• Dit hoorde ik toevallig op de radio en kwam het ook tegen op facebook. Maar van 354 leerlingen zijn dus hun eindexamens ongeldig verklaard en ik ben zo verbaasd. Want ik had niet verwacht dat zoiets kon gebeuren in Nederland. Volgens leerlingen en hun ouders ligt het aan de scholen en volgens de minister Arie Slob (Voortgezet Onderwijs) hebben de scholen "ernstige" fouten gemaakt.

    Ik snap wel dat je als leerling alles goed moet afsluiten. Maar het is de taak van de school om ervoor te zorgen dat je alles kan maken en dus kan afsluiten. Daarnaast vind ik dat de inspectie dan eerder had moeten optreden en niet nu alle leerlingen al hun examens hebben gemaakt.

    Metro nieuwsbericht
    Nieuwsbericht van rtlnieuws

    Wat vind jij hier van?


    Physics is awesome

    Mijn moeder vertelde het daarnet en ik vind het echt belachelijk. Al die kids hebben zo hard gestudeerd daarvoor en dan moeten ze het nu weer helemaal over doen, ik zou echt heel boos zijn mocht mij zoiets overkomen.


    stay safe because I like being alive at the same time as you

    Volgens mij werd er gezegd dat ze daardoor het jaar over zouden moeten doen... like whut? Dat kan toch niet! Ik vind dat de fout bij de school ligt en dat dit heel erg vervelend, onterecht en oneerlijk is tegenover de leerlingen.

    [ bericht aangepast op 22 juni 2018 - 22:20 ]


    Zoek en je zult vinden. Vindt je het niet, dan is het zoek.

    Ik vind het wel heel naar voor ze maar dan vraag ik me toch af, hebben ze het niet op gemerkt dat ze niet genoeg toetsen hebben gehad? Ik zag net op het nieuws dat ze voor sommige vakken maar 1 of 2 keer les hebben gehad en maar 2 hoofdstuk toetsen. Ik bedoel zoiets kan je toch melden bij de school inspectie? Nogmaals ik vind het super rot voor ze!


    Punkrock is not dead, punkrock is sleeping drunk

    Alleen in Maasje. 🙃 Het zou me niets verbazen als dit nog een staartje krijgt.


    She's imperfect but she tries

    @Sinise

    Het schijnt dat er veel lessen uitvielen in het derde en vierde jaar. Waarschijnlijk dat de leerlingen daardoor lesstof hebben gemist en er waarschijnlijk ook minder toetsen zijn afgenomen. Ik bedoel, als je de leerlingen geen les geeft, hoe wil je dan toetsen gaan afnemen? Ik vind het ook rot voor de kinderen, die hebben ervoor gewerkt en kunnen er niks aan doen als de school fouten maakt.

    @aarsvogel

    Dat lijkt me helemaal schandelig. Volgens mij in het nieuwsbericht van Metro stond dat een van de leerlingen haar vervolgopleiding had geregeld en betaald. Dat lijkt me echt zo rot om dan te horen te krijgen dat het niet door gaat.

    @Punkish

    Misschien hebben ze dat ook wel gemeld. Ik vind in ieder geval dat de inspectie eerder had moeten ingrijpen. Ik neem toch aan dat je niet aan de landelijke examens mag meedoen als het niet klopt qua schoolexamens. Dan hadden ze eerder vragen moeten stellen aan de school, leerlingen en ouders/verzorgers van de leerlingen en actie moeten ondernemen. Zorg er dan voor dat de leerlingen op tijd alle schoolexamens kunnen maken en alsnog voldoende "gekwalificeerd" zijn voor het landelijke examen. Ze hebben nu voor niks de landelijke examens gemaakt.

    @Tad

    Vanuit de school uit begrijp ik dit niet. Dan moet je toch duidelijk met je leerlingen en de ouders/verzorgers van de leerlingen communiceren?



    Physics is awesome

    Ik ben van slagingsjaar 2013 met dat enorme examendrama vanwege de gejatte examens. Toen was ook even de vraag of alle (letterlijk alle) examens ongeldig verklaard zouden worden. Dat hebben ze toen gelukkig niet gedaan, maar ik denk wel dat ze daardoor een stuk strenger zijn gaan optreden. Ik vind het lullig voor de leerlingen, zij zouden niet gestraft moeten worden voor de fouten van de school.


    "She was fury, she was wrath, she was vengeance."

    Nym schreef:
    Ik ben van slagingsjaar 2013 met dat enorme examendrama vanwege de gejatte examens. Toen was ook even de vraag of alle (letterlijk alle) examens ongeldig verklaard zouden worden. Dat hebben ze toen gelukkig niet gedaan, maar ik denk wel dat ze daardoor een stuk strenger zijn gaan optreden. Ik vind het lullig voor de leerlingen, zij zouden niet gestraft moeten worden voor de fouten van de school.


    JA SAME. Ik was zo boos toen ik het hoorde, zeker omdat ik misschien zeker vijf van de zes examens over zou moeten doen. Daarna deed ik in 2015 vwo-examen en ik heb toen echt bijna gebeden dat niet nog een keer zou gebeuren. :')

    Ik vind het heel, heel erg zuur voor deze kinderen, want het is, lijkt me, niet hun schuld. Ik heb alleen de grote lijnen gelezen en niet de artikelen though.


    I, Tahani Al-Jamil, shall do my level best to make every event too much.

    Ik wil ook even vermelden. In Maastricht is men al jaren bezig om de scholen te hervormen. Dus één VMBO school, één HAVO en één VWO. Hier zijn heel veel mensen op tegen geweest, maar het LVO heeft toch doorgezet. Waarschijnlijk is als gevolg hiervan dat er op het VMBO héél veel lesuitval is geweest, of leerkrachtwisselingen. Hierdoor is het overzicht verloren gegaan over welke leerlingen welke schoolexamens nog moesten krijgen. Dit is de fout geweest van de school en de betreffende leerkrachten en niet de studenten zelf. Gisteravond is er een informatiemoment geweest voor alle ouders en er iets niets uit gekomen, en veel ouders hebben er een advocaat bij gehaald en er gaan waarschijnlijk nog rechtszaken komen.
    De informatie die de NOS verschaft vind ik zelf heel duidelijk, moesten mensen meer willen lezen hierover. (:


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Wat erg voor die mensen. Dat wens je niemand toe. =(


    I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury