• Ik was een tijdje geleden op zoek naar een bijbaantje, toen ik een berichtje zag dat naar studenten van mijn bachelor was gestuurd dat er een student-assistent werd gezocht voor een onderzoeksproject. Dit leek me een ideaal baantje voor mij, omdat het een soort ervaring is die heel goed op je cv staat, zeker als je een onderzoeksmaster wilt gaan doen, wat is wat ik wil gaan doen, en omdat het onderzoek zelf me ook erg interessant leek. Wat dat betreft was het precies wat ik zocht en veel beter dan veel andere baantjes die je als student zou kunnen hebben.
    Tot mijn geluk werd ik ook aangenomen, wat heel fijn was, omdat ik altijd een soort faalangst heb als het om solliciteren gaat. Het baantje heeft veel voordelen, zoals het feit dat het best wel goed betaalt en je een pas krijgt waarmee je gratis koffie kunt halen bij de universiteit. Verder zie je meer van de organisatie van de universiteit en wat er allemaal bij komt kijken wanneer er een onderzoek gedaan wordt. Het is goed voor me om meer werkervaring op te doen en helemaal natuurlijk in dit gebied, aangezien het gerelateerd is aan mijn studie en aan wat ik later wil gaan doen.
    Het probleem is alleen dat ik op bepaalde gebieden eigenlijk niet zo goed weet hoe leuk ik het werk nou vind. Ik moet veel regelen, waarbij ik wat aan de ene kant juist wel iets voor mij is, maar aan de andere kant houdt het ook in dat ik vaak op mensen af moet stappen en mensen op moet zoeken om bepaalde dingen geregeld te krijgen, en dat vind ik gewoon lastig omdat ik best wel terughoudend ben en dit soort dingen dan wat buiten mijn comfortzone liggen. Ik weet wel dat ik er waarschijnlijk wel geschikt voor moet zijn, anders was ik niet aangenomen, maar ik merk gewoon dat ik er onzeker in ben en het allemaal wat lastig vind. Ik ben daarnaast erg geneigd tot uitstelgedrag, waardoor ik dingen niet altijd zo snel doe als ik ze zou kunnen doen, waar ik me dan weer schuldig over voel.
    Dus, dat wilde ik even kwijt over mijn bijbaantje, dat eerst ideaal leek, maar op het moment even niet zo voelt. Je kunt natuurlijk niet alles hebben en ik denk dat ik alsnog blij ben dat ik dit baantje gevonden heb, maar het is gewoon zo jammer om dan af en toe zo tegen werkgerelateerde dingen op te zien.

    Ik ben benieuwd: wat voor bijbaantjes doen jullie/hebben jullie gedaan en in hoever waren die ideaal of niet? Wat zou jullie ideale bijbaan zijn? Laat maar weten als je hier verder nog iets over te zeggen hebt!

    [ bericht aangepast op 2 feb 2018 - 18:51 ]


    "Take my advice; I don't use it anyway."

    Ik denk uit jou tekst dat je meer onzeker bent maar dat het juist goed voor je is om te groeien in het contact aa gaan.
    Ik heb 6 jaar gefolderd eb dat was oke.
    Ik werk nu in de kinderopvang meestal bso en vond in het begin op mensen af stappen helemaal niks. Inmiddels wel en heb daar de gemakken van gevonden. Ik vraag dingen sneller en zoek makkelijker hulp op.

    Gezien alle voordelen die je opnoemt denk ik dat het gewoon een groei is die je moet door maken. Op mensen durven af te stappen is altijd handig om te peren voor het latere leven


    Change is for weirdos ~ Niall Horan

    Ah, maar doordat die dingen buiten je comfort zone liggen, kun je zo wel groeien. Toch. ^^

    Ik werk momenteel als schoonmaakster bij de plaatselijke bios (die binnenkort omgebouwd naar een Pathé) en dat vind ik echt super chill. Ik heb ook een digitale pas gekregen waarmee ik gratis naar alle Pathé bioscopen kan gaan, dus dat is natuurlijk altijd welkom haha. En het is gewoon fijn werk omdat ik muziek opzet en één van mijn meest favo plekken kan schoonmaken - ik hou iets te veel van bioscopen lol.
    En de mensen die er werken zijn ook heel aardig. Er is mij laatst verteld dat als ik aan mijn nieuwe opleiding begin (in september) ik mag overstappen naar medewerker zodat ik 's avonds en in de weekenden werken. Een fijn vooruitzicht dat ik dus niet zonder baantje kom als ik weer aan de studie begin. ^^

    Ik werk bij een kinderspeelparadijs en iedereen zit zo van: "Nope, zou ik niet willen doen!" maar ik vind het ge-wel-dig en ik wil er voorlopig ook niet weg. Superleuk team, ik ken iedereen (dat kende ik bij Kruidvat voorheen niet), alles wordt direct uitbetaald (nou ja, 1x per maand dan, maar iig je vakantiegeld en overuren krijg je ook direct en worden niet ingehouden ofzo) en de werkzaamheden zijn zo afwisselend.

    Het leukste vind ik dan toch de kinderfeestjes :)


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Ik heb een zaterdagbaantje bij PostNL. Ideaal is het niet en het betaald ook niet super.
    Maar dit is het enige baantje dat ik kon krijgen, want ergens anders word ik niet aangenomen omdat ik te oud ben.

    Ik heb een jaar kassa gedaan bij AH, maar dat gaf me iets teveel stress om nog langer door te gaan. (Kwam niet door het werk, eerder door de leidinggevenden en sfeer). Daarna ook een jaar AGF bij de Jumbo, daar was het echt fijn. Makkelijk werk, leuk team en toch wel een leuk salaris voor iemand op de middelbare school. Ben gestopt voor mijn studie, maar ik kon iig altijd terug keren :Y) Ik heb nu een nieuw baantje. Ik begin maandag als kamermeisje bij een Bastion Hotel dus ik ben benieuwd! Dit tot ik weer een nieuwe studie heb.


    El Diablo.

    Ik werk bij de Burger King op Utrecht Centraal als keuken, kassa en crewtrainer. Voor de langste tijd stond ik in de keuken en weigerde ik naar de kassa te gaan omdat de keuken gewoon helemaal mijn ding was en ik er ook heel goed in was. Dan was ik van de zomer naar de kassa gegaan en ondanks ik het goed deed wilde ik gewoon helemaal niet meer werken lol. Voor mij was die positie niet helemaal ideaal gezien ik geboren ben met ernstige slechthorendheid en met tientallen mensen communiceren binnen een uur is echt slopend. Het is het beste baantje wat ik kan hebben gezien de hoogte van het salaris en de flexibiliteit van uren. Crewtrainer zijn is zwaar, geen extra's die er bij komen zoals salarisverhoging of iets, maar de extra werkzaamheden en vaardigheden die ik uitvoer doe ik met plezier.


    Slowly, yet surely I am slipping into the role that was made just for me.

    Toen ik 16 was deed ik mijn eerste bijbaantje als deur aan deur verkoopster en dat was echt vet. Daardoor heb ik mijn verlegenheid eindelijk wat kunnen afschudden.

    Als ik het zo lees denk ik dat jouw job ook wel op den duur zal zorgen dat je minder terughoudend bent. Fake it til you make it :]


    effort never betrays you

    Jouw baantje klinkt super! En is zeker nuttig voor de toekomst! Als op mensen afstappen etc. jouw zwakke plek is, dan moet je vooral doorzetten en wie weet groei je na een tijdje over die onzekerheid heen. :3

    Zelf ben ik op dit moment werkloos, omdat twee studies tegelijkertijd te druk is om te combineren met een bijbaan. Vorig jaar was ik huiswerkbegeleider op een HAVO, wat ik ontzettend leuk vond! Het is een combinatie van vakkennis en orde houden, wat me wel redelijk af ging. Het betaalde ook goed voor Nederlandse begrippen.


    Medb - Pronouced as [me-èv]

    Een leuke bijbaan vinden is ook best moeilijk. Ik heb 7 jaar in de horeca gewerkt en de laatste 2 jaar bik dat baantje stond ik ook in de winkel. (Ik verkocht thee). Daarna heb ik 8 maanden op het station gewerkt bij Julias en nu werk ik bij een kledingwinkel. Ik vond al mijn bijbaantjes best leuk!

    Je leert zoveel tijdens je bijbaan! Misschien is dit even een periode waar je door heen moet!


    Alleen maar tranen van geluk

    Ik werk als studentmedewerker bij de klachtendesk van de universiteit en dat vind ik een ontzettend leuke baan, maar ook vrij pittig. Dit laatste komt grotendeels omdat het op mijn studie aansluit en het dus wel een uitdaging is, al zit de uitdaging 'm vaak niet eens in in de wet duiken. Lastiger is dat studenten soms een beroep een bezwaar noemen, een klacht een beroep, een beroep een klacht, een klacht een verzoek, een beroep en een klacht ineen indienen, ... Simpele foutjes in kwalificaties zijn nog wel makkelijk op te lossen, maar in situaties waarop je of kant a op zou kunnen of kant b is het weleens lastig om de wens van de student te achterhalen en sommige dingen liggen juridisch ook nog weleens gecompliceerder dan op het eerste oog lijkt. De onzekerheid die je omschrijft, herken ik helaas dus ook wel en het komt ook echt met vlagen (sommige periodes weet ik alles goed op te lossen, maar er zijn ook periodes waarop er foutjes doorheen slippen en dan vraag ik me echt af of ik dit wel kan). :Y) Hiervoor werkte ik in de keuken van een bejaardenhuis en hoewel de baan zelf totaal niet uitdagend was, was het doorgaans wel ontzettend gezellig op de werkvloer, haha. Hoewel ik nu ook in een fijne, gezellige werkomgeving mag werken, is er vanzelfsprekend iets minder ruimte voor grappen en grollen, simpelweg omdat de baan zich er wat minder voor leent.


    She's imperfect but she tries

    Ik heb 4 jaar lang bij de Kruidvat gewerkt, wat ik geweldig vond, helaas moest ik daar weg omdat m'n contract niet werd verlengt.
    Ik werk nu iets meer dan een jaar als postbezorger op dinsdag en vrijdag, is goed te combineren met school en ik vind het eigenlijk nog wel leuk ook. Het verdient wel minder, maar ach, met de stufi die je erbij krijgt is het niet zo erg. ^^


    stay safe because I like being alive at the same time as you