word echt wel beter. Het lijkt nu allemaal erg, maar uiteindelijk kan je wel iets gaan doen wat je leuk vind en goed kan.

    En ik ben 22 en heb vorige periode nog gehuild op school. We hadden net een tentamen gehad en ik kregen direct daarna een sms'je dat ik gezakt was. Ik, met mijn zware faalangst en enorm onzeker over mijn prestaties, barste ook gewoon in tranen uit, omdat de spanning eruit moest. Gewoon, in een volle kantine. En ik heb het ook overleefd.


    ''yOu aLreaDy kNoW wHaT'S uP''

    Oh ik heb reactievergelijkingen nooit gesnapt. Vreselijk.
    Nee hoor dat is niet raar! Ik heb huilend mijn eindexamen van wiskunde gemaakt omdat ik er niks van snapte (wel gehaald) en op het HBO ben ik twee keer in huilen uitgebarstte en toen was ik 18 en 19. Het is niks om je voor te schamen!


    Take risks and conquer your fears.

    Don't worry! Huilen is niet raar! Ik huil heel vaak. Ik ben 20 en ik heb gister nog gehuild op stage.
    Ik snap heel goed dat het beschamend is, want elke keer als bij mij de tranen rollen voel ik me ook zo. Iedereen probeert stoer te doen en het in te houden, maar gevoelens uiten is veel beter voor je! Het is een natuurlijk en normale reactie.

    Maak je geen zorgen, je mag als goed is snel een vakkenpakket kiezen met vakken die beter bij je passen!


    Seasons will change, but I shall remain

    Oh nu ik er aan denk ik heb laatst op mijn opleiding inderdaad ook lopen huilen in mijn projectgroep, de stress werd me een beetje te veel. Dus het is van alle leeftijden. ^^


    You were born original, don't die as a copy.

    Er is absoluut niets abnormaals aan huilen, zo ook niet op school. Jemig, ik heb geloof ik elk jaar wel een paar keer gejankt om verschillende redenen. Meestal omdat ik mezelf rot voelde en er dan iets al trigger werkte of zo, maar ook wel eens omdat ik het gewoon na zo lang proberen nog altijd niet snapte. Op m'n eindexamen geschiedenis heb ik nog een half uur jankend met mijn leerkracht zitten praten (ik was toch de laatste), niet eens omdat het slecht ging, maar omdat ik super gestresst was en alle shit van de voorbije maanden kwam weer naar boven. Het is echt niet abnormaal.
    Die mensen die "oh, zij weer" zeggen, huilen ook, hoor, ze zijn misschien gewoon beter in het wegsteken. Maar of dat een goede zaak is, is wat anders.


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried