• Deze hopeloze aarsvogel heeft morgen een wiskunde toets en komt er niet uit. Zelf met het antwoordenboek vergelijkend is het vaag. Ik vroeg me af of iemand het hier misschien zou weten/begrijpen/kunnen uitleggen. Is er iemand die me kan em wil helpen? Danku.




    Oké, dit is in het Engels, maar hoop niet dat dat een probleem is met alle super slimme mensen hier?
    Voor foto 1)
    We zijn nu met wiskunde bezig met iets ‘X’ noemen en dan uitrekenen wat X is. Daarbij gebruik je de berekening:
    ‘A × B = 0, dus A = 0 of B = 0’
    Alleen omdat de rechterkant niet nul is ‘A × B = 5’, moet je daar eerst nul van maken. Dus ‘A × B - 5 = 0’
    In principe snap ik dat wel maar bij deze weet ik dus niet hoe je de berekening maakt en oplost, hoe gebruik je je gegevens?? Ikke niet begrijpen...













    Voor foto 2
    )
    Bij de tweede kwestie begrijp ik 7A en 7C niet. 7B en alle andere vragen op de bladzijde wel.
    Hierbij moeten wij ook ‘A × B = 0, dus A = 0 of B = 0’ gebruiken. Alleen... ehhh.. weet ik nou niet echt hoe je dit oplost.




    Alvast hartelijk dank aan de persoon die mij dit kan uitleggen.

    [ bericht aangepast op 5 juni 2018 - 7:24 ]


    Zoek en je zult vinden. Vindt je het niet, dan is het zoek.

    Ik begrijp 7A wel, maar het heeft niets te maken met de AxB=0 principe. Het is meer een logische beredenering.

    Het hek is 36 meter lang in totaal. Dus de omvang beslaat 36 centimeter. De lengte van lijn AB en CD zijn gelijk aan elkaar, maar onbekend (x). De overgebleven lijn is dus de totaal lengte min de andere zijdes (AB + CD).

    Bij 7C denk ik dat je de zijdes uit moet rekenen met behulp van de omtrek van het hek, Ik denk dat ik een oplossing weet, maar misschien kom je met deze hint er ook al uit.


    I'm living in dreamworld, where I make my stories and a dream.

    Wacht, bedoel je 7A en C als in de vraag van het hek of die tweede foto?


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Derks schreef:
    Wacht, bedoel je 7A en C als in de vraag van het hek of die tweede foto?


    Dit vooral.

    7A en 7C van de eerste foto zijn als volgt:
    bij A wordt er gevraagd waarom BC = 36 - 2x is. In dit geval is er dus een hek van AB, BC en CD dat totaal 36 meter is. AB en CD zijn gelijk aan elkaar zoals te zien is in het plaatje, waar er bij beide zijdes een x staat. In dit geval doe je dus gewoon 2 * x, de lengte van AB/CD. Gezien 36 de totale lengte is, blijft BC over als je 36 - 2x doet.

    bij C moet je in principe dus eerst x uit zien te rekenen waarna je BC kan berekenen. Dit doe je door zowel de oppervlakte als de eerdere formule te gebruiken.


    Op de 2e pagina:
    7A. (x-7)(2x+8) = 0
    Wat je hier mag doen is zeggen x -7 = 0 of 2x+8 = 0. Dan zou er dus uitkomen dat x = 7 of x = -4 (-8/2) is.

    Hetzelfde geldt voor 7C.


    It finally happened - I'm slightly mad! ~ Queen

    Catmint schreef:
    (...)

    Dit vooral.

    7A en 7C van de eerste foto zijn als volgt:
    bij A wordt er gevraagd waarom BC = 36 - 2x is. In dit geval is er dus een hek van AB, BC en CD dat totaal 36 meter is. AB en CD zijn gelijk aan elkaar zoals te zien is in het plaatje, waar er bij beide zijdes een x staat. In dit geval doe je dus gewoon 2 * x, de lengte van AB/CD. Gezien 36 de totale lengte is, blijft BC over als je 36 - 2x doet.

    bij C moet je in principe dus eerst x uit zien te rekenen waarna je BC kan berekenen. Dit doe je door zowel de oppervlakte als de eerdere formule te gebruiken.


    Op de 2e pagina:
    7A. (x-7)(2x+8) = 0
    Wat je hier mag doen is zeggen x -7 = 0 of 2x+8 = 0. Dan zou er dus uitkomen dat x = 7 of x = -4 (-8/2) is.

    Hetzelfde geldt voor 7C.


    Hartelijk bedankt allemaal! Ik snap nu inderdaad wat er bij de tweede foto gedaan moet worden.
    Bij de eerste foto had ik 7A wel een soort van maar snapte ik de berekening van de omtrek en oppervlakte enzo niet.
    In ieder geval bedankt voor de uitleg (:


    Zoek en je zult vinden. Vindt je het niet, dan is het zoek.