• Hallo quizletters,

    Misschien zijn er mensen die zich mijn vorige topic nog herinneren, waarin ik uitlegde dat ik niet goed wist wat ik aan moest met een vriendschap met een jongen die misschien aan het uitgroeien was tot meer.

    Dit gaat nog steeds over hem.

    Ik ben bevriend met hem en, honestly, ik deins niet weg van zijn aandacht, ik vind het leuk.
    Maar nu hebben we het vorige week gehad over of ik met hem wilde afspreken, dit heb ik afgewezen omdat een vriendin van mij kortgeleden verliefd op het was en hij haar heeft afgewezen. Ik wilde het richting jaar niet doen, ookal zou het vriendschappelijk zijn.

    Ik dacht dat ik zeker wist dat ik niet verliefd op hem was, hij is gewoon nog niet heel serieus en heeft ook nog niet echt ambitie in zijn leven.

    Maar het gekke is dat ik elke keer weer soort van kleine symptomen krijg van het verliefd zijn:
    - Ik wordt jaloers als ik zie dat hij met andere meiden gezellig praat.
    - Ik vind het vervelend dat hij me al dagen niet meer heeft geappt (en heb het idee dat het komt omdat ik hem heb afgewezen en hij nu misschien meer tijd met andere meiden wil doorbrengen)
    - Ik had vannacht een droom waar hij ook in zat en we waren de hele tijd samen. Ik zat veel aan hem, kriebelde hem door zijn haar. En opgegeven moment voelde ik in de droom heel sterk de keuze of ik hem kon zoenen of niet, het leek wel een spelletje waarbij je moet kiezen. Ik twijfelde zo erg dat ik geen keuze kon maken. Toen heb ik opgezocht wat het betekent als je een keuze krijgt in je droom en dit betekent dat je op het moment in je leven een keuze moet maken waar je nog steeds niet over uit bent.

    Wat is nu het probleem?
    Ik ben niet verliefd, dat weet ik eigenlijk zeker. Maar waar komt dit allemaal vandaan?
    Ben ik dan bang om hem kwijt te raken als vriend en wordt ik daarom jaloers?
    Hebben jullie misschien iets insgelijks meegemaakt of kunnen jullie me plz gerust stellen.


    Ga je mee verdwalen? Ik weet de weg.

    Weet je zeker dat je hem niet zoet als meer dan vrienden?

    Het kan zijn dat je bang bent de vriendschap te verliezen. Of misschien ben je gewoon toe aan een relatie.

    Ik herken dit wel een beetje. Maar achteraf was het zo dat ik wat liefde en aandacht nodig had van een jongen en dit in combi met de angst alleen te blijven in mijn leven.

    Zou dit het kunnen zijn?

    Mijn pb staat altijd open mocht het nodig zijn


    Change is for weirdos ~ Niall Horan

    IrishNialler schreef:
    Weet je zeker dat je hem niet zoet als meer dan vrienden?

    Het kan zijn dat je bang bent de vriendschap te verliezen. Of misschien ben je gewoon toe aan een relatie.

    Ik herken dit wel een beetje. Maar achteraf was het zo dat ik wat liefde en aandacht nodig had van een jongen en dit in combi met de angst alleen te blijven in mijn leven.

    Zou dit het kunnen zijn?

    Mijn pb staat altijd open mocht het nodig zijn


    Ik heb inderdaad wel de angst alleen te blijven. Maar echt.
    Ik merk dat ik soms ook niet terugdeins om te flirten en dit voelt dan echt fijn.


    Ga je mee verdwalen? Ik weet de weg.

    Het kan zijn dat je bang bent om alleen te blijven.
    Misschien vind je hem als persoon niet leuk, maar eerder de gedachte om een relatie te hebben. Ik bedoel dus dat je iets met hem zou willen, puur om een relatie te hebben, en niet omdat je hem leuk vindt. Misschien vind je het gewoon leuk om die aandacht te krijgen, en dat het je niet uitmaakt wie dat is. Maar omdat hij op dit moment degene is die jou die aandacht geeft, ga je jaloers reageren en droom je over hem.

    Ik denk dat je, als je merkt dat hij niks voor jou is, je je er overheen moet zetten en in je achterhoofd moet houden dat er ook jongens zijn die beter bij je passen en die je die aandacht ook kunnen geven. Want zo is het. Er zijn genoeg andere leuke gasten die jou op nummer 1 willen zetten, van je willen houden en wel ambities hebben.

    Je kunt je dan, denk ik, beter op een andere jongen richten, die beter bij je zou kunnen passen. Of je kunt je richten op vrienden/vriendinnen, aangezien vrienden/vriendinnen er ook voor je zijn, je steunen en je plezier met hen kunt hebben.

    Relaties zijn gewoon echt struggles, haha. :')

    FRIDERICUS schreef:
    Je kunt je dan, denk ik, beter op een andere jongen richten, die beter bij je zou kunnen passen. Of je kunt je richten op vrienden/vriendinnen, aangezien vrienden/vriendinnen er ook voor je zijn, je steunen en je plezier met hen kunt hebben.


    Dit.

    Plus, het zou ook niet eerlijk zijn tegenover hem als je door blijft gaan met flirten (en hem daarmee aan het lijntje houdt) — je weet van jezelf dat je niet verliefd bent, dus moet je hem ook de kans geven om iemand te vinden die die gevoelens wél voor hem kan ontwikkelen.


    Ik vind dit moeilijk. Verliefd zijn is niet altijd een lichtschakel die of aan of afstaat. Soms groeien dingen geleidelijk. Misschien is het nog pril. Het kan uitgroeien tot meer en misschien ook niet, dat is moeilijk om te zeggen. Ik ken meer dan genoeg mensen die niet direct aan iemand waren op die manier maar door veel met elkaar om te gaan, was het plotseling toch daar. Anderzijds ken ik ook mensen die dachten dat ze verliefd waren maar het niet waren.
    Ik vind dat het niet aan mij is om te zeggen of je wel of niet met hem verder moet. Het beste wat je hier kunt doen is open zijn waar je staat op dit moment. Zodat hij weet hoe je tegenover hem staat?


    Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon.