• Hallo allerliefste Q.’ers,

    Het afgelopen jaar (inmiddels al anderhalf jaar) was voor mij heel zwaar — bij sommigen bekend — en doordat ik van jongs af aan al een emotie//stress eter ben, ben ik in die periode gigantisch veel aangekomen.

    Nu m’n leven weer beter gaat en rustiger is, wil ik mezelf weer fijn voelen in mijn eigen lichaam. Natuurlijk is gewicht niet altijd gelinkt aan jezelf prettig voelen — maar voor mij is dat nu wel degelijk het geval. Daarbij heb ik een conditie van 0,0 en ik wil gewoon weer een trap op kunnen lopen zonder direct te moeten hijgen.

    Nu, mijn concrete vraag: heeft iemands tips en tricks voor een gezondere levensstijl — zowel gericht op afvallen als conditie opbouwen.

    Note: ik zit sinds een weekje weer bij de sportschool, waar ik een standaard programma volg met wat apparaten.

    Note 2: ik wil GEZONDE opties en prijs afvallen NIET aan. Dit is gericht op mijn persoonlijke situatie, het feit dát ik moet afvallen is door professionals bevestigd en heb ik niet zelf bepaald.

    Liefs,

    Mirte

    [ bericht aangepast op 2 feb 2018 - 15:01 ]


    •

    MT. ook interesse in gezonder leven


    — Inner peace, it's hard to find. —

    Mijn tip zou zijn, vraag bij de huisarts een verwijzing naar een diëtist, want vaak wordt het dan vergoed door de zorgverzekering. Dan kun je samen kijken wat voor een (nieuw) eetpatroon voor jou persoonlijk het beste zal zijn, iets dat ook haalbaar en leefbaar is. Zo kreeg ik bijvoorbeeld te horen dat als ik echt zin heb in iets lekkers, pak gewoon een keer een volkorenbroodje met hagelslag tussendoor.
    Goed bezig, en veel succes! x

    [ bericht aangepast op 2 feb 2018 - 15:11 ]


    To love another person is to see the face of God. - Victor Hugo

    Het kan al heel simpel, door wat je normaal gesproken tussendoor eet (koek bijv. idk wat je eet dan) om te ruilen voor fruit. Drastisch alles in één keer omgooien kost heel veel discipline om daadwerkelijk vol te houden, je kunt het beter in bijv. 2 stappen doen, dan in 1.


    "One has to learn to read, as one has to learn to see and learn to live," - Vincent van Gogh

    THEOVERSLEPT schreef:
    Mijn tip zou zijn, vraag bij de huisarts een verwijzing naar een diëtist, want vaak wordt het dan vergoed door de zorgverzekering. Dan kun je samen kijken wat voor een (nieuw) eetpatroon voor jou persoonlijk het beste zal zijn, iets dat ook haalbaar en leefbaar is. Zo kreeg ik bijvoorbeeld te horen dat als ik echt zin heb in iets lekkers, pak gewoon een keer een volkorenbroodje met hagelslag tussendoor.
    Goed bezig, en veel succes! x


    Oh — dat is een heel erg goed idee. Alhoewel ik wel moet zeggen dat ik altijd moeite heb met een echt 'dieet' waarbij je van alles niet mag eten wat ik normaal wel eet (en dan heb ik het bijvoorbeeld over aardappelen // brood // pasta // et cetera). Vooral omdat ik nog thuis woon en ik het niet netjes vind om tegen mijn moeder te zeggen: 'ja houd hier bij het avondeten voortaan rekening mee'.
    Maar, ik moet binnenkort toch nog naar de dokter voor iets anders en dan kan ik daar natuurlijk meteen navraag naar doen. Bedankt voor de tip.


    Standal schreef:
    Het kan al heel simpel, door wat je normaal gesproken tussendoor eet (koek bijv. idk wat je eet dan) om te ruilen voor fruit. Drastisch alles in één keer omgooien kost heel veel discipline om daadwerkelijk vol te houden, je kunt het beter in bijv. 2 stappen doen, dan in 1.


    Dat laatste moet ik even in mijn hoofd planten, want ik ben een ware perfectionist en wil het liefste dat alles in één keer meteen goed gaat (wat natuurlijk helemaal niet kan). (':


    •

    Ik vind Blogilates altijd heel fijn voor beweging. Het is misschien niet zo effectief als in de sportschool trainen, maar je kunt het wel gemakkelijk en dagelijks in huis doen, dus de drempel is veel lager. De filmpjes vind ik ontzettend motiverend en dat helpt mij ook om het vol te houden, want Cassey sleept je er echt doorheen. Je hebt ook een aparte beginnerskalender en van het ene hijgende paard tot het andere: dat-is-zo-fijn. Zoals ik al zei, weet ik niet hoe effectief het daadwerkelijk is, maar ik merk wel altijd dat ik zo ontzettend goed in mijn vel zit nadat ik een dag heb voltooid. ^^ Er staan ook tips voor eten op de site, maar daar doe ik zelf niet aan mee, dus ik zou niet kunnen zeggen hoe dat werkt. Misschien werkt het voor jou wel fijn, dus ik zou zeker eens rondsnuffelen. ^^

    [ bericht aangepast op 2 feb 2018 - 15:31 ]


    She's imperfect but she tries

    Ik ben op dit moment gezond aan het afvallen, dus ik heb zeker wel goede (goude) tips om goed af te kunnen vallen. Alleen het vraagt wel decipline en dat je het ook kunt volhouden. Hierdoor ben ik al in een week enkele kilo's kwijt geraakt.

    Als ik eerlijk ben geef ik die tips liever via privé bericht en wat hulpmiddelen daarin. Ik wil mensen die een eetstoornis hier niet mee triggeren, als ze hieronder bijvoorbeeld wat tips zien ofzo. (Ik bedoel dit goed en beschermend. ^^ ) Zelf doe ik niet aan diëtiste dat vind ik geld verspilling en ik weet zelf wat ik moet doen om af te vallen. XD

    Dus stuur maar even een berichtje, als je dat zo willen. ^^


    One Who Travels A Higher Path.

    THEOVERSLEPT schreef:
    Mijn tip zou zijn, vraag bij de huisarts een verwijzing naar een diëtist, want vaak wordt het dan vergoed door de zorgverzekering. Dan kun je samen kijken wat voor een (nieuw) eetpatroon voor jou persoonlijk het beste zal zijn, iets dat ook haalbaar en leefbaar is. Zo kreeg ik bijvoorbeeld te horen dat als ik echt zin heb in iets lekkers, pak gewoon een keer een volkorenbroodje met hagelslag tussendoor.
    Goed bezig, en veel succes! x


    Niet dit precies, maar ik ben wel naar een diëtiste gegaan.


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Absolutist schreef:
    (...)

    Oh — dat is een heel erg goed idee. Alhoewel ik wel moet zeggen dat ik altijd moeite heb met een echt 'dieet' waarbij je van alles niet mag eten wat ik normaal wel eet (en dan heb ik het bijvoorbeeld over aardappelen // brood // pasta // et cetera). Vooral omdat ik nog thuis woon en ik het niet netjes vind om tegen mijn moeder te zeggen: 'ja houd hier bij het avondeten voortaan rekening mee'.
    Maar, ik moet binnenkort toch nog naar de dokter voor iets anders en dan kan ik daar natuurlijk meteen navraag naar doen. Bedankt voor de tip.

    Dit kun je ook gewoon aangeven. De diëtisten zijn er voor jou, en niet andersom! ^^


    To love another person is to see the face of God. - Victor Hugo

    Ik zweer bij wandelen. :Y)

    Niet per se als afvaltechniek, want ik ben misschien nu iets van anderhalve kilo kwijtgeraakt in een maand en dat kan net zo goed ongesteldheidsgewichtschommelingen zijn, maar ik ben ook een zware traphijger en dat is wel echt duidelijk beter geworden. Bovendien hoef ik er niet bijzonder veel extra tijd voor kwijt te maken, want als ik bijvoorbeeld al had staan dat ik koffie zou drinken met vriendinnen in de stad, ga ik gewoon een kwartiertje eerder weg en loop ik er naartoe in plaats van dat ik de fiets neem.

    Hier moet ik wel bij zeggen dat ik momenteel een tussenjaar heb, dus mocht je een heel druk schema hebben of zo, is dit misschien iets minder handig te doen.


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.

    - Hardlopen opbouwen. Als je het twee keer per week doet of meer, dan begint je hoofd na een paar weken een stofje aan te maken waardoor je je zelfs beter kan gaan voelen. Je kan beginnen met vijf minuten en dan steeds meer opbouwen.
    - Bijvoorbeeld ongezonde snacks enzovoort skippen van je dagelijkse eetpatroon en één dag uitkiezen waarop je wel wat ongezonds mag eten. Zo geniet je er ook meer van.
    - Langzamer eten kan ook helpen mocht je heel veel eten (geen idee of dat een probleem bij je is? Maar ja ik dacht noem hem toch), dan heb je ook sneller het gevoel dat je vol zit, proef je meer en geniet je er meer van. Zo kun je bijv. van drie keer opscheppen naar twee keer en toch nog gewoon lekker vol zitten
    - Veel en genoeg drinken. Vooral water of thee, dat verteert je eten ietsjes sneller en het is hartstikke gezond. Als je snaaihonger hebt kun je bijvoorbeeld ook thee drinken. Of suikervrije recepten maken. (:
    - Misschien meer zelf maken? Bijvoorbeeld, ik zeg maar wat, inplaats van saus uit een zakje het gewoon zelf even maken. Dat is meestal gezonder. (:

    [ bericht aangepast op 2 feb 2018 - 18:12 ]


    i wanna die with you once or twice.

    Zelf probeer ik ook een paar kilos kwijt te raken om beter in mijn vel te zitten.

    Een combi van 2 x per week sportschool (cardio buik en arm oefeningen
    Thuis doe ik elke dag yoga in combi met buikoefeningen voor de rust en een moment voor mijzelf
    En door de weeks geen snoep koek en frisdrank te eten/ drinken.

    Dit werkt voor mij goed en vind ik goed vol te houden.
    Mijn sporten houd ik bij in een boekje en als ik 10 van de 13 weken 4 dagen in de week gewandeld, gesport of yoga heb gedaan beloon ik mijzelf. Dus een soort afvinklijst om mijn goals te stimuleren


    Change is for weirdos ~ Niall Horan

    Zwemmen voor uithoudingsvermogen is echt top! Mijn huisarts raadde mij pilates aan omdat dat heel gezond is, je uithoudingsvermogen traint maar ook heel goed is om je spieren weer op kracht te krijgen. Voor mij helpt het altijd direct als ik stop met frisdrank drinken. Ik drink dan nog thee en vaak water met citroen. Is aan het begin even wennen maar als je jezelf aanleert om overal water (met of zonder fruit erin) in een flesje mee te nemen zul je zien dat je veel meer drinkt (en dan eindelijk wel eens de dagelijkse hoeveelheid behaalt) en je ook wat minder snel een hongergevoel hebt. Ook helpt het om als je volle dagen weg bent voor school/werk oid dat je de avond van te voren je mee te nemen eten voor die dag al planned en dan probeert gezonde keuzes te maken die lekker en leuk zijn om mee te nemen maar ook goed omdat het er voor zorgt dat de neiging om tussen de middag nog eten te kopen ook kleiner wordt. (:


    The truth is out there.

    Ik weet niet of je er iets aan hebt (of het al doet), maar frisdrank laten staan helpt ook enorm. Ik weet dat dit moeilijk kan zijn, maar ik heb het vijf jaar geleden ook gedaan en ik drink nu eigenlijk alleen nog maar Crystal Clear. (Ik lust zelf geen thee of koffie en ik kan niet tegen water met koolzuur in) dus voor mij is Crystal Clear de perfecte oplossing geweest. ^^

    Wat ook enorm helpt is, wat vaker op een dag kleinere maaltijden te eten ipv drie grotere maaltijden. Ik spreek uit eigen ervaring, dus misschien is dit voor jou niet zo handig, maar het valt te proberen natuurlijk (:


    If you don't understand my silence, you will never understand my words.

    Tad schreef:
    Ik vind Blogilates altijd heel fijn voor beweging. Het is misschien niet zo effectief als in de sportschool trainen, maar je kunt het wel gemakkelijk en dagelijks in huis doen, dus de drempel is veel lager. De filmpjes vind ik ontzettend motiverend en dat helpt mij ook om het vol te houden, want Cassey sleept je er echt doorheen. Je hebt ook een aparte beginnerskalender en van het ene hijgende paard tot het andere: dat-is-zo-fijn. Zoals ik al zei, weet ik niet hoe effectief het daadwerkelijk is, maar ik merk wel altijd dat ik zo ontzettend goed in mijn vel zit nadat ik een dag heb voltooid. ^^ Er staan ook tips voor eten op de site, maar daar doe ik zelf niet aan mee, dus ik zou niet kunnen zeggen hoe dat werkt. Misschien werkt het voor jou wel fijn, dus ik zou zeker eens rondsnuffelen. ^^


    Oelala — hier ga ik sowieso naar kijken, want ik vind die challenges altijd heel erg leuk om te doen. Daar wilde ik al naar op zoek gaan, omdat ik dat graag wil gaan doen op de dagen dat ik níét naar de sportschool ga. Zondag ga ik hier eens lekker voor zitten om alles uit te zoeken.


    THEOVERSLEPT schreef:
    (...)
    Dit kun je ook gewoon aangeven. De diëtisten zijn er voor jou, en niet andersom! ^^


    Daar heb je natuurlijk wel gelijk in. Binnenkort ga ik naar de huisarts en dan doe ik er navraag naar — en ik zal ook uitzoeken of het door mijn verzekering wordt vergoed.


    Wiarda schreef:
    Ik zweer bij wandelen. :Y)

    Niet per se als afvaltechniek, want ik ben misschien nu iets van anderhalve kilo kwijtgeraakt in een maand en dat kan net zo goed ongesteldheidsgewichtschommelingen zijn, maar ik ben ook een zware traphijger en dat is wel echt duidelijk beter geworden. Bovendien hoef ik er niet bijzonder veel extra tijd voor kwijt te maken, want als ik bijvoorbeeld al had staan dat ik koffie zou drinken met vriendinnen in de stad, ga ik gewoon een kwartiertje eerder weg en loop ik er naartoe in plaats van dat ik de fiets neem.

    Hier moet ik wel bij zeggen dat ik momenteel een tussenjaar heb, dus mocht je een heel druk schema hebben of zo, is dit misschien iets minder handig te doen.


    Oeh dit vind ik heel erg fijn om te lezen — want ik heb laatst een fitbit gekocht die m'n stappen bijhoudt en nu kan ik dus een stappendoel per dag instellen. Daardoor alleen al merk ik dat ik veel meer ben gaan wandelen (naar het dorp // naar de sportschool // et cetera).


    Ada schreef:
    - Hardlopen opbouwen. Als je het twee keer per week doet of meer, dan begint je hoofd na een paar weken een stofje aan te maken waardoor je je zelfs beter kan gaan voelen. Je kan beginnen met vijf minuten en dan steeds meer opbouwen.
    - Bijvoorbeeld ongezonde snacks enzovoort skippen van je dagelijkse eetpatroon en één dag uitkiezen waarop je wel wat ongezonds mag eten. Zo geniet je er ook meer van.
    - Langzamer eten kan ook helpen mocht je heel veel eten (geen idee of dat een probleem bij je is? Maar ja ik dacht noem hem toch), dan heb je ook sneller het gevoel dat je vol zit, proef je meer en geniet je er meer van. Zo kun je bijv. van drie keer opscheppen naar twee keer en toch nog gewoon lekker vol zitten
    - Veel en genoeg drinken. Vooral water of thee, dat verteert je eten ietsjes sneller en het is hartstikke gezond. Als je snaaihonger hebt kun je bijvoorbeeld ook thee drinken. Of suikervrije recepten maken. (:
    - Misschien meer zelf maken? Bijvoorbeeld, ik zeg maar wat, inplaats van saus uit een zakje het gewoon zelf even maken. Dat is meestal gezonder. (:


    Woah — zo veel tips, dank je wel. (: 1. Hardlopen ben ik op de sportschool aan het opbouwen, maar ik moet nog even op zoek naar een schema wat ik zelf kan gaan volgen omdat ze daar niet iedere keer een ander dingetje instellen waardoor ik vaak hetzelfde moet doen (and me no likes that). 2. Zou één keer in de week 's avonds chips een goed idee zijn? 3. Dit is sowieso een goede tip want ik eet vaak heel snel en dan ook nog eens voor de televisie (waardoor je dus automatisch al sneller gaat eten). 4. I love thee, dus dat komt goed. 5. Ik moet inderdaad vaker gaan koken, zeker omdat ik nu vaak thuis ben omdat ik alleen aan mijn scriptie moet werken. Dat zal m'n moeder tegelijkertijd ook heel fijn vinden, haha.


    IrishNialler schreef:
    Zelf probeer ik ook een paar kilos kwijt te raken om beter in mijn vel te zitten.

    Een combi van 2 x per week sportschool (cardio buik en arm oefeningen
    Thuis doe ik elke dag yoga in combi met buikoefeningen voor de rust en een moment voor mijzelf
    En door de weeks geen snoep koek en frisdrank te eten/ drinken.

    Dit werkt voor mij goed en vind ik goed vol te houden.
    Mijn sporten houd ik bij in een boekje en als ik 10 van de 13 weken 4 dagen in de week gewandeld, gesport of yoga heb gedaan beloon ik mijzelf. Dus een soort afvinklijst om mijn goals te stimuleren


    Mag ik vragen waar jij je yoga oefeningen vandaan haalt? Ik heb al wat yoga kanalen gevonden op Youtube, maar afwisselen is altijd fijn. En mag ik vragen waar jij jezelf dan mee beloont? Heb je die beloningen van te voren vast staan?


    Leliana schreef:
    Zwemmen voor uithoudingsvermogen is echt top! Mijn huisarts raadde mij pilates aan omdat dat heel gezond is, je uithoudingsvermogen traint maar ook heel goed is om je spieren weer op kracht te krijgen. Voor mij helpt het altijd direct als ik stop met frisdrank drinken. Ik drink dan nog thee en vaak water met citroen. Is aan het begin even wennen maar als je jezelf aanleert om overal water (met of zonder fruit erin) in een flesje mee te nemen zul je zien dat je veel meer drinkt (en dan eindelijk wel eens de dagelijkse hoeveelheid behaalt) en je ook wat minder snel een hongergevoel hebt. Ook helpt het om als je volle dagen weg bent voor school/werk oid dat je de avond van te voren je mee te nemen eten voor die dag al planned en dan probeert gezonde keuzes te maken die lekker en leuk zijn om mee te nemen maar ook goed omdat het er voor zorgt dat de neiging om tussen de middag nog eten te kopen ook kleiner wordt. (:


    Ik heb een week terug opnieuw een abonnement genomen bij de sportschool en ik het toen de keuze gemaakt tussen sportschool en zwemmen (omdat beiden gewoonweg te duur is) — maar wie weet is dat iets voor de zomer. Daarbij is er bij mijn sportschool een groepsles waarbij ze pilates en yoga combineren, dus dat moet ik maar eens gaan proberen dan.


    Tragically schreef:
    Ik weet niet of je er iets aan hebt (of het al doet), maar frisdrank laten staan helpt ook enorm. Ik weet dat dit moeilijk kan zijn, maar ik heb het vijf jaar geleden ook gedaan en ik drink nu eigenlijk alleen nog maar Crystal Clear. (Ik lust zelf geen thee of koffie en ik kan niet tegen water met koolzuur in) dus voor mij is Crystal Clear de perfecte oplossing geweest. ^^

    Wat ook enorm helpt is, wat vaker op een dag kleinere maaltijden te eten ipv drie grotere maaltijden. Ik spreek uit eigen ervaring, dus misschien is dit voor jou niet zo handig, maar het valt te proberen natuurlijk (:


    Oeh dat van die frisdrank ga ik sowieso toepassen. :Y)

    ——————————

    Oké megalange posts om te reageren op iedereen. I'M SORRY.


    •

    ^het lukt me niet eens om een te quoten hahhahaha, maar ik denk dat dat ergens anders aan ligt. Nou ja anyway als antwoord op jouw antwoord op mijn post. (':
    Je kunt ook vaker kauwen, dat helpt ook. Klinkt best raar, maar je maag stuurt dan echt sneller een seintje naar je hersenen dat je vol zit. Tv leidt inderdaad af, dan let je veel minder op wat je eet en dan eet je ook sneller meer.
    Ja, lijkt me een super goed idee haha. Misschien dat je dat aan het eind van de week kan doen ofzo? Of aan het begin de van de week? Dat je zelf dan lekker beloont aan het eind of juist jezelf motiveert voor de rest van de week. Wat jij maar prettig vindt.
    Als je het moeilijk hebt met alle ongezonde dingen die weg gaan, kan ik je hard aanraden om gewoon suikervrije dingen te maken. Vaak proef je het verschil tussen suikervrije koekjes en normale niet eens en het kan super lekker zijn. Hoe minder je het eet, hoe zoeter alles dan proeft als je het wel weer eet en soms vindt je het dan zelfs minder lekker, maar dat hoeft natuurlijk niet haha. Anyway, suikervrij is niet per se super gezond en de voorkeur voor een tussendoortje, maar het is wel een goede vervanging voor dingetjes met veel suiker. (:

    Je moet trouwens niet volledig stoppen met chips en koekjes of whatever, want als je ze heel lang niet eet en dan wel weer kom je er veel meer van aan dan je normaal zou doen. Bovendien is het niet mis om je zelf af en toe eens lekker te verwennen hehe. Ik dacht ik zeg het er toch maar even bij (:

    [ bericht aangepast op 2 feb 2018 - 20:55 ]


    i wanna die with you once or twice.