• Hey iedereen,

    Ik hoop dat ik dit in het juiste subforum zet.
    Ik zit met een heel vervelend probleem.
    Ik heb gescheurde mondhoeken, met echte kloven in. Het is heel pijnlijk en vervelend en ze gaan echt niet weg. Ze zijn heel droog en schilferig ook.
    Maar ik heb ook nog een ander probleem daar bij: ik heb een plaats aan mijn onderlip waar af en toe jeukende bultjes op komen zetten. Die branden en jeuken zo hard, dat komt ook helemaal rood te staan. Als ik durf te krabben, dan wordt alles alleen maar erger en ontstaan er van die gele korstjes en vocht (sorry, klinkt vies, is het ook). Er komt echter nooit een blaas op. Het blijft bij hele jeukende bultjes (soms staan die dik en lijkt het samen een verhoogde dikke plek te zijn. Het zijn wel echt puistjesachtige bultjes, echt allemaal kleine blaasjes). Die jeuken dan zo even en trekken daarna dan terug weg. Dan zijn alle bultjes en de roodheid dus weg, maar als ik voel aan mijn huid dan is het wel nog altijd heel droog en schilferig.
    De mondhoekkloven zijn echter nooit weggegaan.
    Ik heb dit nu al sinds Augustus en het is echt zooo pijnlijk en vervelend.

    Ik ben al een aantal keren naar de dokter en dermatoloog geweest, maar niets helpt.
    Ik heb een maand affusine gesmeerd, maar gisteren was het zo erg met geel vocht weer dat ik toen even gestopt ben tot de nieuwe afspraak.
    Vandaag ging het dus al veel beter (enkel mondhoekkloven en gescheurde plekken zijn er nog). Dermatoloog zei dus vandaag op de afspraak dat het goed mogelijk is dat ik allergisch ben voor affusine, het antibioticum. Nu ga ik daar dus een test voor doen.
    Ondertussen heeft ze mij een andere zalf voorgeschreven nl. een lippenbalsem: Uriage Bariéderm cica-lips repairing cream. Dat is iets vaseline balsemachtig. Nu heb ik dat aangebracht, en staan die bultjes daar plots weer heel hard te jeuken.

    Nu vraag ik mij af of een van jullie hierin iets herkent of tips heeft ervoor?
    Ik betwijfel of het van die nieuwe balsem ook is, want voor dat ik zalfjes smeerde kwamen die bultjes ook opzetten. Ik denk dus niet dat het een allergische reactie is maar eerder een probleem.
    Ik heb echt al heeeeel veel zalfjes geprobeerd, ook zinkzalf, maar dat werkt ook voor geen meter.


    A to the Z

    Geen idee. Ik zou anders bij de HA een doorverwijzing vragen voor een second opinion bij een andere dermatoloog.
    En wat betreft de schrale huid, heb je uierzalf al eens geprobeerd?


    I'll lick the poison from right off your kiss

    Het doet me een beetje denken aan krentenbaard, die bultjes.
    Als ik dat heb, gebruik ik eerst Betadine Scrub. Dat wrijf ik dan over de krentenbaard heen om het schoon te maken.
    Daarna breng ik een soort crème aan. Volgens mij heet die Fucidin. Die kun je bij de apotheek halen.

    Hopelijk schiet je hier iets mee op.

    Misschien allergisch voor iets? Ik heb zelf een poos heel erg die gescheurde mondhoeken gehad en toen het op een gegeven moment zo erg was dat ik amper mijn mond kon openen ben ik naar de huisarts gegaan en die zei dat het een allergische reactie op een lipgloss was. Wat best logisch was want ik heb op mijn gezocht ook wel eens allergische reacties gehad op bepaalde make-up. Ik weet niet precies voor welk stofje ik allergisch ben, dus het is altijd trial en error voor mij. Ik heb wel een zalfje dat ik gebruik als ik dan toch een reactie heb en dat werkt echt prima


    L.S.H.I.F.O.M.D.W.I.D.H.O. Laughing so hard I fell off my dinosaur, wait, I don't have one

    Dreadful schreef:
    Geen idee. Ik zou anders bij de HA een doorverwijzing vragen voor een second opinion bij een andere dermatoloog.
    En wat betreft de schrale huid, heb je uierzalf al eens geprobeerd?


    Nog niet geprobeerd, maar ik heb het internet al eens afgestruind voor hulp en die zeggen om uierzalf, vaseline en labello te vermijden. Dus ja :(

    Chilton schreef:
    Het doet me een beetje denken aan krentenbaard, die bultjes.
    Als ik dat heb, gebruik ik eerst Betadine Scrub. Dat wrijf ik dan over de krentenbaard heen om het schoon te maken.
    Daarna breng ik een soort crème aan. Volgens mij heet die Fucidin. Die kun je bij de apotheek halen.

    Hopelijk schiet je hier iets mee op.


    Ik dacht ook al aan krentenbaard! Ik zal eens proberen voorzichtig met zo een scrub. Zal dan dat het nieuwe zalfje smeren die ik meegekregen heb. Fucidin is denk ik hetzelfde als die fussidine en affusine, waarvoor ik dus misschien allergisch ben :s Maar dat scrubben ga ik zeker eens proberen.

    Prim schreef:
    Misschien allergisch voor iets? Ik heb zelf een poos heel erg die gescheurde mondhoeken gehad en toen het op een gegeven moment zo erg was dat ik amper mijn mond kon openen ben ik naar de huisarts gegaan en die zei dat het een allergische reactie op een lipgloss was. Wat best logisch was want ik heb op mijn gezocht ook wel eens allergische reacties gehad op bepaalde make-up. Ik weet niet precies voor welk stofje ik allergisch ben, dus het is altijd trial en error voor mij. Ik heb wel een zalfje dat ik gebruik als ik dan toch een reactie heb en dat werkt echt prima


    Ai, wat vervelend zeg! Dacht ik ook al aan, maar ik heb al heel lang geen makeup meer gedragen speciaal, dus dan gok ik eerder misschien iets van eten in mijn geval. En dat van je mond niet meer kunnen openen, kan ik goed aan relaten atm. Zelfs tandenpoetsen is een opgave nu. Welk zalfje gebruik je dan als je een reactie hebt?


    A to the Z