• Hoihoi!

    Het is al even geleden dat ik geschreven heb, maar ik speel al jaren met het idee in mijn hoofd en ik zou het eindelijk willen uitwerken. Er zijn gewoon wat vragen en problemen die ik heb, en ik zou het heel fijn vinden mochten jullie er je mening over willen geven. c:

    Het verhaal is nog niet volledig uitgewerkt qua synopsis, maar het komt erop neer dat de rode draad door het verhaal de verhouding tussen eenzaamheid en macht zou moeten vormen. De problemen die ik hiermee ondervind zijn de volgende:

    - Ik zou het machtsaspect graag in een vorm van absolute (of toch niet ver ervan) macht willen gieten (omdat dat meer uitwijkmogelijkheden geeft ivm gevolgen van die relatie tussen eenzaamheid en macht), maar dat brengt me al snel in een koning/koninginsetting, en ik ben bang dat het dan eerder op GoT of Narnia fanfic gaat beginnen lijken dan op wat anders, haha. Het verhaal is daar hoegenaamd niet op gebaseerd, maar ik wil niet ik wil me niet in een ander z'n speelveld begeven, als jullie begrijpen wat ik bedoel. Heeft iemand enig idee hoe ik zoiets zou kunnen ontwijken? :/
    - Iets technischer: weet iemand enkele auteurs (non-fictie) die schrijven over eenzaamheid? Ik ben al gaan zoeken naar artikels op J-stor, maar ik weet niet goed welke namen betrouwbaar zijn en welke niet. :/
    - En dan, verhaaltechnisch: denken jullie dat het beter zou zijn om een man of een vrouw als hoofdpersonage te nemen? Ik geraak er oprecht niet aan uit. Enerzijds ken ik de psyche van mannen een stuk minder goed, dus ik weet niet of het wel zo'n goed idee is daarover te schrijven, maar anderzijds ben ik bang dat ik met een vrouw nogal snel verzeild geraak in de situatie die ik in het eerste punt uitlegde. Iemand advies?

    Alvast bedankt voor het lezen en jullie tijd, ik apprecieer het echt enorm! c: x

    [ bericht aangepast op 28 juni 2019 - 11:44 ]


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried