• De stelling van deze week luidt:
    Het klimaatprobleem wordt het beste opgelost als de overheid zich afzijdig houdt

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    Natuurlijk niet. Als er geen wetten worden aangenomen om het te verbeteren, zal dit niet gebeuren, want er zit geen geld in voor grote corporaties. Zij gaan alleen veranderen als ze er geld mee kunnen verdienen.

    Het is belangrijk dat alle 'grote leiders' van de wereld samen komen om dit probleem op te lossen.


    Guardian of the Eastern Gate

    Wat.


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    Op dit moment wordt luchtvaart gesubsidieerd en is er geen belasting op kerosine, maar wel op je treinkaartje. De overheden zitten er al tot hun nek in. Ze zijn medeverantwoordelijk. Wat mij betreft mogen ze heus meehelpen dingen op te lossen door multinationals aan te spreken op hun verantwoordelijkheden. Daarnaast is het een taak van de overheid om te bepalen of er ergens nieuwe snelwegen of juist nieuwe fietspaden en treinsporen komen. Ze kunnen zich simpelweg niet afzijdig houden.


    wie met beide benen op de grond blijft staan komt geen stap verder

    Nee. De overheid, over Nederland besproken, dient ook hand in eigen boezem te steken in plaats van overal belasting over te heffen en alles duurder te maken.

    [ bericht aangepast op 6 okt 2019 - 17:48 ]


    26 - 02 - '16

    Opulance schreef:
    Natuurlijk niet. Als er geen wetten worden aangenomen om het te verbeteren, zal dit niet gebeuren, want er zit geen geld in voor grote corporaties. Zij gaan alleen veranderen als ze er geld mee kunnen verdienen.

    Het is belangrijk dat alle 'grote leiders' van de wereld samen komen om dit probleem op te lossen.


    mee eens. Het wordt tijd dat de overheid gaat nadenken wat écht belangrijk is.


    Fus Ro Dah!

    Ik ben het er niet mee eens maar ben wel benieuwd naar theoretische scenario's.

    Uiteindelijk is elke burger namelijk medeverantwoordelijk. Elk klein dingetje wat milieubelastend is, heeft een groot effect omdat we met zoveel zijn. Koelkast langer open laten staan dan nodig, lichten uit wanneer je niet in de kamer bent, verwarming iets lager, geen halve wasjes draaien etcetc.

    Wat denken jullie dat er gebeurt met het gedrag van de burgers als de overheid op geen enkele moment in kan grijpen. Zal onze eigen urgentie dan toenemen en zullen we dan die kleine dingen gaan oppakken? Ikzelf denk namelijk van wel.

    Toch heb je een verbindende factor nodig tussen alle burgers om elkaar te inspireren en dingen samen aan te kunnen pakken.


    Als je altijd jong bent, heb je nooit een jeugd.

    Nee, helemaal niet in tegendeel. Klimaatverandering is een grootschalig probleem en het is slechts de overheid die grootschalige maatregelen kan doorvoeren. De gewone man kan nooit zo'n structurele problemen oplossen.


    Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon.