• Hallo leuke Q'ers,

    Voor het eerst in zes dagen heb ik weer internet dat goed genoeg is om een Q pagina te laden! Om dat te vieren, hier een spannende foto (als hij werkt) van mijn vakantie (in Noorwegen, twee weken met de tent):



    Sjampinjongs voor slechts tien Noorse kronen (iets meer dan een euro), met bonus fantasierijke aangepaste Noorse spelling van een Frans leenwoord (champignons, voor de duidelijkheid). De taalwetenschapper in mij doet een dansje. (nerd)

    Op een schaal van één tot tien, hoeveel plezier beleven jullie aan vreemde talen om je heen als je op vakantie bent? Wat voor grappige dingen hebben jullie ooit gezien? Stem je voor champignons of sjampinjongs als beste spelling?


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Welcome back!*O*

    In Denemarken moest ik van het lachen bekomen dankzij het Deens voor een AED: Hjertestarter.
    Ik vond Hjertestarter de functie van zo'n apparaat beter omschrijven dan defibrilator. Maargoed, dat is mijn nederige mening.(nerd)

    En ik stem overduidelijk voor sjampinjongs!

    [ bericht aangepast op 15 juli 2018 - 15:27 ]


    Queer zijn is gewoon alles

    Debbaut schreef:
    Welcome back!*O*

    In Denemarken moest ik van het lachen bekomen dankzij het Deens voor een AED: Hjertestarter.
    Ik vond Hjertestarter de functie van zo'n apparaat beter omschrijven dan defibrilator. Maargoed, dat is mijn nederige mening.(nerd)

    En ik stem overduidelijk voor sjampinjongs!


    Mee eens! Die Scandinaviërs hebben best slimme ideeën over taal, blijkbaar. :Y)


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Dat is wel hoe ik champignons uitspreek volgens mij, sjampinjongs. Ik stem voor sjampinjongs, dan weet je meteen hoe je het moet uitspreken.

    Je hebt niet toevallig een Noor dit woord horen uitspreken? Want nu ben ik wel benieuwd hoe een Noor dit zou uitspreken.


    Physics is awesome

    Dit vind ik echt een geweldig woord ^^


    If you don't understand my silence, you will never understand my words.

    Ik hou niet van sjampinjonnnen, sorry

    Ik was vorig jaar in Noorwegen en ik werd ook ontzettend blij van de Noorse spelling (ook dingen als garasje, stasjon, sjokolade). (: Ik stem zeker voor sjampinjongs als beste spelling.
    Veel plezier nog verder! Noorwegen is echt een heel mooi land (hoewel het me met een tent wel koud lijkt, maar misschien is het er nu wel mooier weer dan toen ik er vorig jaar was).


    "Take my advice; I don't use it anyway."

    Ik vind champignons echt vreselijk, maar een sjampinjong zou ik wel durven eten (nerd)
    Veel plezier nog op je vakantie!

    [ bericht aangepast op 15 juli 2018 - 21:51 ]


    Zoek en je zult vinden. Vindt je het niet, dan is het zoek.

    Dit is gewoon zó veel logischer. _O_


    • It is often the biggest smile, that is hiding the saddest heart. •

    Het doet me zo denken aan dat heerlijke plat-Amsterdamse accent. I love it.


    I, Tahani Al-Jamil, shall do my level best to make every event too much.