• Hallo camera en niet-camera kenners. Ik ga in de zomervakantie op vakantie naar Ierland en ik wil graag mooie foto's maken. Het kan natuurlijk ook met mijn mobiel( om oke foto's te maken), maar ik heb ook wel interesse om te beginnen aan een nieuwe hobby, dus mijn vakantie lijkt mij een goede smoes om een camera te kopen :'). Het probleem is dat ik niks over cameras weet. Ik heb al zitten googelen naar goede beginners camera's, maar ik kwam uit op hele dure camera's. Dus ik vroeg mij af, wat is een goede camera voor een beginner met een niet al te groot budget (max 400, liefst 300)? Waar moet ik op letten bij het kopen van een camera?


    Seasons will change, but I shall remain

    Hey! Afgestudeerd filmstudent hier. In de film- en fotografiewereld werken de meeste mensen met DSLR-camera's. Er is een hoop op de markt. Zelf heb ik een CANON 60D thuis liggen. Absoluut niet het nieuwste van het nieuwste, maar ik heb hiermee enkele jaren geleden mijn eerste stappen gezet nadat ik tijdenlang met huis-tuin en keuken apparatuur heb gewerkt, haha. Ik ben een regisseur en scenarist, dus ik gebruik hem niet vaak maar ik heb er dus wel ervaring mee. Voor iemand die graag wil beginnen, vind ik dit een enorme aanrader. Daarbij is CANON bij vrijwel alle professionals een zeer geliefd en betrouwbaar merk.

    Vergeet ook niet dat de lens die je op je camera zet voor een groot deel bepaald wat je met je set kan doen. Zo heb je lenzen die je het beste kan gebruiken voor wide-shots, close-up shots, slowmotion beelden, etc. Dit is ook meteen de reden dat de ene lens een stuk duurder is dan de ander. Maar in jouw geval zou ik gewoon beginnen met een CANON van enkele jaren oud (zoals het model dat ik gebruikte) met een standaard lens. Dan heb je een supergoede basis.

    Edit: Supertof trouwens dat je naar Ierland gaat! Daar kun je inderdaad prachtige plaatjes maken!

    [ bericht aangepast op 7 feb 2018 - 18:34 ]


    ars moriendi

    Ik heb een Canon EOS 600D en ik ben er erg tevreden over. Het is echt m'n baby. Niets op aan te merken en ik vind hem ook niet belachelijk zwaar of groot. Hij heeft al meerdere vakanties mee mogen maken.


    look at the stars, look how they shine for you;